Zucht.. ik heb dit al zolang ik me herrinner, vanaf m'n 14e ofzo. Toen was het heel af en toe. Maar na de zwangerschap is het stukken méér geworden. Er gaat geen dag voorbij dat ik het níet heb. Erg lastig, wat helpt er bij jullie goed? En ook pijn in mn onderrug/bovenbenen soort van zenuwpijn. (heeft dit er ook mee te maken?) Edit moderator: Verplaatst naar gezondheid.
Misschien eens naar de osteopaat gaan. Ik had het ook, maar nu niet meer. Mijn heupen stonden wat scheef!
Ik heb het ook heel vaak, vooral in de periodes dat ik ongesteld ben of moet worden. Neem er wel eens een ibuprofen tegen, maar dat is geen oplossing, alleen tijdelijk helpt het even.
Ik heb er soms last als ik 's avonds naar bed ga. Kan er dan echt niet van slapen. Wat ik dan doe is een paracetamol nemen en dan gaat het vaak al snel beter.
ja bij mij werkt douchen inderdaad.. Is het iets 'neurotisch'misschien, ben je gespannen/ gestressed, of is het puur lichamelijk? Ik had t alleen tijdens de zwangerschap of heeeeel soms als ik t erg druk heb.. Misschien moet je het in het geval van stress/ spanning dus meer zoeken in de vorm van 'ontspanning zoeken'of afleiding. Maar da's meer logica dan ervaring hoor..succes
Ik heb er normaal gesproken zo af en toe last van, maar sinds ik zwanger ben dus erg vaak, bijna dagelijks. En inderdaad ook van de onderrug naar de kuiten. Ik kreeg de tip om een zeepje onder het matras te leggen en om voor het slapen gaan nog even te wandelen (haha alsof je dat nog niet genoeg doet met die rare benen). Het zeepje heb ik nog niet geprobeerd, maar het schijnt te helpen. Succes, het is inderdaad geen pretje.
Inderdaad. Ik heb een zenuwgeschadiging in mijn rug. Daardoor heb ik een paar jaar lang heftige krampen gehad in mijn benen, op plaatsen waarvan ik niet wist dat ik daar spieren had zitten (bovenkant voet, bovenkant enkel, bovenkant kuit, zijkant kuit, dijbeen noem naar op) en heeeeeeel erg pijnlijk. M'n voet stond dan in een kronkel, zag er heel erg raar uit en moeilijk om een positie te vinden om de kramp eruit te krijgen. Op een gegeven moment heb ik de tip gekregen om een magnesium prepataat te gaan gebruiken. En al snel werd de kramp vele malen minder en nu gebeurt het echt nog maar zelden dat het erin schiet. Ook had ik altijd last van "trilspieren", heel onrustig, en ook dat is zo goed als over. De enige keren wanneer ik dat nog heb, is als ik een stuk flink doorgelopen heb... Ook is het handig om even naar de dokter te gaan. Omdat je zegt dat je een soort van zenuwpijn hebt, kan het zijn dat er 1 beknelt zit. Dit had ik dus en ben daar mee doorgelopen. Ook bleef ik intensief paardrijden, heb zelfs nog een wedstrijd gereden. Op een gegeven moment was het gewoon teveel en "knapte" er iets voor mijn gevoel. Meteen heel veel pijn van mijn onderrug helemaal naar mijn voet. s Nachts stond ik jankend naast mijn bed, zò'n ongelooflijke pijn Dus naar de dokter en daar is een beschadigde zenuw geconstateerd. Omdat ik met die beknelling door was blijven douwen, had ik het geforceerd met dat als gevolg. Nu heb ik een heel zwak been, ga om het minste en geringste door mijn enkel, heb geen gevoel aan de buitenkant van mijn kuit, bovenkant van mijn voet en grote teen. Heel vervelend en heb spijt dat ik mezelf toendertijd niet in acht heb genomen. Nu ben ik al een rugpatient (ik heb de ziekte van Scheuermann), dus was gewend door te lopen met pijn, daarom is het ook fout gegaan. Dus als je het niet vertrouwd en je dènkt dat het een zenuw is, echt naar dokter gaan!