Wat verse groente vraagjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Tese, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Tess is met 5 maanden groente en fruit gaan eten. De kleine donder was niet meer te houden! Mijn zoontje lustte geen vers en mn dochter vind het gelukkig heerlijk.
    Nu is ze 5,5 maand en geef ik haar:
    -bloemkool
    -brocolli
    -wortel
    -sperzieboon
    -courgette
    Wat kan ik nog meer geven en wat mag ze nog meer aan groente vanaf 6 maanden?
    Fruit:
    -peer
    -banaan
    -mango
    -meloen
    -appel
    Zelfde vraag eigenlijk, wat mag ze nog meer en wat mag ze vanaf 6 maanden?

En nog een vraag. ALs je naar potjes kijkt zit er vanaf 6 maanden vlees bij. Maar hoe doe je dat met vers? Ik weet het in potjes zit het erbij gemixt maar op de een of andere manier staat het me tegen om het erbij te mixen. Hoe doen jullie dat?

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik gaf ook nog
    pompoen, paprika, zoete aardappel, aubergine, spinazie, rode bietjes, paksoi, champignons

pruim, avocado, perzik, abrikoos (inmiddels ook aardbei en nectarine, maar dat wortd ook voor later geadviseerd)

vlees en vis geef ik pas sinds 8 mnd...
    Ik geef mn zoontje eigenlijk altijd zn groente en fruit in stukken, hij eet dan sinds 8 mnd ook volledig met de pot mee, mix vrijwel nooit, wel in het begin maakte ik soms stampotjes natuurlijk..

(je kan op borstvoeding.com een voedingsintroductieschema vinden wat je allemaal mag en kan geven)

3. Tese

Tese Niet meer actief

En alles uit het eerste rijtje, gewoon koken net zoals andere groente? En mag ze dat nu al met 5.5 maand hebben?

Bedankt voor de info

4. fafje

fafje Niet meer actief

paprika ontvelde ik wel in het begin trouwens, en idd in het begin kookte ik alles gewoon...spinazie en rode bietjes deed ik als stampotje met aardappel

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ok dank je! Ik ga morgen meteen even wat halen.

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland

Deel Deze Pagina