Krentenbaard?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sunshine89, 1 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Zoontje had eerst krentenbaard in het gezicht. Er kwamen steeds (kleine) plekjes op diverse andere plekken. Bijvoorbeeld op de buik, ooglid etc. Nu heeft hij kleine puntjes op zijn been. We vinden het niet typisch krentenbaard(geen gelige korsten o.i.d.) wat denken jullie? Of zou het beginstadium kunnen zijn?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Was hij al hersteld van de krentenbaard in zijn gezicht?
    Ik vind het lastig te beoordelen op de foto.. ziet er (nog) niet uit als krentenbaard, maar kan een begin stadium zijn.
    Ik ken het alleen van blaren, mijn zoontje had een wondje op zijn rug wat uitgroeide tot krentenbaard. Heb zelf nooit zulke rode puntjes gezien.. ik zou het even in de gaten houden en kijken hoe de plekjes zich ontwikkelen.
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.033
    5.175
    113
    Ik herken dit wel van mijn dochter, zij had krantenbaard in haar zij en het breidde zich uit met dit soort vlekjes. Maar dat werden wel vrij snel (dag later in mijn herinnering) grotere plekjes met die duidelijke gelige korstjes.
     
  4. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan. Kun je er evt iets voor krijgen.

    Mijn dochter heeft het net gehad. Bij haar waren het soort puistjes en nooit korstjes geworden. Het zat rond haar mond en ws kwijlt ze op het moment te veel dat het nat blijft. Ze kreeg er zalf voor en later antibiotica.

    Mijn zoon heeft het ook net gehad en die had eerst blaasjes en daarna korsten. Bij hem was zalf voldoende.

    Zolang het meer wordt is het besmettelijk en mag er niet naar school of opvang gegaan worden.
     
  5. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Sommige plekjes waren over, maar enkele nog niet. Ik ken het zelf ook meer van de blaren/korsten.
     
  6. Sunshine89

    Sunshine89 Actief lid

    1 feb 2015
    122
    3
    18
    Hij krijgt al sinds eerste plekjes antibiotica zalf. Maar we twijfelen of deze rode puntjes überhaupt krentenbaard is, of dat het toch iets anders is.
     
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Dat maakt voor de besmettelijkheid niet uit. In de meeste gevallen dragen de andere kinderen het ook al bij zich. In welke mate he het hebt zegt niets. Bij ons mogen ze gewoon komen, maar wel graag als ze met een zalfje aan het behandelen zijn.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Klopt dat ze veel het bij zich dragen, zonder dat je het hoeft te weten. Begreep van de huisarts en opvang, dat uitbreiding zorgt voor een hogere besmettingsgraad ofzo.. desalniettemin ziet het er pijnlijk uit bij de kinderen waar het zichtbaar is :eek:
    Bij ons mogen ze dus alleen komen na 2 dagen behandeling met bijvoorbeeld zalf. Begrijp dat, dat wel gelijk is als bij jullie?
     

Deel Deze Pagina