Ik snap er niets meer van! Wie weet wat dit is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door raspberry, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik snap het echt niet meer, wat Thirza nou heeft/wil... De afgelopen dagen was ze niet helemaal lekker: diarree voornamelijk. Sliep veel, (nou is ze de afgelopen weken sowieso veel meer gaan slapen dan ze eerder deed, nadat de behandeling van de osteopaat zeer succesvol is afgesloten en korte tijd daarna de 19-wekensprong achter de rug was, maar de afgelopen dagen is ze tot een uur of 4 's middags nauwelijks 2,5 uur wakker geweest).
    Maar... dan begint het verhaal: wordt dan wakker en is vrolijk. Begint na een uur/anderhalf uur wat te jengelen, duimen en oogjes wrijven, dus op bedje, zou je denken. Het ene moment is dat wel OK, het andere moment minder, maar slapen gaat ze in ieder geval niet.... Ook drinken wil ze niet, (eerder rond deze tijd van de dag juist om de anderhalf uur: een keer of 3, clusteren voor de nacht). Rond half 7/7 uur begint ze echt te jengelen en wordt het al snel huilen. Drinken wil ze niet, alleen in bedje wil ze niet, bij papa of mama ook niet. Gisteren bleek ze krampjes te hebben en ging het over toen ik haar op haar buikje naast me op bed legde: een partij scheten tot en met en uiteindelijk de luier vol met megadunne spuitpoep. Ging daarna drinken en slapen (uur of 8).
    Nu net bleef het drama, drinken heeft ze vanaf kwart over 4 niet meer gedaan, (op enkele losse slokjes na), en ze is wakker geweest van 4 tot dus net, een uur of 8. Niks was goed, behalve toen ik haar op het aankleedkussen legde. Was ze ineens rustig. Vervolgens nog even geprobeerd te laten drinken (je zou zeggen dat ze onderhand wel honger heeft: ze laat er overdag niet meer dan 3,5 uur tussen en de afgelopen nachten kwam ze met maximaal 2,5 uur ertussen). Niet dus. Weer huilen, en niks goed, wiegen niet, lopen niet, in haar wiegje (op onze kamer: slaapt ze elke avond en nacht) niet. Dan maar weer op het aankleedkussen en ja hoor: rustig. Even getempt: 37,7. Tja, ik heb haar maar even een zetpilletje gegeven, want of het nou door de verhoging komt, dat gekke gedrag? Vervolgens in haar ledikantje op haar eigen kamertje gelegd, (ligt ze 's avonds nooit!) en ze bleef rustig. Lag zich binnen de kortste keren onder de deken weg te wurmen, voetjes tussen de spijlen door en zo gedraaid dat ze tegen de kop van de giraffe aan lag te kijken, (er hangt een giraffe-kleed (die ze bij de prenatal hadden, die witte met groene en baluwe vlekken) over de zijkant van haar bedje. Lag ze lekker tegen te kletsen en dus een minuut of 10 geleden werd het stil op haar kamertje...
    Is dit nou door de verhoging? Of is dit sprongetjes-gedrag? (19-wekensprong is ze al een week of 4 uit, zou dan dus de 26-wekensprong moeten zijn? Ze is gecorrigeerd 20 weken nu).
    Wie herkent dit?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Diaree, verhoging...lijkt mij een virusje. Ze is in ieder geval niet lekker, dat is duidelijk.

Sprongentjes, daar weet ik niets van, nooit 1 gemerkt hier. Maar je zegt dat ze gecorrigeerd 20 weken is, volgens het boek zou ze nog in 19 weken sprong moeten zitten of begint de 26 weken sprong al zo vroeg? Dan zou een baby continue in een grote sprong zitten, lijkt mij.
    Ik denk meer dat ze niet lekker is omdat er een of een ander virusje te pakken heeft.

Veel beterschap voor je meisje, in ieder geval!!

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    klinkt idd als spronggedrag

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik weet niet precies hoe oud je dochtertje is (normaal had je er een banner onder)

Maar eigenlijk het eerste wat er in me opkomt (en ik roep maar wat hoor) is krijgt ze misschien geen tandjes? Spuitpoep, onhandelbaar, niets willen, niet willen eten?

5. raspberry

Ja, zou het toch?ik heb dis al wel gevoeld voor de tandjes, maar 'k weet het niet... Voel opzij wel een bobbeltje, maar meestal komen toch eerst de voortandjes? We gaan het in de gaten houden iig. Wat was dat spul ook alweer speciaal voor als er tandjes komen: dentinox? Iemand daar ervaring mee? Hoe werkt dat?

