advies uitstel 3de vaccinatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammie1982, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even jullie mening nodig, weet het even niet meer hoor. Pfffff
    Mijn dochtertje, nu 4 maanden en 1 week moest afgelopen woensdag haar 3de vaccinatie hebben. Maar ze was erg ziek geweest, verkouden, diarree, verhoging. Dus ik heb het uit laten stellen tot aanstaande vrijdag. Dan krijgt ze hem alsnog. Uitstel was niet persee nodig (ze heeft haar 1ste vaccinatie ook gekregen terwijl ze verkouden was), maar ze is flink beroerd geweest, dus wilde haar eerst laten herstellen. Nu is het probleem, ze is normaal in haar doen, nog wel snotterig en beetje dunne slijmirige ontlasting, maar goed, ik zou het nu wel durven. Maar nu komt het, ik haal haar op van het KDV, heerst daar de 6de ziekte. Nu ben ik bang dat als ik haar laat enten en ze besmet is, dat ze heel ziek wordt. Maar ja, op het bureau zeiden ze dat ik het niet langer mocht uitstellen, en ja, je weet nooit wat ze onder de leden hebben. Maar ze is nog zo jong en ik ben bang dat ze het daarom toch oppikt.

Wat zouden jullie doen? Toch enten vrijdag, of wachten of ze ziek wordt in de incubatietijd?

Tips please!

Alvast bedankt!

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou het uitstellen, je kindje is al niet zo fit. En dan gewoon wat langer uit stellen.

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zal het niet uitstellen.. Meestal wordt de kleine wel wat "hangerig" van de vaccinatie, maar dat hoeft natuurlijk ook niet...
    Je weet ook niet zeker of ze ziek wordt, dus ik zal de vaccinatie gewoon laten zetten..

Bel anders een met je huisarts, mocht je blijven twijfelen.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb eigenlijk altijd uitgesteld als mijn jongens niet fit waren ,
    mja toen mn jongste zoon de bmrprik kreeg was hij 15maanden en 9 dagen later kreeg hij t rotavirus was dus niet te voorzien .
    bij ons meisje ga ik het net zo doen , als ze niet fit is laat ik haar ook niet prikken
    en ws komt ze nu met de eerste prik ook nog net voor de kerst dus die stel ik zoizo al uit ;)

5. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

7 nov 2009
    110
    0
    0
    Ik zou het ook niet uitstellen. De herfst komt eraan, dus reken er maar op dat er de komende tijd van alles heerst op het kinderdagverblijf.... Anders blijf je het straks uitstellen...

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook niet uitstellen denk ik... maar hier ook geen nare ervaringen met de 6e ziekte. Ja, ze zag er niet uit, maar verder weinig last...

Deel Deze Pagina