Welke duplo kopen voor zoon 1.5 jaar (HELP TEVEEL KEUS!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanMJ, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

#1 MamavanMJ, 15 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2012
    Help... Ik ga vandaag even de stad in want intertoys en bart smit hebben duplo te koop met 33 procent korting! Nu wil ik voor sinterklaas hem een doos eerste duplo geven. Ik heb online gekeken, maar wat een keus hebben ze al. Het is dan vanaf anderhalf jaar, maar ik geloof dat ze er wel iets eerder mee kunnen spelen. Met zijn verjaardag (29 december) ga ik van familie ook nog wat duplo vragen. Maar nu mijn vraag. Welke duplo doos moet ik kopen voor mijn zoon van dan bijna 1 jaar? Hieronder de mogelijkheden waar ik over twijfel:

Bart Smit - Lego Duplo basisdoos 60 stenen 5622
    Gewoon 60 basisstenen om te leren bouwen.
    Voordelen: veel bouwstenen, makkelijk mee te leren en om te gooien. Kan bijna niet kapot. Super goedkoop! Nadelelen: alleen bouwstenen, geen auto's en weinig andere mogelijkheden, niet echt makkelijk op te ruimen.

Bart Smit - Lego Duplo Fun with Bricks 4627
    Super leuke doos met 85 bouwstenen
    Voordelen: zit in een handige doos waar je alles elke keer makkelijk in kan opruimen (of koop je als je heel veel hebt gewoon een grote bak van de ikea), met voorbeeldboekje en gezichtjes.
    Nadelen: geen auto's, alleen maar blokken en lijkt al voor wat oudere kinderen

Bart Smit - Lego Duplo mijn allereerste bouwset 4631
    Voordelen: het heet mijn eerste bouwpakket dus het zou echt bedoeld zijn voor de alle kleinste. met kaarten om mee te leren bouwen en auto's.
    Nadelen: maar heel weinig echte stenen om mee te bouwen en veel kleine onderdelen wat hij vast erg veel op gaat kwijlen ;)

Welke zouden jullie halen? Wat is de juiste doos voor sinterklaas? En wat kan ik het beste erbij vragen aan familie? De rest is allemaal vanaf 2 jaar? Ik zag wel een leuke zoals deze, maar is hij daar dan als hij 1 is ook niet te klein voor om te vragen voor zijn verjaardag?
    Bart Smit - Lego Duplo autotransport met 2 auto's 5684

Welke lego experts kunnen het mij vertellen? Alvast bedankt!!

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoon speelt nog steeds met de duplo, hij is nu 4.
    Wij hebben gewoon de basissets gekocht, zodat hij een hoop stenen had om mee te bouwen.
    Erna hebben we toen hij fan werd van Toy Story daar wat duplo van gekocht.

Ik zou kijken waar de interesses van je kindje liggen en daar op inspelen. Dus als hij houd van dieren kun je de duplo met dierentuin nemen of houd hij van circus, kies je voor het circus. Houd hij van treinen, kijk je voor duplo met treinen.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou op de leeftijd voor losse blokjes gaan en 60 lijkt misschien veel maar zo'n Doosje stelt weinig voor.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Iets met dieren en poppetjes zou ik kiezen...Mijn dochtertje speelde op die leeftijd nog niet met de blokjes maar juist veel met de poppetjes en dieren.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik heb die actie ook gezien en ToysXL heeft een vergelijkbare (3=2, maar dan wel het goedkoopste gratis). Ik ben voor mijn zoontje uitbreidingen aan het zoeken.

Ik zou voor die 2e gaan: alleen blokken doen ze nog niet zo veel mee. Die poppetjes en andere accessoires vinden ze erg leuk. Of anders deze bij intertoys: 4629 Duplo Box 150 Stuks 588984.

die transportauto hebben wij ook en die is heel erg in trek!

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik heb nu die doos met 60 losse stenen en een doosje met een paar boerderijdieren.. Ik kijk straks eerst wel of ze er uberhaupt mee speelt voordat ik het uit ga breiden:)

7. MamavanMJ

Of is dit dan beter? Hij is wel gelijk een heel stuk duurder (vanaf donderdag 29.95)
    4629 Duplo Box 150 Stuks 588984

Maar daar staat op vanaf 2 jaar en hij is dan nog niet eens 1.. Of moet ik gewoon heel de duplo nog even vergeten?

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

9. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Mijn dochter heeft de complete stadsdierentuin en de boerderij.
    Zij (bijna 3) speelt er graag mee.
    Mijn zoontje van 10 maanden speelt gewoon met haar mee, wel op zijn manier natuurlijk. Maar vindt het al het einde om bijvoorbeeld torentjes om te gooien

10. MamavanMJ

Die vind ik net iets te duur ;)

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik denk niet dat je wat dat betreft een miskoop kan doen hoor, en een doos voor iets oudere kindjes zal hij nu ook al leuk vinden! (Gewoon de wat kleinere dingetjes apart houden.)

12. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik zou gaan voor duplo met dieren of poppetjes. Hier een groot succes.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

vraagje geld die 33% op alles?

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Amfy; De hele maand oktober is Duplo in de aanbieding, dus alles :)

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke dan. in de webshop dan niet denk ik? want de dierentuin is nogsteeds 75 euro hihi

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Als het om intertoys gaat: klik eens op bestel, dan verschijnt er een leukere prijs :).

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Niet alle varianten van Duplo zijn op dit moment via de webshop te bestellen.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

Haha ja daar kwam ik ook achter vanmiddag de dierentuin maar op gehaald was nog 54 nu dat zijn de betere prijzen

Deel Deze Pagina