Schelp als zandbak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aardbei1707, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik vraag me af of dit wel leuk is voor een bijna 2 jarige. Ik wil graag een zandbak en zag nu zo'n schelp bij de blokker. Maar ik ben bang dat het zo klein is en al het zand er vaak uit lig...

Iemand ervaring?

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij hebben er eentje en die was mega snel kapot.
    Aan mijn ouders had ik de schilpad gegeven en die is geweldig!

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik vond het echt een onding. Leuk dat er een deksel op zat maar als het regende hadden we alsnog een modderbad. We hebben nu de houten van de Praxis, met bankjes. Wordt ook nat maar het water loopt beter weg.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind de zandbak leuk maar we hebben die ook nog maar een paar dagen. Qua leeftijd lijkt het me wel iets tot een jaar of 5
    Alhoewel ik er meer gebruik van heb gemaakt als mijn zoon tot nu toe want ik gebruikte de andere kant als zwembad :p
    Mijn zoon moet altijd wennen als er iets nieuws op zijn territorium staat

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Gaat het er nu snel zand over een? dus dat het rond om ook helemaal vol met zand ligt of valt dat mee?

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Nee hoor, zand gaat er zeker niet snel uit. Of je moet een kindje hebben ( net als die van mij) Die op andere plekken met het zand gaat spelen.

Daarom mijn hele tuin onder het zand maar niet vanwege de schelp.
    Heb hem nu een jaar. En helaas is die nu echt stuk

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik dacht dat we bij de action 10/12 euro hadden betaald voor 2 helften samen.
    Dus als het na een jaar kapot is, tja 10/12 euro is ook niet zo een ramp.
    Heb wel al vaak gelezen dat die schildpadden veel beter en steviger zijn maar kost dacht ik ook rond de 50 euro

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Een zandbak is zeker leuk. Wat jammer is van de schelp dat ze niet op het randje kunnen zitten, het is erin of ernaast. Daardoor iets minder stevig. Wij hebben de schildpad en dan kunnen ze op het randje zitten.
    Of het zand in of naast de zandbak ligt, ligt aan je kind......(bij de meesten ligt er vast een hoop naast!)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    van die schelpen heb je meerdere varianten. Je hebt stevige ;) en minder stevige. Wij hebben er één die redelijk stevig is, met ook 3 'bankjes' erin. Wij leggen wel altijd een baksteen op de deksel als hij dicht is, want anders waait de deksel eraf bij slecht weer.

Hier wordt er nog steeds veel in gespeeld, ook door de oudste van bijna 6. En ja, zand ligt overal *zucht* . Maar ze vinden het zó leuk.. Dat we hem toch ieder jaar weer vullen (met 2,5 zak zandbakzand à 1,99 ) .
    De deksel is afgelopen dagen meermaals gevuld met water als zwembadje. Er is in gezeten, maar ook gewoon mee gespeeld als badje voor de poppen/eendjes etc.
    Ideaal als je geen zin hebt om een zwembad op te blazen voor 1 of 2 daagjes zonnig weer.

De voordelen wegen hier dus vér op tegen de nadelen...

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Dank jullie wel voor de reacties! :)

11. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Mijn ouders hebben hem wel voor mijn dochter en dat is prima. Maar zelf vind ik ze oerlelijk en klein en niet praktisch... Mijn man heeft zelf een gebouwd, stoepbandjes als randen, tegels als bodem, planken over de stoepbandjes heen bovenop om op te zitten en buitenrand voor afwerken/mooi. Mooie houten deksels erop die er volledig afkunnen. Die houden de regen buiten (en katten!!) en zitten wel luchtplekken in. Dan kunnen ze rondom spelen en op de rand zitten. En veel groter als zo'n minischelp/schildpad... Ik vind dat veel degelijker.

Maar je moet er natuurlijk wel de ruimte voor hebben en de zin het te maken (en een handige man of zelf handig zijn)

12. Storm

Storm Niet meer actief

Ik vind het ondingen. Bij regen is de boel zeiknat, ze zijn klein (voor onze kids te klein, die liggen graag languit in de zandbak). We hebben een zelfgemaakt, deels uitgegraven, worteldoek eronder, net erover 's avonds. Ideaal.

13. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Echt een onding! we hebben em vorig jaar gekocht en nu is ie al stuk, ook (ondanks de deksel) regende hij helemaal vol en hadden we een modderpoel.
    Later wel een zeil erover gelegd, maar dat leek niet echt te helpen..

14. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Zo'n schelp is geen aanrader. Die van ons was binnen no time kapot en lek, een en al modderbad.....

15. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Onding. Vorig jaar gekocht. Toen minimaal ingespeeld omdat er telkens een laag water in stond. Nu hebben we gaten in de onderkant geboord en is het al beter. Hier ligt de hele tuin vol met zand als meneer heeft gespeeld.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier heeft dochterlief vaak genoeg op de rand gezeten hoor.
    Maar die van ons is dan ook van de pre-action-tijd en was zeker geen 12€.
    Voordeel (of nadeel...) is dat na 5 jaar buiten staan... Hij dus niet stuk is.
    Wel verweerd.. Maar dat mag na 5 jaar.

Onze dochter was alleen niet zo gek op spelen met zand.
    Als zwembad deed ie het echter prima :)

En er zitten gaatjes aan de achterkant bij ons... Dus zodra de zandbaktijd voorbij is knoop ik boven- en onderkant gewoon met een stuk touw aan elkaar vast.
    Dan blijft het prima liggen.

17. Koon

Koon Niet meer actief

Hier al veel plezier ervan gehad. Mijn zoontje speelt er heel veel in.
    Echter, wij hebben een overkapping waar hij onder staat.
    En ja, er ligt heel veel zand naast. Maar dat doet hij bewust ;)

18. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Zo'n schelp is prima hoor, maar er zit wel kwaliteitsverschil in de schelpen. Heb er eentje gehad die wel stevig was, sloot ook goed af en zaten 3 zitjes in. Op den duur is hij (na zeer intensief gebruik) wel kapot gegaan. Nu heb ik een goedkopere staan, maar vind ik nu al een rotding terwijl er nog niet eens zand in zit haha. Het deksel sluit niet goed af en er ligt nu dus een laag water in, dat beloofd niet veel goeds zodra ik hem in gebruik ga nemen ;)

Maar goed, bij het kopen van zo'n schelp dus wel even op de kwaliteit letten. En of er zand naast de zandbak zal komen is niet afhankelijk van wat voor zandbak je hebt, maar van je kindje. En bij de meeste kinderen zal er best wel zand naast de zandbak belanden.

19. Storm

Storm Niet meer actief

Die van ons was ook zeker geen actionschelp, was een bloem :p. Maar daarom nog steeds wel een onding.

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier een kleine schelp van de Action. Net gekocht. Ik vind 'm geweldig. Vooral voor een bijna 2 jarige. Die zijn nog niet zo zwaar en groot dus dat gaat nog prima. Wij hebben geen tuin maar een terras aan het water en overtollig zand (ze gooit de hele zandbak ernaast) wordt gewoon het water in geveegd of spoelt weg na een regenbui. Verder nog geen last gehad van lekkage maar als ie zou lekken, hup zand eruit even droog maken en nieuw speelzand erin, zand kost niet veel. Ach en als ie stuk gaat op termijn heeft ze er leuk even plezier van gehad. Ik zeg doen!

Deel Deze Pagina