M'n banner is trouwens idd verdwenen... Haha, toch slim dat ik 'm laatst heb opgeslagen in een bestandje... ga 'm ff terugzetten!
    Thirza is bijna 5 mnd... nog anderhalve week. Is wel 2 weken te laat geboren, dus gecorrigeerd nu ruim 5 mnd.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

wat thirza heeft had marinte vandaag ook ongeveer. lieve hemel werd er gestoord van. heel de dag jengelen. met speen niet goed, zonder speen niet goed. bij mama zitten niet, zelfs in de wipper waar ze helemaal wild van is wou ze niet. brullen, krijsen wet ik wat nog meer. ben blij dat ze om half acht eindelijk is gaan maffen. ben gesloopt! :)

7. raspberry

Haha, nou deze mama dus ook! Vannacht elke anderhalf tot 2 uur wakker, dus toen ze vanochtend weer ging pitten, ben ik er ook weer ingedoken... toch weer even anderhalf uur kunnen pakken. Wilde ik vanmiddag weer doen, maar toen kon ik de slaap niet vatten en ook nu lukt het me niet om in slaap te komen... zucht...

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Het hoeft niet hoor.
    Sasha kreeg de eerste tandjes onder, voor.
    Een ander meisje op dit forum, haar zoontje, kreeg eerst 2 boventandjes.
    Op babyzwemmen zit een jongetje die was eerst dracula. 2 boventandjes van opzij zeg maar. (was trouwens geen gezicht hihi)
    Maar het zou best goed kunnen hoor. Het klinkt namelijk hetzelfde als toen Sasha dr eerste tandjes kreeg. (was best leuk, hadden net de sleutel gekregen van ons nieuwe huis, jippie!)

9. raspberry

Nou, ben benieuwd... morgen maar weer eens even voelen. Hopelijk wordt onze kleine dame geen dracula, ;)
    Gisteravond had ze dus wat krampjes, hadden die van jullie daar rond de tandjes ook weer even last van? Toen ik haar op d'r buikje legde, werd het me een scheetpartij! Met elke scheet die eruit kwam, werd ze wel weer een stuk vrolijker trouwens, LOL.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Het kan uiteraard ook wel iets anders zijn, goed in de gaten houden.

Met dat scheetjes laten weet ik niet. Dat heeft Sasha sowieso wel heel erg :oops:

Dat heeft ze van d'r moeder, hihi

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik herken dit ook heel erg, gisteren had onze kleine zo'n dag, ik weet niet of het een sprongetje is maar ik denk het wel, want hij is nu 6 weken. Ook darmkrampjes spelen geloof ik hier een rol.

In de ochtend ging het nog goed, wakker geworden, gevoed, verschoond, gespeeld en meneer ging slapen, 1 uurtje ipv van de 2 of meer, ik dacht toen al hmmm misschien begint zo'n regeldag vandaag wel. Hij was heel de dag al aan het jengelen en wilde ieder uur bijna drinken, speentje gooide hij eruit, bedje wilde hij niet in, en maar huilen en jengelen gewoon door. Normaal wordt hij stil in de maxi cosi, nou nu dus echt niet, toen dacht ik al heee hier is iets mis, getempratuurd was 37,2 niks aan dehand, andere kleertjes aan gedaan, nog een keer de luier verschoon, en maar spuiten en scheetjes laten. Niks hielp.

Hij was van 17:00 tot 00:00 wakker!!!!!!!!!!!!! Ik dacht dit kan toch niet waar zijn, hij was heel erg moe ik kon het aan zijn oogjes zien maar slapen wilde hij gewoon echt niet!

Inbakeren hadden we al afgeleerd, we vonden het al verdacht dat het zo snel ging, na een dag sliep hij al zonder, dat was vorige week, toen zij mijn man weet je wat we proberen hem in te bakeren misschien slaapt hij dan wel.

Nou dus ingebakerd en je raad het nooit, hij was STIL! Gewoon muisstil, en sliep direct meteen, tot 6 uur in de ochtend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik snap er ook niks meer van. Wat kan het zijn? Hij is sinds anderhalve week nog steeds snotterig en verkouden, mag dit zo lang duren eigenlijk?

12. raspberry

Tja, nou, beats me... wat het geweest is of nog steeds is, :S
    Ze heeft vannacht weer goed geslapen, (slechts 2 voedingen, om 1 uur en om 3 uur), en om 7 uur wakker en gelijk drinken. Na een uurtje moe en op bned, wat de eerste 20 minuten prima was, toen werd het brullen. Drinken hoefde ze niet, en uiteindelijk was spelen beneden goed. Om 9 uur maar weer op bed, en toen ging ze probleemloos slapen, voor een uurtje. Ik denken: ze zal nu wel honger hebben dan, maar nee. Pas net een paar slokjes gedronken, (dus ik sta inmiddels op knappen, :(). Ze wil spelen, maar 't is elke keer ertussendoor dat het even niet leuk is. Gaat het niet zoals ze zelf wil ofzo, en dan komt er weer een huiltje, wat echter ook zo weer over is.
    De verhoging is weg en ik voel ook geen bobbeltje meer in haar mondje... 't zal wel een sprongetje zijn weer, maar jeetje: bij de vorige was het 'lastige gedrag' in ieder geval eenduidig. Nu is het elke keer wat anders... dat wordt dus nog wat :( Hopelijk is ie snel weer voorbij, (maar als ie zich nu al aandient... :( Ik schreef trouwens gisteren dat ze 20 weken is gecorrigeerd, maar ze is 20 weken vanaf geboorte. Gecorrigeerd dus 22...)

