Orthopedagoog voor slaapprobleem?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Onze dochter van ruim 2 heeft nog nooit goed geslapen. Ik heb er wel eens over geschreven. Nu hebben we vandaag een gesprek gehad met een kinderpsycholoog en een orthopedagoog. Zij hebben dmv vragenlijsten, een gesprek en observatie een plan opgesteld. Er lijkt hun niets mis qua ontwikkeling oid. Zelfs geen enkele twijfel. Fijne bevestiging dus!
    Ze beschrijven haar als een slim, en pittig meisje. Ze denken dat ze bang is om afscheid te nemen van ons. En dan vooral in bed. Ik zei nog: en dat terwijl we er altijd zijn geweest voor, met en bij haar. Volgens haar kon het zijn dat ze dat niet goed geleerd heeft, gezien alle stress het eerste jaar. (Korte uitleg) :)

Maandag gaat het beginnen. Wij krijgen zonder onze dochter gesprekken met de orthopedagoog en gaan kijken hoe we het kunnen doorbreken.
    Ik ben erg benieuwd en vind het erg spannend. Ik hoop zo dat er eindelijk een keer weer rust gaat komen in ons leven. En vooral dat onze dochter ook eens rust gaat krijgen! Voelt als onze laatste hoop.........!

Wie heeft er ervaring mee en hoe was dat?

2. Lovelybeeb

4 jun 2014
    36
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,

Jouw verhaal lijkt op ons verhaal! Net een traject bij de orthopedagoog achter de rug! Wij hebben hier ook een hectische periode achter de rug. Onze dochter is nu 2,5 jaar en de eerste anderhalf jaar veel eik geweest. Hierdoor ook angst / spanning, met name bij slapen. Wij hebben EMDR gedaan met orthopedagoog, google maar eens als je t niet kent.
    Lijkt té simpel om te werken maar al na één sessie resultaat. Verder heel strakke, consequente aanpak! Nu slaapt ze door, wat een genieten en hebben we geen urenlange nachtelijke drama's en krijspartijen meer! Het leven ziet er weer zoveel zonniger uit!

Het is nu even doorzetten maar t kan je zoveel opleveren. Voor ons was het ook onze laatste strohalm.

Gr. Lovelybeeb

Deel Deze Pagina