onze meid slaapt 's nachts 11-12 uur achter elkaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door krientie, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krientie

krientie Lid

8 mei 2007
    22
    0
    0
    Onze kleine meid van bijna 4 maand slaapt 's nachts ongeveer 11 tot 12 uur achter elkaar. :)

Ze krijgt om 8 uur half 9 de laatste fles en rond 7 uur half 8 haal ik haar er zelf weer uit, want dan huilt ze nog niet.

Nu hoor ik van verschillende kanten dat dit niet goed is voor de bloedsuiker weten jullie hier iets van?

Ze is heel erg levendig, bewegelijk en vrolijk heeft gewone plas en poep luiers en ze groeit goed! Overdag slaapt ze niet erg veel, wel wat hazeslaapjes maar niet meer, maar dat is logisch lijkt mij.

kan iemand me hier iets over vertelln; misschien eigen verhalen want ik kan er weinig over vinden

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Amber slaapt (of sliep ;) ) ook 12uur achter elkaar vanaf dat ze 2 maanden is. En ook hazenslaapjes overdag, ze hebben die slaap nodig dus die pakken ze's nachts.
    Gewoon lekker van genieten!

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Gewoon lekker laten slapen! dat vd bloedsuiker gels eigenlijk alleen de eerste 5 dagen na de geboorte..

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris sliep vanaf 3,5 maand 14 uur per nacht, en dat doet hij nu nog steeds. Heeft het blijkbaar nodig!

5. randi

randi Niet meer actief

hier ook 2 die gemakkelijk 12uur slapen en soms nog langer ook, geniet maar van de nachtrust hoor :D

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ja hier ook , dat deed ze al vanaf ze 6/7 weken was.
    Zolang ze idd vrolijk, alert is en niet suf/duf, dan is het ok.

Zoals de andere zeggen geniet er lekker van dat ze zo goed slaapt, want het kan ineens over zijn.

Nu slapen we hier ook minder en worden we sinds kort snachts ook wakker.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit stukje had ik zo kunnen schrijven, precies Eva! Alleen krijgt ze iets eerder de laatste voeding en is dus ook iets eerder wakker. Maar verder hier dus precies hetzelfde! Vanaf dat ze ongeveer 3 maanden was.

8. krientie

krientie Lid

8 mei 2007
    22
    0
    0
    dan ga ik er inderdaad lekker van genieten! Ik had er eigenlijk nog nooit zo bij nagedacht maar ja in een keer krijg je het op de heupen he! :rolleyes:

Yaelle slaapt ook al door vanaf dat ze 2,5 weken oud is toen ongeveer 8 uur per nacht en dit doet ze nu ongeveer een maand!

iedereen bedankt!

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Gisteren zeiden ze tegen mij op het cb dat ze 8 uur achter elkaar mogen slapen....een enkele keer wat langer maakte niet uit zei ze. Ik ben er verder niet op in gegaan maar dacht nadien wel van wat bedoelt ze nou precies. Ons zoontje kan ook zo 11 uur achter elkaar slapen en vraag me nu of af ik hem ook eerder wakker moet maken s'morgens voor de fles. Nu slaapt hij soms van 21:30 tot 8:00 en dan moet ik hem nog wakker maken....

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    van het cb mogen ze doorslapen vanaf 3 mdn of vanaf 6 kilo...

ze mogen in principe nog niet zolang doorslapen omdat ze dan een te laag bloedsuikerspiegel kunnen krijgen wat natuurlijk niet goed is voor ze.....(soms zelfs gevaarlijk)...

er zijn gewoon dingen waar je op moet letten...als ze wakker wordt (gemaakt) is ze dan "gewoon" levendig zoals altijd e.d. of is ze suf en moeilijk wakker te krijgen...

pas als ze suffig is en of niet goed wakker te krijgen na zo'n lange tijd, kun je het beter nog even uitstellen dat lange slapen en haar of hem zelf eerder pakken of later de fles geven want dat duid op een laag bloedsuikerspiegel...

wanneer je ook kunt "horen" wanneer hun bss daalt is als ze "onrustig" beginnen te worden, te smakken-sabbelen e.d. dat is ook een teken dat het weer "aangevuld" moet worden oftewel dat ze een flesje moeten...

maar zolang dat allemaal niet van toepassing is, kun je haar gewoon lekker laten slapen...

gr.smoekie

11. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Onze meid ligt rond 18 uur op bed en krijgt dan om 21.00 uur nog de fles. Daarna slaapt deze dame door tot de volgende ochtend een uur of 6-7. Soms wordt ze wel eerder wakker, maar dan ligt ze te kletsen en te spelen en dan valt ze wel weer in slaap. Ze zal dan ook niet aangeven dat ze honger heeft.. Gaat hier al een tijdje zo. Heerlijk toch? Van genieten!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons cb zegt de ene wijkverpleegkundige dat dat van die bloedsuikerspiegel achterhaald is (na de eerste weken), de ander geeft het nog wel aan. Nu ben ik erg van het voeden op verzoek, dus ik laat haar lekker slapen, ze is alert, vrolijk en groeit goed.

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hmmm nou ga ik zelf ook twijfelen!
    Bij ons op het cb zeggen ze dat kindjes pas vanaf 7 kilo zo lang mogen doorslapen als ze zelf willen, zolang ze lichter zijn nog niet ivm bloedsuikerspiegel.
    Wij maken Anna dus elke avond wakker voor een late voeding. Ze wordt er nooit uit zichzelf voor wakker. Ze drinkt hem wel graag, die late fles.
    Nu woog ze pas geleden 5750 gram, en zou dus nog te licht zijn om de avondvoeding over te slaan. Maar nou lees ik dat heel veel hier hun kind gewoon wel laten slapen! Nou weet ik het ook niet meer hoor...
    Trouwens, hebben jullie hem gewoon laten vervallen, die fles? Ben bang dat als we dat gaan doen, dat ze dan ineens om 3 uur 's nachts wakker wordt ofzo. Iemand nog tips?

14. randi

randi Niet meer actief

bij mij is die laatste fles vanzelf weg gevallen, ze moesten die hebben om 23.00 en wij waren in slaap gevallen en om 7.00 s' morgens schoten we wakker van geween door de babyfoon en sindsdien nemen ze hun laatste fles niet meer

15. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    evy deed dat ook al heel vroeg, en nu nog slaapt ze soms wel 15 uur ! :confused:

16. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Zegen zulke nachten en wees blij dat ze zo goed slapen :) het kan straks heeeeeeeeeeeeeel anders zijn ;)

Groetjes, vonneg

17. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

als je kindje vrolijk is en voldoende plas en poepluiers heeft zou ik me geen zorgen maken en ze laten slapen. als ze honger hebben worden ze wel wakker en hoor je het wel.

geniet er van, want niet iedereen heeft zoveel geluk

Deel Deze Pagina