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Raar hé, er is geen pijl op te trekken met die kleintjes. Dan vallen ze zomaar in slaap dan duurt het uren héhé.
    Ik denk dat het gewoon een combi is van een sprongetje plus die verhoging, misschien dat ze daarom wat overstuur was.
    Hier weet ik ook niet wat hij heeft, hoop dat het vandaag wel beter gaat haha, nu slaapt hij lekker.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Een sprongetje? Da's wel vroeg dan.
    Misschien is ze gewoon chagrijnig. Baby's zijn niet altijd vrolijk.

15. raspberry

Nou, denk toch dat het een combi was/is van sprongetje en ziek-zijn... Dat ze ook wel eens een off-day hebben, snap ik overigens wel hoor, Chebu ;), maar zoveel off-days achter elkaar klinkt toch eerder als een sprongetje.
    Van het ene op het andere moment is ze nu trouwens ook weer goed te genieten. Heeft om 12 uur eindelijk gedronken en daarna anderhalf uur geslapen en ligt lekker te spelen op het speelkleed op het gras hier naast me. Ineens niets meer aan de hand en ineens ligt ze anders te spelen dan anders: grijpt veel beter, draait haar speeltjes helemaal om en om...
    Lag superrelaxed wakker te worden en had de kop van de giraffe die over haar bedje hangt, naar zich toegetrokken, (die kop is ongeveer zo groot als haar hele bovenlijfje ;)). Lag ze hele verhalen tegen te houden, :)
    Nou, beter in ieder geval...

@Beertje: tja, sprongetje, regeldagen: 't kan allebei rond deze tijd... Ik ben benieuwd, :)

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    de 19 wekensprong heeft bij ons wel 3 weken geduurt, dus wat dat betreft...

17. raspberry

Ja, die hadden we hier al vroeg gehad, (met 16 weken: gecorrigeerd was ze toen 18 weken). Heeft hier ook lang geduurd, maar daar was ze toch echt wel heel duidelijk uit, (beter slapen weer enzo). Zal dan de 26-wekensprong al wel zijn... Vroeg erbij dan, (gecorrigeerd is ze nu 22 weken), maarja...

18. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    En hoe gaat het nu Rozemarijke?

Het gaat hier goed, de kleine slaapt lekker al bijna 4 uurtjes. Mijn borsten staan op springen, toch maar ff afgekolft anders knappen ze nog hihi.

19. raspberry

Hier gaat het goed inmiddels... Gisteren ging ze ineens lekker normaal doen en dat bleef, :) Wel langer wakker dan we gewend waren, (nu ineens 2-2,5 uur, dat was 1 tot 1,5 uur). Uurtje langer dus ineens.... zo gek! Maar ze is goed te genieten, dus wel weer gezellig hoor, zo lang wakker, ;)
    Vandaag was ze bij de gastouder en had ze tussen 7 en 17 wel 7 poepluiers gehad... beetje buikkrampen enzo. Nog niet helemaal fit dus, dus een virusje hadden we sowieso ook wel aan de hand.

Zo schattig trouwens: normaal haalt mijn man haar op, omdat die eerder terug is, maar vandaag was ik eerder terug en heb ik haar opgehaald. Kom ik de kamer binnen, zag ze me binnenkomen vanaf haar wipstoeltje. Gelijk keihard lachen en haar armpjes naar me omhoog steken! Wow, ik smolt helemaal! :D

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke.. zijn onze kids geen twins? ;)

K. is ook zo vreemd bezig! Hij huilt nooit is altijd happy maar de afgelopen 3 dagen wordt die sochtends al mopperend wakker... dan is die daarna weer uber-happy om vervolgens weer een beetje jengelig te zijn enzo... middagdutje wil die niet meer, krijst alles bij elkaar als ik hem naar boven breng... en het andere moment is die weer uber-happy hahaha snap er niks van!
    Overigens hier een wit puntje onder dus waarsch. last van zn tandje.. arm manneke!

Hoe is het daar verder? De nachten? Hier nog bagger helaas :(

Deel Deze Pagina