kreunen/persen baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Doekie, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doekie

    Doekie Lid

    29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze baby van 1 maand oud ligt veel te persen/kreunen. Alleen als ze echt wat dieper slaapt lijkt ze het niet of minder te doen. Tijdens het drinken aan de borst doet ze het ook en dan ligt ze onrustig met haar hoofd te bewegen. Ze loopt er rood bij aan en ik heb het idee dat ze onrustiger is dan in het begin.
    Ik kan me dit van onze oudste niet herinneren.
    Is dit normaal?
    Of kan ik er wat aan doen? Ze slaapt nog bij ons op de kamer, maar kreunt ons regelmatig wakker.
    En hoewel ik het voor het voeden wel handig vind zo naast ons bed, overweeg ik toch serieus om haar naar haar eigen kamertje te verhuizen...

    Het persen klinkt alsof ze poept, maar dat doet ze maar een keer in de zoveel dagen.

    Ik ben er niet helemaal gerust op.
    Heb je tips/advies?
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat ze veel perst en kreunt hoort eigenlijk niet. Ik vind het wel moeilijk om er zo een atwoord op te geven van dit zal de oorzaak zijn.
    Bij borstvoeding hoeft een baby niet perse veel te poepen. Als de Bv volledig verteerd/opgenomen wordt betekend dat vraag en aanbod perfect op elkaar zijn afgestemd. Je zegt ook dat ze dit tijdens het drinken doet. en hier heb ik niet direct een verklaring voor.

    Als ze poept hoe is dan de ontlasting?

    ilja
     
  3. Doekie

    Doekie Lid

    29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Doekie, 6 sep 2009
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
    Ik krijg begin van week de wijkverpleegkundige op bezoek, ik zal met haar dat kreunen in elk geval ook bespreken. Ze komt om te helpen met inbakeren, maar ik zal het wel vragen.

    Ze poepte vandaag weer, de eerste ontlasting die komt is wat vaster en daarna komt er echt "borstvoedingspoep" (wat dunner/soepeler).
    Maar ja, dat eerste beetje zit natuurlijk dan ook alweer een aantal dagen in haar darmen en dan wordt het toch ook wat vaster, dus dat lijkt me niet helemaal onlogisch.

    In elk geval bedankt voor je antwoord, ik ga het zeker even bespreken van het kreunen/persen. Of is het zinvoller om even langs de huisarts te gaan?
     
  4. Doekie

    Doekie Lid

    29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de wijkverpleegkundige was het "normaal"... doen babytjes dat wel vaker.
    Denk je dat het verstandig is om toch langs de huisarts te gaan?
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou het aankijken. Heb je toch het idee dat het echt ontlasting is wat haar dwars zit kan je altijd nog overleggen met de hA.

    Ilja
     
  6. Doekie

    Doekie Lid

    29 jun 2009
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel.
     

Deel Deze Pagina