Hallo ervaren mama's, Bij deze doe ik een oproepje. Mijn zoon gaat binnenkort naar psz en in de brief die we hebben gehad stond niet zo heel veel info. We moeten fruit meegeven en een luier indoen nodig. Drinken stond niks van in. Ze had het erover dat kinderen altijd drinken mochten pakken uit de kraan en er stonden bekers, dus misschien krijgen ze daar water van hun. Ik geef hoe dan ook een beker mee voor de zekerheid. Wat is dus meegeef is dit: fruittrommeltje drinkbeker tas extra set kleding (ze spelen heel veel buiten) jas sjaal wanten misschien regenlaarzen? Ik ben echt een leek op dit gebied. Een knuffel hecht hij niet veel waarde aan, maar moet die toch mee? Ik wil voor deze 'zooi' labels bestellen. Maar wat is handig? Moet er overal een label op en zo ja, welke? Hoeveel heb ik nodig? Is een achternaam ook handig, of juist een telefoonnummer? Ik wil ze bestellen bij Goedgemerkt.nl Iemand een advies? Ook nog advies over waar ik nog meer aan moet denken? De juf zei dat de eerste dagen wendagen zijn en dat alle vragen dan wel komen. We blijven er ook bij de eerste dag t/m het fruitmoment. Ik overdrijf vast, maar het zal de spanning ook wel zijn.
Ik heb nooit labels besteld. Haar naam stond op haar beker en fruit gaven "heel" mee, sneden ze daar. Reserve kleding en luier zat in hun rugzak en daar stond de naam dan op. Geen regen laarzen mee en ook nooit gemist, alleen met mooi weer buiten en geen plassen op het plein. Er is bij ons ook nooit iets van sjaals oid kwijt geraakt. Kdv is anders hè als ze er ook slapen etc.
De labels van goed gemerkt zijn erg prettig. Ze blijven goed zitten op bekers en bakjes. Ook als ze in de vaatwasmachine gaan. Ik zou gewoon een starterset bestellen. Dan heb je van alles en nog wat. Ze komen wel op en je hebt er voorlopig genoeg aan.
Ik had zijn naam al met watervaste viltstift op zijn fruittrommel geschreven en na 1 keer wassen, was daar weinig van over. Waren wel stiften en trommeltje van action In zijn jas stond ook een heel scala aan info, maar na wassen was dat er niet meer. Vandaar de labels. Wondertjes: goed om te horen dat ze ook in de vaatwasser blijven zitten.
Oh, ik heb in al die jaren kdv nooit iets gelabeld, vooral niet het extra kleding. Ieder kind had een eigen mandje met naam erop, en een eigen luizenzak voor de jassen. Alle eigendommen gingen daarin.
Ik heb zo'n basisset van goedgemerkt. Kan er nog jaaaren mee vooruit! Er zit een sticker op haar beker en fruitbakje.... Tas en jassen schrijf ik de naam op het label. Maar wel handig straks voor op school. En net was niet duur, 20 euro ofzo.
Ik label ook niet. Ik vraag me nu af of dat moet haha. Ik heb zijn tas voor vieze was etc aan de kapstok hangen met zijn jasje erover heen. That's it. Ik zou even kijken hoe de wendagen gaan!
Ik denk dat ik dan maar gewoon een basissetje doe en inderdaad de wendagen afwacht voordat ik als een dolle ga labelen Bedankt iedereen!
Die labels van goedgemerkt zijn fijn. Mocht je ze nog willen kopen en bijv. toevallig ook nog een gepersonialeerd mepal broodbakje willen, dan is dit pakket misschien nog voordeliger: https://www.jmouders.nl/winkel/feestgoodiebag
Bij mijn zoon op de psz hoeven we geen beker en trommel mee te geven. Ze krijgen daar drinken uit een beker. Iedereen neem 1 stuk fruit mee en al het fruit gaat op 1 hoop in een mandje. Daar snijden ze dan stukjes van, doen ze in een bakje waar de kinderen allemaal wat uit mogen pakken. Reserve kleding en luier bleven in zijn tas. Sjaal in zijn mouw van zijn jas. Heb gewoon overal met een pen zijn naam ingeschreven.
Op onze PSZ moet alles gelabeld worden. Nou ja, je mag de naam ook overal opschrijven, LOL. Als de naam er maar op of in vermeld staat. Dus een naam op de tas, een naam in de jas, een naam op het fruittrommeltje en de naam op de drinkbeker. Wij hebben de startersset van Goedgemerkt gekocht voor beide kinderen.
Hier geen psz maar kdv en hebben haar flessen/bekers en voedingsbakjes gelabeld. Op medicatie schrijf ik het er met een stift op. Kleding niks gelabeld, het hangt aan de kapstok op het plekje met haar naam erop. Extra kleding (en andere spullen) zitten in een bakje met haar naam erop.
Hier op peuterspeelzaal heeft mn zoon een eigen vakje, daarin lig een tasje met kleding,luiers,doekjes. De jas hangt aan de kapstok. Heb de jas gemerkt met een label van goedgemerkt, heb een setje stickers inverschillende kleuren. Hij zal als t goed is zn hele leven dezelfde naam dragen,dus kunnen nog jaren mee. Drinken moet ik zelf mee geven. Eerst gaf ik een pakje mee, met daarop met stift zn naam. Nu heeft hij een mepal beker met zijn naam erop gedrukt (verjaardagskado, heeft ook een broodtrommeltje) Hier eten ze een kaakje bij t drinken, psz zorgt daarvoor. In de kast op psz staat ook een fles aanmaak en bekers. Als je t vergeet krijgt je kind gewoon drinken. Ook hebben ze voor nood zelf kleding en luiers hier... Tijdens de intake is dit allemaal aan me verteld.
Hier op de psz gaat de sjaal in haar jas En geef ik een tas mee met reserve kleding en extra onderbroeken De naam heb ik met pen op de tas geschreven en ook aan de binnenkant van haar jas. S'ochtends een stuk fruit mee die ze in een grote schaal neerleggen. En mijn dochter wilt altijd haar knuffel mee maar die blijft dan in de tas zitten...
Hier gewoon een tas met reservekleding. Verder nemen we fruit ongesneden mee en krijgen ze water als drinken. Gaat allemaal prima zo haha.
Op.de jas van mijn dochter zit haar naam met leukoplast. Op haar bakje en beker heb ik een naam gemaakt met een labelwriter. Heb nooit labels ergens besteld dus hahaha
Klopt hier hetzelfde op het kdv. Ieder een eigen bakje met naam. Daar hangt hun jas, schoenenen en tas. Eten en drinken krijgen ze daar. Op de tas heb ik wel haar naam. Die doen de kindjes onderling nog wel eens verwisselen nooit labels gebruikt.
Hier inderdaad reservekleding altijd (en nog steeds) in een rugzakje. Op de rugzak (aan de rugkant) haar naam geschreven en mijn mobiele nummer. Fruit ging inderdaad heel mee en een beker drinken kregen ze daar. Nu op school weten ze echt wel wat van hun is. Dus hier nooit labels gebruikt.