Ik kom er niet uit - ritme 7,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emm27, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik heb een lieve zoon van 7,5 maanden. Hij krijgt nu ruim een maand flesvoeding, hiervoor altijd bv op verzoek. Ik probeer er nu eenbeetje een ritme in te krijgen, wat aardig lukt alleen kom ik elke dag nog op 6 voedingen uit, lijkt me zo veel?
    Dit is het schema ongeveer:
    8 180/6
    10 fruit
    12-13 u fles 180/6
    15-16 u 150/5
    17 groente
    18.30-19 fles 180/6
    23-24 u op zijn verzoek 180/6
    3-5 u op zijn verzoek 120/4

Elke voedinggsmomenten heeft hij flinke honger en elke fles gaat tot de druppel op! Pap weigert hij helaas.
    Zijn fruit en groente eet hij matig, 10 kleine hapjes.
    Krijgt hij nog teveel melk? En waar moet ik ongeveer op uitkomen? Ik vind het maar ingewikkeld, bij mijn dochter destijds ging het allemaal zo vanzelf (kreeg wel na een maand al fles)

Mijn zoontje is groot en vrij zwaar, ik gok ruim 9 kg nu

2. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Geen verstand van flesvoeding, maar mijn dochter had tot 8-9 maanden volgens mij ook nog 6 keer borstvoeding.
    Je zou brood kunnen gaan introduceren.
    Eerst een droog korstje in de hand en als dat goed gaat laat je er steeds meer zacht brood aanzitten.

En aardappel zou op de avond ook een optie zijn.

Tot een jaar mag de verhouding nog 75% melk en 25% bijvoeding zijn. Dus je hebt echt geen haast. Kijk naar je zoontje.

Je zou elke keer als jij eet ook iets kunnen geven aan je zoontje. Dit ook meer om dingen te proeven.

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Misschien gaan proberen om een boterhammetje te gaan geven eerst 's ochtends en daarna een flesje? Dit ook tijdens de lunch. Misschien wat water aan gaan bieden na de middagboterham ipv flesvoeding?
    Maar op zich is er niks mis met de flesvoeding toch, tot het eerste jaar is dit de belangrijkste voedingsbron.
    Hier bouwde de flesjes heel erg snel af rond die leeftijd en zat ze binnen no time ineens op nog maar twee flesjes op een dag en de rest at ze en dronk ze water uit een tuitbeker en later uit een rietjesbeker.

4. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Lastige is trouwens dat ik mijn zoontje altijd moet wakker maken omdat mijn dochter naar school moet. Haast haast, dus rustig een broodje geven sochtends gaat niet zonder stress lukken ben ik bang..

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Voor een kindje dat net van de borst komt kan je inderdaad niet verwachten dat ze gelijk al het aantal voedingsmomenten aanpassen.
    Echter ga je nu wel over 1 liter flesvoeding heen en daarom zou ik toch kijken of je er wat aan kan veranderen. Hoop dat je nog nummer 1 voeding geeft? Want van nummer 2 mag je maar 24 schepjes/800ml geven, dus dan zit je nog veel verder over de grens.
    Is hij wel verzadigd na een fles, doet hij er lang genoeg over? Anders zou ik op zoek gaan naar een fles waarmee hij minstens 15-20 minuten drinkt en dan alle flessen terug brengen naar 150/5, dan kan je er precies 6 op een dag geven.
    Verder zal het zich in de loop van de tijd vanzelf wel oplossen hoor denk ik, hij is nu gewoon het aantal voedingen van de borst nog gewend en dat is even omschakelen. Komt hij overdag echt zelf omdat hij honger heeft? Of zou je al kunnen proberen overdag op 4 flessen over te gaan (en dan evt. nog 1 in de nacht)?

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik gaf nr 2 maar ik ben inderdaad weer terug gegaan naar nr 1. Soms geef ik ook wat gekolfde melk nog uit de vriezer. Mijn zoontje heeft nierproblemen dus ik ben extra voorzichtig.
    Hij heeft echt honger elke x, hij gaat echt huilen als ik iets probeer te rekken. Broodje heb ik vandaag geoefend, dat ging wel aardig!

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Heb je ook geprobeerd pap te geven met een lepel? Onze oudste wou ook geen papflessen maar uit een bordje at ze het wel. Verder zou ik proberen om niet over de 1 liter te gaan, geef het wat tijd hij gaat straks vanzelf een ander ritme vinden.

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Bedankt voor alle reacties, ik durf ook niet zo snel minder per fles te geven omdat ik bang ben dat hij snachts dan nog vaker komt.

Pap met een lepel gaat heel heel matig

Deel Deze Pagina