Hoi hoi, sorry hoor, ik wordt overstelpt met vragen in mijn hoofd. Ik heb als hobby schilderen. maar nu vertelde een vriendin van me dat je tijdens je zwangerschap niet mag schilderen. geld dit voor alle soorten verf of alleen bepaalde soorten verf?
er zijn bepaalde soorten verf waar je mee moet oppassen als je zwanger bent maar welke dat zijn kan ik je zo ook niet vertellen, dit heb ik wel ff gauw voor je gevonden.. 3. Gebruik geen verf. Vroeger waren de verven voor binnen en buiten een stuk schadelijker dan nu, maar nog steeds is het niet gezond voor een zwangere vrouw om te gaan verven. De dampen van afbijtmiddelen, oplosmiddelen en andere toevoegingen moet u vermijden. Ook het contact van verf op de huid is niet gezond. Als u de nieuwe babykamer op orde wilt brengen, zet dan iemand anders aan het werk, verdwijn zelf uit uw huis en laat zo lang mogelijk de ramen open staan. succes meid
Hoi! Ik heb me laten vertellen dat je wel met verf op waterbasis kunt verven. daar zitten geen schadelijke stoffen in. Groetjs, Anouk
Ik heb de babykamer voor een groto deel zelf geschilderd hoor. Mondkapje op en de ramen wagenwijd open. Ik denk dat je best met acrylverf kan schilderen. Vraag anders eens aan je vk.
Okej bedankt voor julli reacties. ik vraag het indd ook wel even aan de VK. maargoed ik schilder met acrylverf dus ik hoop indd dat dat gewoon nog mag. de kamer laat ik over aan iemand anders. wel jammer vindt het namelijk hartstikke leuk om dat te doen maargoed alles voor de gezondheid van de kleine
In een goed verluchtte kamer kan je al veel doen. Heb het deze morgen nog aan gynaecoloog gevraagd. Buiten is volgens haar helemaal geen probleem,natuurlijk niet met gevaarlijk spul hé. acryl is volgens mij ook geen probleem hoor.
mij is verteld dat op basis van acryl of terpetine je beter kunt laten doen door iemand anders. ik schilder zelf veel (canvasdoeken), maar gebruik alleen verf op waterbasis.