Druk op onderkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wenda, 28 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hmm misschien een beetje vage titel:oops: Maar misschien is er iemand die het herkent.

Ik heb sinds een paar dagen een heel erg drukkend gevoel van onder als ik een tijdje heb gestaan. Ik herken het wel een beetje van later in de zwangerschap, als de baby is ingedaald, maar nog niet zo vroeg.
    Ik had het al wel snel in de zwangerschap na de seks en als ik dan naar de wc moest (sorry:cool:) dan staat er zoveel druk op dat het pijn deed. Maar verder had ik nog geen last.
    Nu doet het als ik sta niet echt pijn, maar het is wel een heel vervelend gevoel.

Iemand die een idee heeft of dit normaal is? Herken het dus niet al zo vroeg van de vorige zwangerschappen.

2. wish 2b pregnant

wish 2b pregnant Actief lid

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Hoi Wenda,
    Jouw klachten doen mij denken aan bekkeninstabiliteit. Bespreek het met je VLK en begin met bekken therapie om proberen te voorkomen dat je meer last krijgt. Succes

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik herken de klachten ook vanuit mijn 2 zwangerschappen, had soms het idee alsof er een been half uithing ofzo.
    Maar moet zeggen dat ik er vanuit ging dat het hoorde en heb er nooit iets mee gedaan, je kunt het even bespreken met je vk.

4. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Kinkt mij heel bekend in de oren! Bij mij zijn het mijn bekkenbodem spieren. Die zijn al verweekt waardoor ik als ik lang loop, sta, moet poepen of met gemeenschap een druk op komt.

Met oefeningen vanuit bekkenbodemfysio kun je het al heel wat verlichten.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Herkenbaar, dat zijn de bekkenbodemspieren. Alsof er een zware steen in je baarmoeder ligt :rolleyes:

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik herken het ook idd. Voelt alsof hij er al half uitkomt als ik langer wat doe. Hier trekt het weg als ik ga liggen.
    Moet wel zeggen dat ik denk dat het bij mij een spieren kwestie is. Ik kan niet zoveel meer ivm veel en regelmatige harde buiken dus ben niet zo fit :rolleyes:

7. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    herkenbaar indd ik had het met 11 weken al deze zwangerschap en dan dacht ik echt pff mens stel je niet aan je moet nog zo lang maar mijn VK gaf aan dat het wel normaal ik bij een 3de met andere woorden je bent al een beetje naar de klote ;)
    moet wel zeggen dat er bij mij door de druk ook eerder en erger spataderen down under zijn gekomen dus hoop dat dat je bespaard blijft!

8. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oké bedankt meiden! Als ik weer op controle moet zal ik het er even over hebben.

Verder moet ik Ivm andere klachten rustig aan doen, alleen lukt dat niet helemaal. Dus zal ik nog even wat beter mn best doen :oops:

Deel Deze Pagina