krentenbaard

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mariska1976, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Beste dames,

Vandaag kregen we netjes een mail van een van de ouders waar mijn dochter met hun dochter op kamp is geweest.
    Hun dochter had krentenbaard en we moesten ook opletten op de symptonen bij ons kind.

Maar hoe weet ik nou wat de symptonen van krenten baard is.Waar lijkt het op en waar komt het voor.
    daarnaast mocht mijn dochter het krijgen,is het voor een baby gevaarlijk?Want mijn jongste is net een half jaar

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Het lijkt op een wondje waarop een gelig korstje komt. Het is volgens mij niet gevaarlijk, dacht ook niet voor kleine kindjes, alleen wel vervelend.

Zodra je het ziet even langs de huisarts, want het breidt zich heel snel uit, maar nogmaals, het is vervelend, maar niet gevaarlijk.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    het is niet heel gevaarlijk maar wel ontzettend besmettelijk! dus je kan het zelf ook krijgen! google even krentenbaard en je komt genoeg beschrijvingen tegen. het is vooral besmettelijk als de plekjes nog vochtig zijn. mijn dochter heeft het ook gehad met 10 mnd. tis even vervelend maar idd niet gevaarlijk!

4. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Het is idd erg besmettelijk en als je kindje het krijgt dan even de dokter bellen voor een zalfje of een AB kuur

Mijn zoontje heeft het ook gehad 3 weken geleden en we dachten dat het na zalven en een AB kuur over was,maar helaas niet het begon weer van voor af aan
    dus weer zalven en afplakken met steriele gaasjes (zijn hele onderrug zat eronder en daar schuurt de pamper zo lekker overheen die het dan weer uitbreid)en een AB kuur en nu lijkt het de goede kant op te gaan

het lijken eerst kleine rode plekjes met een soort van blaasje erop
    en als die knapt dan is het het meest besmettelijk
    als je er aan komt gelijk he handen wassen !

Deel Deze Pagina