duimen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door beertje4, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    mijn zoontje duimt graag ik wissel het om tegen de speen maar die tuft hij soms gelijk weer uit en gaat verder met duimen. Wat kan ik hieraan doen?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik vrees dat er niets aan te doen is. Een speen kun je nog wegpakken, maar een duim niet. Je kunt er moeilijk heel de dag bij gaan staan om de duim uit zijn mond te halen. Er is wel een middel voor dat je op de duim moet doen zodat het vies smaakt, maar ik denk dat dat voor veel oudere kinderen is. Hij troost zich met zijn duim, en snapt niet wat hij met die speen moet. Je kunt hem wel blijven aanbieden natuurlijk. Misschien dat het helpt, maar ik denk dat hij er te oud voor is al.

Op zich is het niet erg hoor. Er zijn veel kinderen die duimen. Het kan alleen een probleem opleveren als ze straks tanden hebben, dan kan het zorgen voor een overbeet.

Ik zou er van proberen te genieten, ze zijn er heerlijk zoet mee!!

Groetjes Adrienne

3. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Dat is dus hdet vreemde in het begin pakt hij alleen de speen, maar sinds een paar weken steeds vaker zijn duim.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Ik denk dat hij zijn duim lekkerder vindt. Dat zie je heel vaak hoor, dat ze de duim prreferen boven de speen. In het begin hebben ze de controle niet om de duim te pakken, dat komt pas na een paar maanden.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina