Ik ben nog niet bevallen. Maar ga er vanuit dat dat niet meer zo heel erg lang gaat duren. Nu zit ik alleen met het volgende. Vrienden/buren van ons willen straks uiteraard op bezoek komen. Alleen heeft hun dochter op dit moment krentenbaard. Ik heb geen idee hoe besmettelijk dit is. Is het niet verstandig om aan hun te vragen om pas langs te komen wanneer hun dochtertje er van genezen is???? Ik zit er niet op te wachten dat onze kleine het staks ook eeft of dat een van on het heeft. Of is dit een beetje overdreven???
ik zou er even mee wachten dan.. het is zo besmettelijk als maar kan! Een vriendin heeft het ook gehad, gekregen van het zoontje van haar vriend! lijkt mij dat ze daar wel begrip voor hebben! Alvast succes met de aankomende bevalling!
Jep, zoals hierboven al is beschreven. Het is echt ontzettend besmettelijk. Buiten de deur houden dus.
Hallo Lima, op de site van de GGD staan info over verschillende kinderziektes etc. misschien heb je hier wat aan? GGD IJsselland - Krentenbaard
Heel besmettelijk. Niet laten komen (is echt niet overdreven hoor!) Alles wat ze aanraakt, is besmet. Mijn zoontje zat er met 3,5 maanden oud onder; echt geen gezicht en hij moest nog aan de antibiotica creme + drank ook (dus niet eens zo heel onschuldig ook).
Wat een rare mensen heb je toch. Je gaat toch niet met zoiets op kraamvisite. Ik snap daar echt helemaal niks van.
Nou ja, ik hoorde ook laatst over een vrouw die zelf kraamhulp is, die op bezoek ging bij een vriendin in haar kraambed... terwijl ze zelf een zware keelontsteking had!
Ik heb een paar jaar geleden ook krentenbaard gehad, nou geen pretje... die mensen dus zo lang mogelijk uit je omgeving weren is geen overbodige luxe!! Het is superbesmettelijk.
Het is inderdaad mega besmettelijk en is zoooo makkelijk over te dragen...brrr. Heb het zelf gehad en heb er 2 maanden mee gelopen omdat de bacterie zich in mijn neus had genesteld en daar kwamen ze na het ziekenhuis achter. Iedere keer na een kuur kwam het gewoon terug! Nadat ze het gevonden hadden in mijn neus is het eindelijk over gegaan maar man man man wat een drama! Opletten dus! Succes!
pff. Ik heb zelf krentenbaard gehad toen ik hoog zwanger was. Geloof me,d at wil je dus niet. En idd het is zo besmettelijk als maar kan.
Nou, ik hoef er niks meer aan toe te voegen!! Charlotte heeft het ook gehad, het is superbesmettelijk en niet eens zo onschuldig, ze heeft er antibioticadrank voor gehad en heb 4 weken zalf moeten smeren. Gewoon heel eerlijk zijn in dit geval want dit wil je echt niet in je huis hebben! Pas als het echt HELEMAAL over is, dus ook niet ingedroogd of korstjes, maar als de huid echt genezen is, mag dat kindje op bezoek komen. Heel sneu maar het is jouw baby he! Succes!
Als ze 24 uur zalf hebben gesmeerd dan is het niet meer besmettelijk.. Je kan het alleen krijgen als de bacterie bij jou op een open plekje komt.. Stijn heeft het sinds hij 6 maanden is (hij is nu bijna 3) om gek van te worden.. Elke 2a3 maanden komt het weer opduiken, de bacterie schijnt namelijk heel lang in huis te kunnen blijven zitten, mijn ha zegt dat als hij het een half jaar niet gehad heeft hij het ook niet meer krijgt..