Hak groente: minder zout

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaVanSimone, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zie net dat de potjes groente van Hak minder zout bevatten, wat denken jullie, kan Simone ze nu mee eten? Ik heb geen oud potje staan dus ik weet niet hoeveel er in de oude potjes zaten maar mijn man is nogal eigenwijs en wil alleen maar potjes groente, en voor Simone koken we dan vers (erg he).

Nu zit er in 100g groente nog 0,45 gram zout, is dat acceptabel?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is niet veel, maar ik zou het niet doen. Die niertjes moeten zich echt nog verder ontwikkelen en het zit ook al in andere producten (brood, beleg, koekjes).

Kun je je vent ook niet aan de diepvriesgroente krijgen? Daar zit vaak ook geen zout op..

3. misa

misa Niet meer actief

Persoonlijk zou ik het ook niet doen denk ik.

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    voor af en toe een keer kan het wel hoor! daniel pikte hier met 6maanden ook worteltjes-uit-pot mee als wij die aten. Maar wij eten bijna nooit potgroente ;)

5. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Nee, ik zou het ook niet doen.
    Ze krijgen al zoveel zout binnen.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Getsie, rare man heb jij!! ;)

Ik vind het nog erg veel klinken, dat is dus al gauw een gram zout in een pot?! Niet dat ze dat binnenkrijgt neem ik aan, maar toch. Nee dus, ik zou het ook niet doen. En vers bevat toch ook veel meer vitaminen, vezels (want minder lang gekookt), smaak, geur, kleur, etc. Dat wil je je kindje toch ook meegeven.

En jij, wat wil jij? Misschien moet je met je meisje mee lekker vers gaan eten, en dan maar zien of je man in zijn eentje potjes blijft eten? Of jullie koken zijn portie wat langer, zodat het meer op potjesgroente lijkt? (zonde...)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    hier kreeg ze vanaf 11 maanden sporadisch potgroente en dan goed afgespoeld.
    Nu meestal 1x per week en dan spoel ik het ook goed af. Ze vindt de worteltjes zo lekker en die eten we vaak op zaterdag bij de patat.
    Ik heb laatst even uitgerekend en op een standaard dag krijgt ze hier 0,8-1 gram zout binnen. Vanaf 1 jaar mogen ze geloof ik 2 gram per dag. Daarvoor 1 gram.

8. adi

adi Niet meer actief

Ik zou die vent van jou gaan heropvoeden :).

Maar naast zout-kwestie, smaakt de groente uit pot toch heel anders dan verse groente? Ik vind de sperziebonen uit pot of blik een wereld van verschil met knapperige donkergroene boontjes die vers gekookt zijn.

Als ik zou moeten kiezen, dan trok mijn man wel aan het korter einde. Dan eet ie maar geen groente, eigen keuze :)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sperziebonen uit blik hoef ik ook niet. Doperwten en wortels vind ik wel erg lekker.
    Bruine bonen eet ik ook alleen uit pot maar die eten we weinig.
    Soms witte bonen in tomatensaus maar dat vind ik zo verschrikkelijk zout nu we grotendeels zoutloos eten.
    Diepvriesgroente heb ik ook altijd wel in huis.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    dophertjes en worteltjes heb je ook in diepvries, die lust ik wel en uit pot niet, dat is zo'n zachte smurrie en smaakt altijd naar vliegtuig eten vind ik. Wij eten wel graag witte bonen in tomatensaus uit pot, maar ik zou idd geen potgroenten aan willen wennen aan mn kind, enkel voor uitzonderingen. Dan liever diepvries!

11. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Je hebt van Hak nu ook potjes zonder zout!
    Die haal ik nu soms voor als het ff snel moet....

Dit staat op de site over het blikje met doperwtjes:
    Voedingswaarde per 100 g
    Energie:
    49 kcal
    Eiwit:
    5,0 g
    Vet:
    2,1 g
    Koolhydraten:
    5,5 g, waarvan suikers 2,1 g
    Vezels:
    5,0 g
    Natrium:
    0,01 g (dit is van nature aanwezig)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, je hebt ze ook zonder zout bij t rek waar ook zonnatura etc staat.
    Maar ik kan niet begrijpen dat iemand liever potgroente eet dan vers haha!
    Het enigste wat wij uit pot eten zijn bruine bonen.
    Ook erwtjes zijn uit de diepvries véél lekkerder dan uit pot hoor! Wortels, sperziebonen etc altijd vers.

13. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik denk dat je man het resultaat is van wat er gebeurt als je je kind voeding uit potjes of blik geeft.

Dat zou voor mij al genoeg reden zijn om het niet te doen, straks houdt je kleine ook niet meer van vers eten.

14. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ga proberen hem beter op te voeden :) Sommige dingen eten we wel al vers hoor, bloemkool, boerenkool (nu even niet) en broccoli maar verse wortels vindt hij vies en in sperziebonen zitten draadjes en erwtjes lust hij sowieso niet.

Ik ben ook geen groenteliefhebben maar ik wil wel het goede voorbeeld geven dus ik koop soms wel diepvriesgroente, dat is dan een beetje een middenweg.

Oh en de potjes zonder zout zijn hem uiteraard te duur dus die koopt hij niet :)

15. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik zie het hele probleem niet van potgroente en heropvoeden maar dat zal wel aan mij liggen, hier regelmatig potgroente en dan heb ik het over: witte bonen in tom saus, bruine bonen, sperziebonen en doperwten.. daarnaast word er wel vers gegeten zoals andijvie, bloemkool, boerenkool, prei, spruitjes etc.. persoonlijk vind ik dus niet dat wij ongezond leven eerlijk gezegd en dat wij 3x per week potgroente eten wil toch niet zeggen dat iemand dan heropgevoed moet worden vind dat een rare beredenering eerlijk gezegd ;)

als ze eens mee eet met de potgroente zoals doperwten en sperzieboontjes dan spoel ik ze extra af..

16. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Nouja het probleem is dus dat we apart voor pukkie moeten koken en dat is een beetje jammer. Ongezond is het vast niet, als ik de reclames mag geloven. Ik vind het ook heel gemakkelijk maar als ze toch met de pot mee moet eten vind ik een pan minder op het vuur handiger....
    Dat afspoelen, helpt dat?

17. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het zou mijn keus niet zijn, 3x per week pot- of blikgroente eten, vanwege de toegevoegde zaken om de houdbaarheid te verlengen. Als iemand, zoals TS haar man, hierdoor nu alleen maar van potgroente houdt, dan is er toch echt wel iets aan de hand :)

We eten hier altijd verse groente. Diepvriesgroente is mijn 2e keus, naar mijn weten is daar niets aan toegevoegd (correct me if I'm wrong).

18. adi

adi Niet meer actief

Ik heb van ZG begrepen dat het niet helpt.

Wij eten kidneybonen en bruine bonen uit de pot (sporadisch). Ik spoel ze ook af (ook al helpt het niet), want ik vind dat witte slijmachtige water waar het in zit, echt misselijkmakend.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh kook lekker vers voor jou en baby. En warm voor papa een potje op. En laat hem elke avond een hapje van jouw eten proeven! Dat scheelt weer een pan op het fornuis.

20. adi

adi Niet meer actief

hahahaha, papa aan de bijvoeding :D

Deel Deze Pagina