Voor- en achtermelk!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door prinses sasa, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie heel graag nog een vraag stellen.

Ik heb wel vaker wat gelezen over de voormelk die wat waterig is en de achtermelk die vetter is. Nou drinkt mijn dochter vooral overdag maar 5 minuutjes aan de borst. Krijgt ze dan wel de achtermelk binnen? Ze is verder wel tevreden. Ik voed op verzoek!

Ze was 6 weken terug ook maar 140 gram gegroeid in 2.5 week. Daarna ben ik 9 dagen later weer gaan wegen en toen was ze 180 gram gegroeid, dus dat was wel weer veel.

Ook vind ik het vaak moeilijk wanneer zij wel langer drinkt wanneer het genoeg is.Dit is 's avonds en 's nachts vaak zo.Dan laat ze ook niet los uit zichzelf en dan heb ik het idee dat er niks meer uitkomt en dat het meer zuigbehoefte is.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Zolang je 1 borst per voeding aanbied, zal je kleintje ook de vettere achtermelk krijgen. Biede de andere borst alleen aan als je kleintje niet tevreden lijkt.
    Wisselen elke voeding met de borst.

De tijd geven ze vaak zelf aan. Kindjes gebruiken de tepel ook wel eens als speentje, gewoonweg vanwege de zuigbehoefte, maar ook omdat ze mamahonger hebben.

Zoalng jou tepels daar niet kapot van gaan, is het geen probleem.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina