vroeg moe door korte dagen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fafa, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

#1 fafa, 30 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 dec 2014
    Mn oudste is de laatste weken zooooo vreselijk moe rond het avondeten. Dacht eerst dat het kwam door alle "rare dagen": sinterklaas, kerst...

Maar bedacht me vandaag, toen ze uitgespreid op de keukenvloer lag te kermen dat ze zichzelf niet eens meer naar de eettafel kon hijsen ;), dat het misschien wel aan de korte dagen ligt. Dat ze met het vallen van de avond, rond 16.30, gewoon al melatonine (zeg ik dat goed? Dat slaaphormoon) aanmaakt en dus inderdaad rond 18.00 al helemaal in slaapstand staat?

Hebben jullie kids dat ook? Dat ze rond deze tijd het avondeten al niet meer fatsoenlijk halen? En belangrijker: komt dat dus weer goed als de dagen gaan lengen? Want het avondeten is echt niet meer gezellig hier :(

2. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Mijn jongste is ook erg moe overdag terwijl ze sinds deze vakantie uitslaapt tot 8 uur. Normaal was het altijd half 7.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    In de winter voelen mensen zich meestal vermoeider dan in de zomer. Dit komt door de kortere dagen en men komt meestal niet veel buiten. Probeer toch zoveel mogelijk buiten te komen. Frisse neus halen doet wonderen. Ook wordt er minder vitamine d aangemaakt. (Bedenk nu ineens dat ik dat weer voor dochter moet halen.:))

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier ook een kleine meid die flink aan het bijslapen is.
    Nachten van 14 uur, middagslaapje van 4 uur, heel extreem.
    Het begint sinds gister weer "normaler" te worden.
    Ik zie het om mij heen meer kinderen die (veel) meer slapen dan gebruikelijk.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Ok, heel normaal dus. Ik kan het me namelijk niet herinneren van vorig jaar.

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier merk ik het ook aan beide kindjes.
    En vergeet ook niet dat er van alles heerst.
    Al hoop ik niet dat je kindje ziek word natuurlijk, maar hier is dat typisch "ik-word-ziek"gedrag......

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nope kind is hier tegenwoordig tot 01.30 wakker. Zonder middag dutje wel met avond dutje (uurtje ergens tussen 19 en 21u )

8. fafa

fafa Niet meer actief

@brabbel: nou, we hebben net alle 4 buikgriep achter de rug (meiden tijdens kerst, wij vlak erna) en dat maakt het inderdaad nog erger... maar daarvoor was het ook al een tijd bezig.

@ikdus: 01.30? Ow, wat een ellende! Dat breekt je allemaal op. Sterkte ermee

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vannacht was het 3u 😆 en ze wordt gewoon voor 10 u wakker haha.

Maar als jullie kids vroeg slapen, worden ze dan ook vroeg wakker ?

En ik weet niet of het mogelijk is maar anders de dames eerder te eten geven ?

Deel Deze Pagina