ervaringen met draagdoek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoetetoet, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    Hallo!

ons babytje (2e kind) kan ieder moment geboren worden, en ik zit erg te dubben over een draagdoek.lijkt me ideaal om handen vrij te hebben. wie heeft ervaring met de draagdoeken van draagdoek.nl (want die zijn natuurlijk het leukst qua verschijning) en is er iemand die ervaring heeft met de minimonky? die draag je als een tas over je schouder.

ben benieuwd naar jullie reacties,
    groet van snoet

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb zo'n soort draagdoek als ze op die site hebben en vond het hartstikke fijn om m te hebben. Denk dat ik m met de 2e ook weer veel zou gebruiken. Mijn dochter heeft reflux en kon in het begin (toen we nog niet wisten wat ze had) bijna niet liggen van de pijn, heb haar toen heel veel in de draagdoek gehad. Zo lag ze heerlijk tegen me aan en wat meer rechtop, dat was de enige manier dat ze toen sliep.
    Ben zelf voor een draagdoek gegaan omdat ik zelf nog veel last van bi had, en de draagdoek het gewicht heel goed verdeeld.

Dus ervarignen over mini monkey kan ik je niet vertellen.

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    mijn vriendin had nl zo'n dergelijke doek en die vond hem steeds afzakken maar ik denk dat ze hem te groot had gekocht.

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Je moet hem idd wel heel strak knopen. In het begin deden we het ook een beetje losjes, want het kindje moet er nog tussen en die wil je ook niet pletten ;) Maar je moet m gewoon redelijk strak om doen en dan werkt het prima. Ff oefenen, maar daarna merk je bijna niet dat je m omhebt en je kindje "meezeult".

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

http://www.zwangerschapspagina.nl/kraamtijd/233702-geen-handen-vrij.html
    (In dit topic staat mijn foto van de doek)

Hoi, het is heerlijk zon doek, je kleintje lekker tegen je aan. je moet hem wel strak knopen ja, kind past er echt wel in want de stof rekt mee. Te groot maakt niet uit, dat heb ik ook, je houd dan stof over die je gewoon nog een keer om je heen knoopt.

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    bedankt voor je tip en delen!

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Succes, misschien zien we nog eens een foto voorbij komen?!

Oeh bijna uitgerekend, spannend! Veel succes en je hebt een prachtig onderschrift!!

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook een zelfde doek. Inderdaad was het in het begin even wennen met knopen maar binnen een tweetal dagen had ik door dat het veel te los zat. Probeer het met een pop te oefenen dat helpt erg goed. Verder zou ik zeggen IDEAAL handen vrij en kindje rustig. Veel successss

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    dank je wel!

10. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb beide in huis. De minimonkey heb ik alleen bij de oudste gebruikt. Voor af en toe is het best een handig ding, maar je krijgt er vreselijke pijn van in je nek en schouder. Omdat ons tweede kindje maar niet wilde slapen heb ik er ook een gekocht. Wat een verademing! Ik had m'n handen vrij, kon gewoon met de oudste spelen en de was doen en op die manier sliep mijn zoontje wel. Het knopen viel me mee. Uiteindelijk heeft mijn zoontje de eerste 12 weken hele dagen in de draagdoek doorgebracht en daarna is ie af en toe gebruikt. Met 5 maanden heeft hij er nog 's avonds op de bruiloft van mijn broer (met stampende muziek) heerlijk in liggen slapen.

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    bedankt voor jullie reacties,

heb hem besteld en binnen kan alleen slecht oefenen met een magabuik, maar het ziet er handig uit....

dit topic mag gesloten worden

12. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Ik heb hier nog een minimonkey liggen bijna niet gebruikt omdat onze jongen het niks vindt. Hij is nu 6 maanden en vind het nog steeds niks, ook de gekregen hangmat is niet aan hem besteed. Ikzelf vond het een prima dingetje en vanuit mijn kennis/vriendenkring hoor ik ook alleen maar positiefe berichten. Als je het je wat lijkt, mail me dan maar het ding mag voor een klein prijsje weg.......

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Kijk voor knooptips ook eens op youtube en dan vooral onder webkim zei geeft duidelijke instructies mbt knopen.

Succes met oefenen als de kleine er straks is.

14. schubbie1985

schubbie1985 Nieuw lid

1 nov 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Snoet,
    ik heb ervaringen met een draagdoek van trico-slen..Mijn enigste tippen die ik heb is doorzetten als het niet wil..Bij het knopen ging het in het begin echt niet..Maar elke keer proberen en toen had ik het door en idd goed strak trekken.Mijn dochter lag dan heerlijk te slapen bij me terwijl ik de hond uit kon laten..
    succes!!
    groetjes schubbie

Deel Deze Pagina