hi. In sept hebben wij vakantie en willen we graag weg met onze dan net 1 jaar oude baby. Iemand tips? We zijn nog niet eerder echt weg geweest. Komende mei vakantie gaan we een paar dagen naar de Ardennen maar verder hebben we nog geen vakantie gehad met onze kleine. Tips zijn welkom!
Wat zoek je? Hier veel ervaring met bungalowparken dus mocht je daar iets over willen weten dan roep maar.
Zuid Italie, of een van de Italiaanse eilanden? Daar is het nog lekker weer in september. En zo ongeveer ieder kind lust pizza en pasta. Ik zou in ieder geval gaan voor een huisje of een appartement op de begane grond met een tuin of terras erbij. Als je zoontje dan slaapt overdag, kunnen jullie nog lekker naar buiten. Wat wij verder handig vinden is een slaaptentje. Wij hebben er een die wij gebruiken voor vakanties en als onze jongste gaat logeren. Ideaal! Zo'n tentje weegt niks en kun je ook goed buiten gebruiken. Waar wij ook altijd op letten is of het zwembad bij de accommodatie verwarmd is. O, en voor in het zwembad hebben wij zo'n band waar je kind in kan zitten. Moet er wel bij zeggen dat mijn oudste dat heel leuk vond en onze jongste het maar niks vindt. Succes met zoeken van een bestemming!
Wij staan echt open voor alles maar het liefst houden we wel rekening met onderstaande: 1) liefst niet té ver weg (Europa is prima) 2) het zou mooi zijn een weekje weg te gaan 3) liefst huisje of appartement 4) als het even kan nog een beetje zon
Ik heb geen concreet plekje, huisje o.i.d. wat ik aan kan bevelen maar let inderdaad op dat je op de begane grond zit en tuin o.i.d. hebt. Wij zaten vorig jaar de eerste paar dagen, die we in een opwelling voor aan onze vakantie geplakt hadden, in een bloedheet, rumoerig, kind-onvriendelijk appartement op de eerste verdieping. Dit was echt een ramp met een net 1-jarige. De rest van de vakantie heerlijk netjes rustig kindvriendelijk appartement met grasveldje en zwembad erbij in de buurt van het Como meer. Vraag me alleen af hoe lekker warm het daar in september nog is..
Wij zijn toen ons zoontje 1 was hier geweest. https://m.zafirohotels.com/en/zafiro-mallorca/rooms/ En dan als type kamer privilege appartment. Ik kan nu alleen de studio terug vinden, maar we hadden een heerlijk tuintje aan onze kamer (met aparte woonkamer). De boulevard was op loopafstand, wat ook leuk was voor het avondeten (wij hadden geen all in geboekt)
Wij zijn vorig jaar naar Sicilië geweest. Bo was toen net 1. Wij hadden zo ongeveer het zelfde lijstje. Het is maar 2,5 uur vliegen (zag een lange vlucht niet zitten de eerste keer). We hebben de vlucht en het appartement apart geboekt. Appartement was op de begane grond met tuin. En er stond een huurauto klaar op het vliegveld. Het zuiden van Sicilië is prachtig, en als je een beetje een goede locatie kiest kun je hele leuke dagtochtjes maken die niet te ver rijden zijn. In september is het nog prachtig weer (wij hadden zelfs nog 28 graden) maar niet bloedheet en Italianen zijn dol op kinderen. Bo heeft 10 dagen pasta gegeten en vond het heerlijk.
Toen onze jongste net 1 was zijn wij 2 weken naar Italië geweest. Vondt de combi lange auto reis en hele kleine kids echt ideaal want ze slapen nog relatief veel. Nu de oudste bijna 5 is horen we vaak: zijn we er al? Zijn we er al? Hoe lang moeten we nog? Heel veel succes met jullie keuze.
Wij waren vorig jaar met onze zoon van 1 naar vilanova park in Spanje. Gevlogen op Barcelona en daar een auto gehuurd. Is dan ondgeveer 3 kwartier rijden en veel leuke dingen in de omgeving. Wij zaten in een stacaravan. Wij vonden het een voordeel dat er gras bij de zwembaden zat, dan kon hij een beetje kruipen.