Dochter krabt veel op hoofd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Anouk2005, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Sinds 2 weken krabt onze dochter van 2 jaar echt heel veel op haar hoofd en achter haar oren.Ik heb al gekeken of ze hoofdluis heeft maar die heeft ze niet.Ook zie ik verder geen afwijkingen aan haar hoofdhuid.Wel heeft ze nog steeds een beetje last van berg maar dat is vrij minimaal en geloof niet dat het daardoor kan komen.
    Ze krabt het meeste achter haar oren en in haar nek.Ze krabt ook regelmatig in haar oren.Ze is wel druk bezig met de laatste tanden en kiezen dus zou ook kunnen dat ze daardoor last van haar oren en hoofd heeft en daardoor gaat krabben.Het is begonnen nadat het zo warm is geworden dus het zou misschien ook kunnen komen door al het zweten wat ze doet.Toen ze kleiner was heeft ze ook weleens zo'n periode gehad.Naar de huisarts gaan lijkt me weinig zinvol want die ziet niet meer als dat ik kan ontdekken.Iemand die dit herkent en kan ik misschien iets gebruiken om haar hoofdhuid wat te kalmeren?
    Ze heeft vrij dik en krullend haar dus misschien speelt dat ook een rol.

Alvast bedankt voor het meedenken.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De plekjes die jij benoemd zijn wel echt hoofdluisplekjes dus dat zou ik nog even goed controleren.

Heb je toevallig andere shampoo gebruikt? Zelf kan ik niet tegen elke shampoo en krijg daar flinke jeuk van. Daarnaast zou ik met het warme weer haar haartjes echt "opbinden".

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Luisjes zijn het niet want ik heb echt al meerdere malen heel goed gekeken en met een luizenkam over de hoofdhuid gegaan en kan echt niets vinden.Ook geen neetjes oid.
    Tussendoor heb ik weleens Albert Heijn baby shampoo gebruikt ipv Neutral maar ik was haar haartjes niet zo heel vaak omdat ze daar een enorme hekel aan heeft.
    Soms heb ik ook weleens het idee dat ze het doet wanneer ze iets spannend vind en wanneer ze boos is.
    Ik houd het goed in de gaten en zal anders nogmaals op luizen controleren.Kan me haast niet voorstellen want heb ook nog 2 andere kinderen en die hadden het dan ondertussen allang moeten hebben want die lopen contnue met haar te kroelen en te sjouwen.
    Haartjes opbinden is denk wel een goede om daar eens mee te beginnen.

Bedankt voor de tips!!

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Ze kan ook jeuk krijgen door t zweten. Bij mijn dochter wordt der huid dan wel rood door het krabben.. achter de oren en achter op de hoofdhuid zweet het snel.. je kan eens in de gaten houden of ze vaker krabt met warm weer dus als ze zweet?

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook en ik wijt het aan het warme weer; zweten dus. Daarom heb ik haar haren niet los met dit weer en dat helpt wel.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het is van zweet inderdaad, zoontje heeft er ook last van en heeft ook dik haar. Ik spoel wel de haren uit van de kinderen als het zo warm is, zonder shampoo dan en dat helpt wel.

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een krabbend meisje vooral nu met het warme weer. Ze heeft ook dik krullend haar. Als ik haar haar in een staart doe heeft ze er een stuk minder last van.

8. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ons dochtertje van 15 maanden doet het ook, zeker nu het warm is, echt krabben, soms zelfs tot het open is. Heeft ook echt geen luis, maar ik denk gewoon jeuk door de warmte...

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    yup komt door het warme weer. heeft mijn dochter ook. vreemd genoeg mijn zoontje niet. die gaat alleen heel erg plakken op zn armen enzo. voelt zo vies haha. maar das heel ander onderwerp :p

tip van kapster Roozjuh: lekker veel douchen zonder shampoo

Deel Deze Pagina