Wie getrouwd zonder traditionele bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linn84, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik ben heel nieuwsgierig! :D Geen trouwplannen voorlopig hoor, maar we hebben het er wel eens over hoe we dat voor ons zien.

Mijn vriend zou graag een traditionele trouwdag hebben, met 's avonds een bruiloft. Ik zie daar persoonlijk helemaal niets in...

Wie is er hier getrouwd en heeft geen traditionele bruiloft gehouden? En hoe heb je het dan wel gedaan? En waarom?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij zijn op maandagochtend gratis getrouwd, hebben vervolgens een high tea gedaan met naaste familie en vervolgens nog ff thuis gezeten, mijn zus had lekkere hapjes gemaakt.

Wij houden niet van traditionele bruiloften en was 7mnd zwanger dus kunnen het geld ook wel beter gebruiken!

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Wij hebben een halve traditionele bruiloft gehad, weet niet hoe ik het anders moet noemen. We hebben alles in 4 weken tijd voorbereid. Ik had een trouwjurk, wel een simpele. Foto's maakte een vriendin van me, auto van een collega, taarten heeft schoonvader gebakken. We hadden wel een zaaltje met een receptie en 's avonds een feestje voor vrienden/familie.

Al met al, low budget en een zeer geslaagde dag!!!

4. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    In Australië, met zn tweeën op een mooi strand. Waarom? Omdat dit ons wél leuk leek. En het was meer dan leuk!

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Op dinsdagochtend gratis getrouwd, daarna foto's gemaakt, geluncht met naaste familie (we waren echt maar met 10 personen) en 's middags stapten we samen in de trein naar Parijs voor een 4daagse citytrip.
    Wij vonden het fantastisch en hadden geen traditioneel groot feest gewild!

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Het hoefde van mij ook niet perse een feest maarja mijn wederhelft wilde wel... dusja dan maar de middenweg... Had ook veel liever een mooie reis gehad... *droomt* ;)

7. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn in het buitenland getrouwd :)

Een drietal weken voor we vertrokken hebben we de uitnodigingen uitgestuurd, waarop stond dat we op reis gingen, terug zouden keren als man en vrouw, en dat ze bij onze thuiskomst uitgenodigd waren om het samen met ons te vieren.

De trouw zelf heeft amper 15 minuten geduurd. We stonden buiten op een berg op een schiereiland (Nieuw Zeeland), we hebben onze eigen huwelijksbeloftes geschreven en voorgelezen.
    Daarna hebben we nog twee weken rondgetrokken met de camper.

Terug thuis zijn we gaan eten met de familie, en voor de vrienden was er een dikke fuif. No dress code, gewoon dansen en zeveren.

Niemand heeft geklaagd, iedereen vond het typisch voor ons, en we hebben ons echt goed geamuseerd.

We wilden echt geen traditioneel gedoe met tafelschikkingen, van smorgens tot savonds bezig zijn met idiote details en dan savonds zo moe zijn dat je niet eens op je eigen feest meer op je benen kan staan... voor ons hoefde dat allemaal niet.

Kiezen tussen een gigantisch feest van smorgens te beginnen tot savonds met hopen stress, moeizieke familie (we hadden het al gezien toen broerlief trouwde), of drie weken naar Nieuw Zeeland? Onze keuze was héél snel gemaakt :D

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier ooit eens getrouwd op de gratis donderdag bij mij in de stad.
    In de avond een klein feestje in een cafe( omdat de fam er op stond) had van mij niet gehoven. Was net bevallen drie weken daar voor via een ks.

Het liefst had ik gelijk thuis koffie met taart gegeven en hoppa feest over.

Maar ja.

Tradioneel zou ik dus niet willen beweren mijn trouwdag. O ja gewoon in het zwart mooie schoenen shirt vestje klaar. Bos bloemen van de koopman op de markt( bij ons altijd markt dag op donderdag):p

9. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dat lijkt me heerlijk zo!!!!

10. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen

Hier dezelfde reden

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    En inderdaad, het geld kun je in zoveel andere nuttige dingen steken. Ok, onze reis was niet goedkoop, maar die hadden we sowieso ooit gedaan, trouw of geen trouw :)

12. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Wij hadden daar ook geen zin in,

Wij zijn gratis getrouwd op dinsdag morgen in bijzijn van getuigen (schoonouders mijn moeder en zus).
    Daarna thuis koffie met gebak.
    En 's avonds met heel de familie schououders moeder zussen schoonzus + aanhang gaan wokken.

Verder hebben we pas bekend gemaakt dat we waren getrouwd op de housewarming week later. Dit gedaan door alles te versieren met just married slingers enzo.
    Echt super om al die gezichten te zien (we zeiden voorheen altijd dat we trouwen niet nodig vonden) niemand die het had verwacht,

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier helemaal niks gedaan. Ook geen familie.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar er was toch een ceremonie (gemeentehuis?), was daar ook geen familie bij?

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wij zijn getrouwd in de Efteling :D nu kan het niet meer sinds dit jaar

nog geen 100 stellen zijn volgens mij getrouwd in de Efteling, dus vrij uniek. Ik vond het geweldig! Mijn trouwfoto's zijn dus ook allemaal in de Efteling genomen :) :)

16. Oreomama

Oreomama Actief lid

19 nov 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Een maand van te voren alles gedaan: jurk, pak, taart, bloemen en fotograaf geregeld en familie uitgenodigd. Alleen onze ouders, zussen, broer en wat er van grootouders over was uitgenodigd!
    Schoonbroer wist op de ochtend van de trouwdag de gloednieuwe auto van zijn buurman te regelen als trouwauto ;)
    Foto's gemaakt in het stadspark. Toen naar het stadhuis om te trouwen en daarna thuis met de familie genoten van onze dag.

Nothing fancy maar juist omdat het niet het bekende 'maanden aan voorbereiding en 200 gasten faciliteren'-feest was, maar een intiem feest met de personen die ons het meest dierbaar zijn, denken we er nog altijd met veel plezier aan terug!

17. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier ook geen ''echte'' bruiloft hoor.. we zijn daar allebei niet van en vinden die poespas helemaal niks!

Donderdagochtend 9 uur getrouwd met getuigen in gemeentehuis.
    Daarna naar huis gegaan, 's middags kwamen familie en paar vrienden langs voor taart en drinken. Toen door naar een mooie japanse watertuin gegaan en wat leuke foto's gemaakt. En 's avonds met naaste familie wezen wokken!! :)

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    precies mijn trouwerij whahahaha, ik was 8 maand zwanger toen ik heel emo toch wel dezelfde achternaam als mijn kind wou haha, en we geen zin hadden die administratieve rompslomp te gaan regelen, dus hup in ondertrouw! op gratis donderdagochtend getrouwd met ouders derbij, en savonds met ouders en man zijn broer wezen wokken hihi,
    wel een paar verontwaardigde vrienden en collega's, maar dat boeide ons niet!! :p

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het valt mij op dat er precies wel héél veel volk is gaan wokken. Ons etentje met de familie was ook wok :D We hadden de wok kraam laten komen, zodat iedereen kon kiezen wat ze zelf wilden en in het zaaltje konden gaan zitten waar ze wilden.
    Achteraf is super veel volk hun gegevens gaan vragen, en alle overschot werd netjes mee naar huis genomen, haha. Een dik succes dus.

20. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wij zijn middeleeuws getrouwd. Dus in middeleeuwse kleding, in het Archeon in Alphen aan de Rijn. Met een koets erheen, geen boeket, barbeque als avondeten hahaha.
    Bijna alle gasten liepen ook in middeleeuwse kleding trouwens.
    Niet bepaalde traditioneel te noemen lijkt me?

Deel Deze Pagina