krentenbol slecht?

Discussie in 'Voeding' gestart door Hansje123, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    mijn zoontje is 1 jaar oud en dol op krentenbollen. (hij maakt echt van die geniet en smak geluiden als hij het krijgt, erg grappig)

het is een goede eter. en zit net onder de gemiddelde groeilijn.
    Dus is zeker niet te dik.

Hij drinkt alleen melk en water. Appelsap of diksap vind hij niet lekker. hij eet overdag een soepstengel of langevinger tussendoor.

's avonds eet hij gewoon 250gram eten + halvolle/volle yoghurt

en een avondfles met rijstebloem.

nu heb ik wel eens gehoord dat krentenbollen niet goed zijn om te geven, omdat er teveel suikers inzitten. Moet ik in mijn geval daar ook rekening mee houden. of valt het allemaal wel mee en gewoon lekker laten genieten. Op dit moment geef ik hem elke dag een snee krentebrood met boter of een krentenbol.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ongezond zou ik ze niet willen noemen, maar volgens mij is het wel witbrood waar krentenbollen van zijn gemaakt, het is in ieder geval zeker geen volkorenbrood. Dus ik zou het niet elke dag geven, maar gewoon af en toe als afwisseling van 'gewoon' brood.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

slecht vind ik een groot woord hoor.zo heel slecht vind ik krentebrood niet. en als hij niet druk wordt van de suikers en geen overgewicht heeft en je elke dag goed zijn tandjes poetst ( rozijnen schijnen slecht voor tandjes te zijn ) zie ik niet zo'n probleem. als jij het geen probleem vind dat het van een broodsoort gemaakt is waar minder graansoorten inzitten. ik neem aan dat hij daarbij ook gewoon bruin of volkoren brood op een dag eet. dan zou ik me niet zo druk maken om die ene snee. als hij geen normaal brood eet,zou ik toch overwegen om het af te wisselen met iets anders en gewoon brood, zodat hij afwisseld met dingen. de basis is eigenlijk wel gewoon brood. een en (stuk) krentebol of iets anders als extra erbij op het moment dat hij wat meer gaat eten.wat niet wil zeggen dat hij nooit een keer alleen een krentebol zou mogen hebben natuurlijk als je bijv een dagje weg bent.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een krentebol is in mijn ogen een traktatie. Iets wat je prima kunt eten maar niet elke dag. Krentenbollen zijn erg zoet en ik heb liever dat mijn kindjes gewoon brood, crackers, beschuiten etc eten. Varieren vind ik belangrijk. Maar... dat is makkelijk praten met alleseters. Toch zou ik het met een goeie eter zoals TS duidelijk heeft niet elke dag geven.
    Zoiets lekkers mag best een beetje speciaal blijven.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

is het ook cygnet ( een tractatie bedoel ik) ik geef het ook hooguit 1 of 2 maal per week na een boterham. en eerder gewoon en hooguit een halve ofzo. maar hij vind crackers ook een tractatie.

ik krijg echter de indruk dat het kindje van ts nog geen brood of andere dingen kent verder.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, ik zou er ook niet voor kiezen om hem elke dag als lunch een snee krentenbrood te geven. Liever gewoon volkoren brood. Ik heb een zak met van die mini-krentenbolletjes in de vriezer en af en toe krijgt Ayla er 1 als middag-tussendoortje.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als afwisseling met brood met beleg lijkt het me OK, net als bijvoorbeeld af en toe wat ontbijtkoek. Maar 't moet niet het hoofdvoedsel zijn. Afwisseling, daar draait het om denk ik.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier krijgt ze ook soms een mini-krentebolletje als tussendoortje smiddags. Dus niet als vervanging van brood. Ik zou ook liever hebben dat ze normaal brood eten dan krentenbrood/krentenbol.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Voor de afwisseling zeker en vind ik het niet een slechte eetgewoonte. Dagelijks zou ik zelf niet doen zodat het nog lekker en speciaal blijft.

10. adi

adi Niet meer actief

Mijn kinderen willen eigenlijk geen ontbijt (een probleempje hier), het enige wat ik 's ochtends erin krijg is OF een snee krentenbrood OF een plak volkoren ontbijtkoek.
    Deze dingen wissel ik dus af en 2-3 keer per week krijgen ze dan ook een volkoren cracker als ontbijt.
    Aangezien dat mijn enige opties zijn om s ochtends granen erin te krijgen, neem ik die suiker even voor lief.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier wordt het ook meestal gegeten als tussendoortje (net zoals opa en oma doen -die eten a la sonja bakker :p ) . Een enkele keer als ontbijt - maar dat is eigenlijk maar zelden.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

#12 zogelukkig, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2011
    Slecht: nee. (Miz is een tarvoboterham met chocoladepasta slechter).

Voor iedere dag: nee.

Probeer eens een volkorenkrentenbol of doe er kaas op. Mijn zoontje moet ze niet, terwijl hij dol is op rozijnen.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik zat inderdaad ook te denken aan volkoren krentenbrood. Dat scheelt alweer. Krentenbollen zijn niet slecht, maar bevatten inderdaad wel redelijk veel suiker/calorieën.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kan ze ze niet eten ivm allergieen. Als dat straks misschien wel kan, zal ze misschien af en toe een kleintje krijgen als tussendoortje of in 't weekend ofzo.
    Ontbijtkoek eet ze hier alleen bij opa&oma en is voor haar een tractatie.

15. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg altijd: alles met mate, dat geldt ook voor volwassenen.
    Wij nemen af en toe toch ook iets lekkers?
    Moet kunnen wat mij betreft.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Volgensmij valt het idd wel mee.

Als ik onderweg ben geef ik weleens een mueslibol als lunch... is wel meergranen. (alleen even oppassen voor nootjes, ik knijp er altijd even in om te voelen of er grote in zitten).

Deel Deze Pagina