Je moet het nog even door blijven smeren als de plekjes weg zijn, maar zover zijn wij steeds niet gekomen, want dat zaten ze alweer aan een kuur
Hier idd ook Had hier weinig effect helaas. Nu heeft hij ook plekjes op zijn armen en lijkt ook 1 op zijn gezicht te komen En 3 plekjes op zijn billen. Tot nu toe zat het welke keer daar of onderrug maar helaas nu dus ook op andere plekken Hij wilt nu écht niet meer naar school.
Wat een na sleep zo zeg! Ik ken iemand waarvan een pasgeboren baby heftige plekken kreeg, en t stopte niet, pasgeboren baby werd opgenomen in t zkh omdat hij nog heel klein was en zijn hele huid onder de bulten en plekken kwam, alles lag open, na onderzoeken kwam eruit dat t was wat je hierboven noemde, met nog iets gemengd wat best heftig was, hele gezin moest aan de medicijnen en speciale douche spullen, (inmiddels had t hele gezin diverse plekjes, al was t niet zo erg als bij de baby) en crèmes, duurde maanden voor alles over was, hele kraam periode werd er flink door overschaduwd zeg maar. Maar t kan zijn, dat jullie hem wel besmetten, zonder dat jullie ook maar een plekje krijgen, (soort immuun zijn ervoor) maar t wel doorgeven. Lijkt me erg naar er al zolang mee te zitten, hopelijk krijgen jullie snel antwoorden waar jullie wel meegeholpen zijn! Sterkte!
Ja ben er ook echt klaar mee, en hij ook. Het geeft hem zoveel spanning Is alleen hier nog mee bezig en heeft weinig "ruimte" voor andere dingen daardoor. Vind het zo sneu voor hem, hij kan hier echt niet tegen. Een mini wondje is altijd al drama. Alles wat anders is, hoort niet. Dit dus ook niet Zo verdrietig telkens Maargoed, we wachten het maar weer af en vragen morgen ook maar weer om nóg een kuur al is het maar zodat het niet verder gaat uitspreiden over zijn lichaam.
Oh wat erg zeg!! Ze zijn er hier nu ruim een week vanaf, maar ik hou mn hart vast. Was bij jou ook toch? Moet je het nu alleen met die zalf doen? Ik kreeg gister van een collega ook weer te horen over die bactroban bij krentenbaard, dus mocht t hier terug komen, wil ik die echt hebben. had jij die nou wel gebruikt al of was dat een andere?
Bactroban hebben we inderdaad ook al gehad. Assistente zou overleggen met de huisarts of hij nu toch al weer iets kan krijgen omdat het nu zo uitbreid over zijn lichaam. Kweken zijn met spoed opgestuurd en hopen we morgen een uitslag van te hebben.
Nee helaas er was nog geen uitslag bekend. Hij kan iniedergeval nog niets krijgen tot de uitslag bekend is. Dus hopelijk morgen of dinsdag. Als dit ook niet werkt ga ik wel een verwijzing naar de dermatoloog vragen.
Balen dat er nog steeds geen uitslag is, hoop dat ie er morgen dan is, en dat t makkelijk op te lossen is. Heeft hij er inmiddels nog meer plekjes bij?
Ja helaas wel en sommige doen ook echt pijn. Op de open plekken heeft hij pleisters, dat "helpt" voor hem. Maar zijn hoofd zit al weken vol hiermee. Krijgt er hoofd en buikpijn van, is gewoon gelijk overprikkeld. Het is gewoon sneu zo
Ja, pleisters kunnen goed helpen, al is t maar placebo effect, heel naar dat ie t zo heftig heeft, hopelijk krijgen jullie nu wel snel de uitslag. Sterkte voor jullie.
Heb je nu nog steeds niets gekregen? Wat een ellende, het breidt als een malle uit denk ik? Hier heeft de 3e kuur volgens mij gedaan wat hij moest doen. Tot nu toe geen nieuwe plekken gezien en de kuur was tot woensdag 2 oktober… Vorige keer was het 3 dagen na einde van de kuur al weer raak.
In het dossier staat geen s. Aureus gevonden in zijn neusswab. Nou wat dan wel? Begrijp er niks meer van Volgensmij moeten we nu weer naar spreekuur komen. Ga denk ik vragen of we gewoon even naar de dermatoloog door kunnen
Dat is dan wel bijzonder dat het niet in zijn neus is gevonden. Nu hoef je volgens mij niet altijd drager te zijn van deze bacterie, het kan natuurlijk ook incidenteel voorkomen nadat je in contact ben geweest met een drager. Ik weet vrijwel zeker dat ik wel drager ben omdat ik vaker zo'n neusinfectie heb gehad en nooit ergens anders op mijn lichaam. Ik gebruik dan Bactroban neuszalf en dan is het met een paar dagen over en blijft dan weer jaren weg. Was er nu ook een kweek afgenomen van de plekjes op zijn lichaam? NB: ik werk trouwens in een huisartsenpraktijk en wij hebben heel veel kinderen met krentenbaard. Ik denk dat dit vooral komt omdat de GGD richtlijnen zijn aangepast. Vroeger moest je eerst minimaal 24 uur gesmeerd hebben eer dat je naar kdv/ school kon gaan maar tegenwoordig mogen ze gewoon naar school. Ik denk dat hier toch het een en ander mis in gaat. Van een jong kind kan je ook niet verwachten dat ze niet aan de plekjes onder hun neus krabben, dit doen ze vaak ongemerkt. Zitten lekker overal met hun handen aan en besmetten vervolgens de hele zooi, het zit op speelgoed, deurklinken, wc brillen. Het zou handiger zijn als ouders zelf ook eens bedenken om hun kind liever even thuis te houden. Wij hadden eens een gezin met 2 kinderen op de praktijk en die bleken flinke krentenbaard te hebben en we hebben alle blokken waarmee ze gespeeld hebben uit de wachtkamer gehaald om grondig te desinfecteren. Het kan echt een lastige bacterie zijn om de kop in te drukken. Ik hoop echt voor jullie dat het snel een keer klaar is, zie dat jullie er al bijna 2 maanden mee onderweg zijn.
Nee er was nu geen kweek afgenomen van de plekjes. Maar verder had niemand het, man heeft nu wel een plekje. Denk dat zoon tegen hem aan is gekomen met een plekje. Die smeert nu gelijk met fucidine. Edit: zelf had ik ook wel een klein plekje doordat hij tegen mij aan had gelegen, maar breidde niet uit en was ook heel snel weer weg met de zalf. Was ook niet zoals hij het had iniedergeval.
Ja bedacht me net dat ik wel een klein plekje had gehad laatst, ook nadat hij tegen me aan had gelegen. Maar dat was echt zo weg. En verspreidde zich ook niet.
Weer een antibiotica kuur, zelfde als laatste kuur. Zodat het voor nu weer even weggaat. Huisarts overlegt met de dermatoloog wat we nu kunnen doen en belt ons deze week er nog over op. Mogelijk word het een onderhoudskuur van 6 weken, dan 2x pw antibiotica. Maar dat is dus nog even afwachten.
Huisarts nog niet gesproken maar zag online wel wat de dermatoloog had gereageerd op de huisarts (verslag). Dermatoloog geeft dus nooit een onderhoudskuur hiervoor Advies is om om de dag te wassen met Hibiscrub (antibacteriële zeep). Als dat onvoldoende werkt dan bloedprikken op ijzer/ferritine en glucose/diabetes. En indien nodig een verwijzing naar de kinderarts voor een onderzoek naar een immuumstoornis. Dus er is iniedergeval een plan, dat is wel fijn.