2 vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Corinne348, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    #1 Corinne348, 8 sep 2009
    Laatst bewerkt: 8 sep 2009
    Hallo ik zit met 2 vragen namelijk:

- Onze baby van 6 weken oud poept maar 1 keer in de paar dagen ik heef 50 % borstvoeding en 50% flesvoeding.
    En dan gebeurt het ook nog op het moment dat we haar temperatuur opnemen dus uit haar zelf doet ze het niet.

- Vanaf de hoeveel maanden mag een baby op haar buik slapen?

- Ze huilt ook veel dus ligt ze vaak in de box te slapen is dit erg?.

- Ze is 6 weken (4 weken te vroeg geboren) en weegt nu 3900 gram en drinks 7 x 100 cc is dit te veel? minder lukt niet.

Groetjes.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb je het idee dat ze last heeft van het weinige poepen?

Op de buik slapen wordt niet geadviseerd. Waarom zou je dit willen? Zodra ze zelf gaan draaien mag je er van uit gaan dat de nekspieren sterk genoeg zijn.

Op zich is slapen in de box niet erg. Soms kan het wel teveel aan prikkels geven voor een baby waardoor die sneller geprikkeld is en dus sneller huilt. Je zou kunnen proberen of het minder wordt door haar in haar eigen bedje te leggen als ze gaat slapen.

700cc per dag is aan de ruime kant. Je zegt dat minder niet lukt...maar waarom niet?

Ilja

3. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Volgens mij heeft ze er niet veel last van het weinige poepen.

Ze slaapt in de nact goed in haar bedje maar overdag is het een ramp dan wilt ze niet slapen als ze in de box ligt leggen we haar op de buik en dan houden wij haar in de gaten en slaapt ze als een roosje.

Als we minder voeding geven blijft ze maar huilen en happen en een speen wilt ze dan niet.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Over het poepen dus denk ik geen zorgen.

Als jullie haar in de box op haar buik laten slapen onder toezicht dan is dat prima. Maar laat haar echter niet alleen, want als ze met haar gezichtje in het matras komt te liggen zijn haar nekspieren nu nog niet voldoende ontwikkeld.

Wat betreft de voeding...welke flesvoeding geef je naast de BV?
    En dik je de voeding in?

Ilja

Deel Deze Pagina