Krentenbaard

Discussion in 'De lounge' started by stampertje, Feb 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Wie heeft er wel eens krentenbaard gehad hoelang duurde het voordat het weg was deed het zeer of jeukte het en waar had je het?

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

Vorige keer dacht ik dat onze zoon krentenbaard had dus ging ik naar de huisarts en bleek dat het gordelroos was, dus ik zou even laten checken (als je al niet hebt gedaan natuurlijk) anders kan krentenbaard aardig hardnekkig en besmettelijk zijn, bij ons mag je niet naar school komen als je het hebt!

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    heb je er al wat voor gekregen van de huisarts?
    normaal gesproken krijg je eerst een antibioticazalfje en als het dan niet minder wordt met een aantal dagen krijg je vaak een kuur.
    je kan er dus wel een tijdje mee zitten, hou er rekening mee dat het heel erg besmettelijk is!

4. videlsje

videlsje Bekend lid

Dec 21, 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    krentenbaard is idd zeer besmettelijk elke keer de handen wassen als er aan de wondjes gezeten word(ik weet het zeer lastig) maar je krijgt eerst een antibioticazalfje en als het naar een week nog geen tekenen geeft van dat het wegtrekt dan krijg je een kuur.. ik heb er hier ongeveer een maand mee gezeten elke keer dat ik dacht ervan af te zijn doken de plekjes ergens anders op en geloof me het jeukt!! succes ermee

5. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,814
    4,057
    113
    Ik heb het gehad aan de binnenkant van mijn arm. Ik heb geen last gehad van jeuk, maar het duurde wel een week of 2 voor de wondjes helemaal weg waren.

6. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb het gehad onder mijn oksels. In de zomer tijdens het werken op de bso opgelopen. Heb er nu, 6 jaar later, nog littekens van....

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Ik heb het vroeger ook gehad... De plekjes worden dan langzaam groter en er ontstaat een gelige kort op.
    Het is idd zeer besmettelijk en bij aanraking zit het zo op een andere plek. Ik heb het in mijn gezicht gehad....
    Ik had het op meerdere plekken op mijn gezicht... ik kreeg desinfecterende jodium achtig iets waarmee ik het moest wassen en kreeg er medicijnen voor (vroeger dus)

Mijn kinderen blijken het ook gehad te hebben... eerst dachten we allemaal (ook andere) aan waterpokken.. Mijn oudste zoon had ze onder zijn oksel en het liep wat uit naar zijn bovenlichaam, mijn jongste zoon had een aantal plekken op zijn buik/rug en mijn dochter had het voornamelijk op haar achterhoofd/nek...
    We dachten in eerste instantie dus aan waterpokken omdat het zo snel verspreide...we hebben het ingepoederd omdat het zo jeukte, maar zijn er ook gewoon mee naar het zwembad gegaan.. en daarna gingen ze dus heel snel weg en zijn de plekken ingedroogd.
    Achteraf gezien bleek het dus krentenbaard te zijn want een aantal maanden later kregen ze dus echt te waterpokken en ook alle 3 achter elkaar.

Het jeukte bij mij en bij mijn kinderen heel erg.. Het duurde zeker 2-3 weken voordat ze echt weg waren.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn zoon heeft het op zijn elleboog gehad. Vreselijk was dat! Dus als je het denkt te hebben mee heen gaan, want het is enorm besmettelijk!

9. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Oh, vervelend, krentenbaard!
    Zeker even langs de huisarts voor een zalfje.
    Als die niet aanslaat krijg je een kuur.

Kan wel drie weken duren voordat alles weg is. Sommigen houden er littekens van over. Zelf gelukkig nooit gehad, wel in mijn omgeving gezien....

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ben gisteren met mijn zoontje naar de ha geweest hij stond op met blaasjes rond zijn mond op zijn voorhoofd handen polsen billen liezen zijn zakje en 1 been. Mijn dochter had het vorige week een beetje bij haar oor. Zij heeft er geen pijn of jeuk aan gehad wel een kuurtje. Mijn zoontje heeft die nacht voor hij ermee wakker werd alleen maar gehuil en niets was goed hij heeft een uurtje geslapen gisteren wou hij alleen maar opgetild worden en had hij veel pijn. Maar ik had overal gelezen dat het jeukt en niet dat het pijn doet en hij heeft er echt pijn van.

Share This Page