Sorry voor die opmerking, maar dan vind ik het heel raar dat je kind antibiotica voorgeschreven krijgt en de assistente nu zegt dat het niet hoeft... Dan heb je dus een huisarts die veel te snel antibiotica voorschrijft, want blijkbaar was het al over (als het echt over is) toen hij de antibiotica kreeg. Als er nog wel krentenbaard zit zou ik geen vaseline smeren, als het alleen nog de korstjes zijn zal het geen kwaad kunnen denk ik, al zou ik liever met iets anders verzorgends smeren (bv. calendula).
Bedankt voor je berichtje Ik kreeg de antibiotica voor de kerstdagen (nu een week geleden) en toen werd mijn zoontje ook ziek (niet van krentenbaard) Op dat moment was het nog vochtig en blaren. (je hebt 2 soorten krentenbaard, een met vooral gele korsten en een met blaarvorming, hij heeft de laatste, dus maar weinig korstjes) Omdat zijn weerstand 0,0 was en hij het vertikte om de antibiotica in te nemen hebben we het eerst zo gelaten en gezorgd dat hij beter werd. Toen droogde alles in en daarom moeten wij het nu vet houden. Ik weet niet of de ab te snel is voorgeschreven, het zag er op dat moment echt niet uit en met de kerst ben je zo een week verder omdat alles dicht is. Calendula is ook een idee inderdaad. Ik smeer vandaag en morgen nog met vaseline en haal indien nodig vrijdag nog wel iets nieuws bij de Kruidvat.