Hoi, Ik vraag me af of er hier mensen zijn die hun zonen willen laten inenten voor het HPV virus (nu of in de toekomst) en wat je overwegingen zijn. Ik las vandaag een artikel waaruit blijkt dat dit ook voor jongens belangrijk kan zijn: https://www.vumc.nl/onderzoek/nieuws/hpv-vaccinatie-bij-mannen/ Ik snap niet helemaal dat ze bescherming op dit punt volledig bij vrouwen willen neerleggen. Wil voor mezelf een afweging maken of dit nuttig zou kunnen zijn voor mijn zoon.
het klopt dat er inmiddels al meer kankersoorten een significante relatie hebben getoond met HPV besmetting, bij zowel mannen als vrouwen. Los van het feit dat je je zou kunnen afvragen of je mannen zou willen vaccinneren ter voorkoming van baarmoederhalskanker bij vrouwen, is het dus voor die mannen zelf dus wellicht ook verstandig. lastige keuze idd!
Ben niet tegen vaccinaties en beide jongens hebben alle vaccinaties gewoon gehad. Maar de HPV-vaccinatie bestaat nog niet zo heel erg lang. En ik zou eerst graag de mogelijke gevolgen bij mannen op lange termijn willen weten alvorens ik die prik aan mijn jongens ga geven. Wellicht is er geen enkel risico met deze vaccinatie en maak ik me druk om niks. En dan krijgen ze hem dus ook.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn zoons deze vaccinatie te laten geven mits ze die zelf zouden willen.
Destijds was het echt nèt ingevoerd (ik viel onder die doelgroep die opgeroepen werd 1993-1996) en het bleek dat t maar voor 70% van wat HPV veroorzaakt beschermde. Daarbij zou t maar beschermen voor max 5 jaar, wat dus betekende dat ik na mijn 18e al niet meer beschermd zou zijn tegen baarmoederhalskanker. Ook waren er meerdere meisjes ziek van geworden of flauw gevallen na de prikken. Ik vond 3 prikken erg veel. Ik weet niet hoe het nu precies is en als mijn dochter 12 is over een heleboel jaar zal ik er opnieuw naar kijken maar toen dacht ik echt: waarom is dit zinvol?
Wij hebben onze kinderen idd maar gedeeltelijk, uitgesteld en enkel met monovaccins laten vaccineren. Ik zie het bewezen nut van deze vaccinatie niet in.
Ik neem aan dat je tenzij bedoelt, waar je mits schrijft? OT Mijn jongens zouden hem zeker krijgen, zowel voor hun eigen bescherming, als voor de bescherming van de meisjes (of jongens) waar ze seks mee gaan hebben.
Mijn dochter krijgt hem niet en zoon dus zeker niet. Hebben alle vaccinaties gehad maar deze echt niet. Lange termijn gevolgen zijn niet goed onderzocht Het beschermt maar gedeeltelijk (70%)en tijdelijk (5 jaar). Gevolgen zijn niet duidelijk. Denk aan onvruchtbaarheid, hormoonhuishouding ivm geven midden in de pubertijd en wat het daarmee doet etc. Nee bedankt Kinderen die het hebben laten zetten van 10 jaar groeten tof nu zijn eigenlijk gewoon proefpersonen
Precies mijn redenen. Mijn dochter gaat ze niet krijgen en mijn zonen zullen ze ook niet krijgen. De "standaard" vaccinaties hebben ze wel gekregen. Maar ook later dan vanuit het RIVM voorgesteld.
Hiermee laat je wat mij betreft zien dat je je niet verdiept hebt in wat vaccinaties eigenlijk doen. Het HPV vaccin is in de basis niets anders dan een vaccin tegen een virus, net zoals bijvoorbeeld bof, mazelen of rode hond. Het heeft niets te maken met hormonen, heeft geen invloed op vruchtbaarheid. De beschermingsduur is nog niet bekend, maar volgens recent onderzoek wel minimaal 10-15 jaar, ik weet niet waar jij de stelligheid van 5 jaar vandaan haalt.... 70% vind ik trouwens een behoorlijk grote bescherming, als uit onderzoek blijkt dat ik 70% kans heb om de loterij te winnen, dan spring ik nu nog op de fiets om een lot te kopen.
Van een Amerikaans onderzoek uit 2013. Lange termijn gevolgen zijn nog niet bekend. 10 jaar geleden zijn de 1e kinderen geënt. Wel zijn er gevallen bekend van gronisch vermoeid wat begonnen is na de 2e enting wat 6 maanden duurt maar soms blijvend. ( voorheen 3 entingen. Nu 2) Ook cycles op eierstokken. Onvruchtbaarheid is niet onderzocht bij ratten. Of dit wel of niet kan gebeuren na zetten van vaccin is niet duidelijk.
hier krijgen ze hem ook niet. verder wel alle vaccinaties. ook om de redenen dat het eigenlijk maar kort werkt en de lange termijn gevolgen voor mij ook nog niet erg duidelijk zijn. hier heeft de oudste ook de mexicaanse griepprik niet gehad en daar ben ik achteraf heel blij om
Hier krijgen mijn Kids het niet. Alle 4 de Kids niet. 2 van mijn Kids hebben na elke vaccin kantje boord gelegen en hebben voor hun jonge leventje moeten knokken. Daarom word hier ook niet meer gevaccineerd. Jongste is 100% vaccin vrij en kerngezond. Ze heeft ook meer dan 85% kans dat ze kantje boord komt te liggen na de vaccins en het is ook helaas genetisch bepaald. Dus zolang ik mijn Kids daartegen kan beschermen doe ik dat door de keus te maken het niet te doen( rivm weet het ook en willen mijn Kids ook absoluut niet meer vaccineren)
Dan heb je dus 30% kans om de loterij te winnen (aangezien je beschermt zou zijn voor 70%). Hier wordt er niet geent!