Baby 5 weken lang wakker

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Kitty07, Mar 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo,

Ons meisje is nu 5 weken oud en slaapt eigenlijk heel vast van half 8 's avonds tot ongeveer 10 uur 's ochtends.
    Uiteraard met voedingen tussendoor! (slapend..drinkt ze niet echt super maar goed..)

Nu gaat ze overdag ook gewoon in haar bedje slapen en zien wij eigenlijk altijd hetzelfde...eerste een uur lang jengelen...even stil (10 min) weer jengelen...stil...jengelen...en vervolgens na een dik uur gaat het over in echt dwingend huilen.
    Eerste dacht ik dat het honger was maar dat was niet zo want ze gaf daarna voeding terug.

Als je haar dan uit bedje haalt is het meteen goed en in een wipper blijft ze over het algemeen eigenlijk ook heel rustig en kijkt ze gewoon wat rond. Maar ik wil haar zo graag een soort patroon van slapen - wakker worden - verschonen - voeden -knuffelen - slapen aanleren!

Maar krijgt ze op die manier niet te weinig slaap? Ze slaapt dan nog wel een keertje overdag maar is het wel ok als een baby op die leeftijd dik 2 uur achter elkaar wakker is?
    Haar totale slaap op een dag zal zo'n 15-16 uur zijn schat ik.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is eigenlijk heel fijn dat ze het zo goed doet, maar ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt hoor. Het is niet echt nodig. Ieder kind heeft een ander slaappatroon. Als een kind bij iedere voeding een uur wakker is en 7/8 voedingen krijgt, dan slapen ze ongeveer 16/17 uur. Wat jouw kindje doet, is dus eigenlijk normaal hoor. Zeker als ze verder rustig is zou ik me geen zorgen maken.

Groetjes Adrienne

Share This Page