Wat geef je je kind mee als tussendoortje op de basisschool?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MarisB89, 2 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    350
    123
    43
    Mijn dochter gaat vanaf volgende week wennen op de basisschool. Ik zat net het introductie boekje te lezen en om 10 uur hebben ze een tussendoortje. Op di en do is het fruit dag. Ik heb een lunchbox en drinkfles van mepal aangeschaft.

Wat geven jullie mee? Gelukkig lust mijn dochter alleen water en afentoe appelsap dus de fles vullen met water en dan een appel en wat rozijntjes ofzo? Stukjes komkommer?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Elke dag fruit met water.
    Meestal appel met wat plakjes komkommer, en worteltjes of tomaatjes.
    Ander fruit vindt hij niet lekker in z’n trommeltje, dus krijgt hij als hij uit school komt.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Elke dag groenten/fruit met water.
    Voor de lunch maak ik een bento trommel.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Wij hebben ook fruit dagen maar we geven standaard elke dag fruit/groente mee.

Appeltje gesneden of heel in een appelzakje
    Peer
    Komkommer
    Banaan

In de zomer
    Meloen
    Ananas
    Aardbeien

Betreft drinken altijd water mee.

Wij hebben een Nepal drinkbeker, pop up. Betreft bakje een sistema vierkant bakje met 2 lagen, wanneer de appel groot is haal je het laagje eruit, heb je wat kleins en niet te nat kun je wat fruit in stoppen en boven in bijvoorbeeld een cracker.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook altijd groente/fruit en water.

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.376
    113
    Meestal drie verschillende fruitsoorten. En ene beker sterk verdunde ranja.
    Bij lunch doen we altijd rauwkost erbij of een wrapje

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Elke dag fruit en een pakje melk.

ze wilde pas geleden graag koekjes mee.
    Maar toen ik zei dat ze dan thuis alleen nog fruit mocht ipv iets lekkers koos ze toch voor fruit :p

owly vindt dit leuk.
  8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier fruit en het wisselt wat, en dunne limonade. lunch twee broodjes en iets er bij zoals een ei/ ontbijtkoek/ kaasje oid. En een beker melk.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    4 dagen fruit of komkommer en tomaatjes ofzo, 1 dag een koekje. Dochter altijd water, zoon op de koekjesdag limonade en verder water.

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    Fruit en een beker lichte siroop.
    Soms doe ik er ook 2 kaakjes of speculoosjes bij als hij in een vreetweek zit voor een groeispurt of ontwikkeling.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ma, wo en do fruit + beker limo.
    Di fruit + limo, overblijf 2 boterhammen, koek en beker water.
    Op vrijdag mag ze een koek mee en een beker limo.

Ze neemt vaak mee: appel, peer, tomaatjes, wortel, komkommer, druiven.

Sinds vorige week krijgt ze meer fruit mee en een plak ontbijtkoek vanwege een onstilbare honger :rolleyes:

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Altijd fruit mee. En een pakje fruitwater.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Altijd fruit (watermeloen, blauwe bessen, kaki fruit, appel, frambozen, aardbeien, mango of banaan) en water (heel soms kokoswater) soms rijstwafel (met soms een dubbele met Nutella ertussen), als tussendoortje. Voor lunch altijd bruin brood, nootjes (cashews in her geval van dochter), komkommer/paprika/wortel, soms een bifi worstje, een handje rozijntjes of een knijp fruit. Of een babybell.
    En als we pannenkoeken hebben gegeten de avond ervoor wil ik er nog we eens een halve koude pannenkoek bij doen (zonder iets erop)

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Als kleuter water of sap en fruit of groente/rauwkost en een enkele keer een koekje. Inmiddels zit dat koekje, snack a jack of wat dan ook er vaker bij, alleen fruit is vaak niet meer genoeg. Qua drinken nemen ze nu vrijwel altijd water mee.

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier is alleen maandag koekjes dag de rest zijn fruit dagen.
    Mijn dochter lust geen koekjes.
    Ik heb voor het tussendoortje een box met 2 vakjes (en een mini vakje). Meestal gaat in 1 vakje wat plakjes komkommer en in het andere vakje een stuk fruit (appel, manderijn, meloen, aardbeien). Op koekjesdag doe ik vaak ook dit maar soms ipv het stuk fruit wat cheesedippers en in het kleinste bakje smeerkaas. Qua dronken heeft ze een dopper met water mee en die mogen ze de hele dag onbeperkt bijvullen in de klas. Maar aan 1 dopper heeft ze genoeg verdeelt over tussendoor en lunch.
    Edit. Voorheen deed ik wel eens limonade in haar dopper maar sinds begin dit schooljaar zijn ze een gezond drinken project gestart en kregen alle kinderen die water willen drinken een dopper van school die ze dus de hele dag bij mogen vullen. En nu wil dochter in haar eigen dopper ook alleen nog maar water. Als ik er iets anders in zou doen als limonade dan mag ze ook niet bijvullen met water.

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Als drinken water en als tussendoortje , fruit of rauwkost. Brood vervangen we nog wel eens door een pastasalade bijv.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Net wat we in huis hebben, voor 10u vaak een appel, banaan, druiven, mandarijn, aardbeien etc. Dan voor lunch 1 boterham/bolletje en daarnaast paprika, wortel, komkommer. Soms nootjes of pinda's of een gekookt ei.
    Een beker diksap en een flesje water.

Op dr korte dag mag ze een pakje drinken en een koekje mee, vaak toch nog met wat fruit of groente.

18. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ma en vr fruit en een “gezonde” koek (what the hell dat mag zijn haha) maar meestal dus een rijstwafel met yoghurt of chocolade; bananenbrood, eierkoek dat soort dingen.

overige dagen alleen fruit en rauwkost met Dopper water altijd. Qua fruit net wat we hebben. Appel (met kaneel) banaan, bosbranden messen meloen mango kiwi mandarijntjes druiven etc etc

lunch:
    Altijd iets van rauwkost en dan nog iets van olijfje nootje kaasje worstje soepstengeltje en een boterham. Soms ook een banaanpannenkoekje. Wraps en zo wil hij niet helaas. Beker met water en heel soms (niet eens wekelijks) met wat limonade

19. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    350
    123
    43
    Ahh bedankt voor de tips! Maar even heel stom he, op dinsdag en donderdag moet ze overblijven. Geef je dan 2 bakjes mee? Een voor het tussendoortje en een voor de lunch?

20. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Kregen melk of chocolademelk op school, is ook al niet meer blijkbaar:confused:

Deel Deze Pagina