hoi wie is er weleens op kreta geweest . we gaan in september 10 dagen naar Malia met onze dochter die dan bijna 2 jaar is. Hoe duur zijn de luiers en potjes groente? verder nog leuke tips zijn welkom
luiers en potjes zijn in griekenland erg duur hebben wij ondervonden. wij betaalden 20 euro voor een pak pampers gewoon niet normaal. Malia is een druk stadje, maar in kreta is genoeg te doen. je moet echt een auto huren om leuke dingen te zien, want met zo'n kleintje excursies doen is toch minder.
Ik ben al verschillende keren op Kreta geweest. Het merk Pampers wordt verkocht, maar is wel veel duurder dan in Nederland. Er zijn potjes groenten te koop, maar de keuze is erg beperkt. Wij namen zelf mee (a la carte van Olvarit, dit zit in een plastic bakje en scheelt veel gewicht in de koffer t.o.v. glazen potjes). Van de plaats Malia ben ik geen fan, ik ga liever naar Stalis (ligt naast Malia en is een stuk rustiger). Ik zou inderdaad een auto huren en lekker het eiland gaan verkennen, dan kan je je eigen tijd indelen. Ook rijdt er een treintje rond in die buurt, leuk voor de kleintjes.
Ik ben in Malia geweest (maar toen was ik nog geen mama dus geen ervaring met prijzen van babydingen) Malia is druk, en gericht op Engelsen. Die uitgaansstraat met alle kroegen en cafe's zit echt stampvol 's avonds met allemaal Engelsen. Maar je hebt ook 'oud Malia'. Dat is een heel klein stukje van Malia. Als je er daar naar vraagt komt het wel goed. Je hebt één klein pleintje in oud Malia, vlak naast de kerk. Het is een kruispuntje met op iedere hoek een restaurantje. Op 1 hoek zit een echt typpisch wit met grieks-blauw restaurantje (weet de naam echt niet meer sorry), maar helemaal geweldig! De grieken zelf gaan daar eten. Ze komen zelfs speciaal naar oud malia voor dat restaurantje uit de omliggende plaatsen. Daar zou ik zeker eens heen gaan. Je kunt er heerlijk zitten en wat ik me kan herrinneren kon je daar echt voor een leuke prijs eten. Veel plezier alvast! Wij vonden het een leuke vakantie daar!
Hallo Wij zijn een aantal keer op Kreta geweest voor onze dochter er was. Malia en Stalis. Malia idd veel Engelsen. Stalis is wat gemoedelijker. Kreta is groot een autootje huren is erg leuk, kun je zelf de omgeving een beetje verkennen. Afgelopen zomer zijn wij ook naar Kreta geweest, onze dochter was toen 1½. We zaten tussen Stalis en Malia, iets meer naar Malia. We zaten in Acrogiali. dit appartement ligt aan het ZANDstrand en heeft een apart peuterbad. Potjes en luiers had ik zelf meegenomen. Potjes heet ze gehad, maar ook weleens iets van pizza oid met ons meegegeten. Eind mei gaan we weer, nu 10 dagen.
Ik had ook voor de hele vakantie luiers meegenomen, want die zijn in Griekenland erg duur. Potjes hebben ze op zich genoeg, alleen niet veel keus en het is allemaal erg dun gepureerd.
we zijn in sept 2009 in kos geweest en vond het opzichwel meevallen met de luiers we hadden toen ook genoeg luiers meegenomen dachten we echter kwamen er tanden door dus veel poepluiers en luiers te kort, ja dan moet je halen we nemen 3 potjes mee en de rest hopen we maar dat ze met de pot mee eet en shampoo en douchegel is dat nog erg duur?
Shampoo en douchegel weet ik eigenlijk niet, dat nemen we altijd van huis mee. Je zou ook een paar van die mini's van hier mee kunnen nemen.
Wij zijn in 2010 naar KOS geweest. Vond de prijzen voor de luiers best meevallen. Zeker in de grotere supermarkten. Fruithapjes, potjes, het is er allemaal makkelijk te krijgen. Zoals vermeld wat wat minder keus dan hier in NL.