Ons dochtertje ligt nu een week in het ziekenhuis Ze is 10 maanden en slaapt best nog veel Als we dan bij haar zijn en de overdracht van de verpleegsters is er komen ze meestal rond 16uur bij ons op de kamer Zaterdag was dit ook het geval en ons meisje slaapt meestal van 16 tot 18uur Ik had de gordijntjes ff dicht gedaan maar ze was nog wakker maar deed een poging tot slapen ineens komt die verpleegster eraan en trekt zo de gordijnen open ze zei "ze slaapt toch niet" en ik zo van "ze doet een poging" Zegt ze zo jullie kunnen wel een stukje met haar te wandelen dus mijn man een klein rondje op de gang met haar gewandeld en bij terugkomst deden we haar weer in haar bedje en de gordijnen dicht Komt ze weer en zegt ze "ik vind het zo zonde als jullie er zijn ze dan gaat slapen" waarop ik antwoordde "bij mij thuis slaapt ze ook van 16 tot 18uur "en dan wil ik graag zo houden" Zegt ze ineens ja maar om 18 uur hebben wij het heel druk Het kwam erop neer dat ons meisje dan maar moest slapen omdat zij het dan druk heeft en geen tijd voor haar heeft en aders moesten wij maar van 18 tot 20 uur komen Ik zo van ja dat gaat niet wij hebben nog meer kinderen Ja zegt ze gisteravond huilde ze ook om 18 uur dus toen heb ik haar maar in de kinderwagen gezet Waarop ik antwoordde ons meisje huilt bijna nooit! Ze zei nou gister wel en liep volgens mij kwaad weg 2 dagen lang s'middags een andere verpleegster gehad tot gistermiddag want toen was ze er weer We hadden de gordijntjes weer ff dicht gedaan en waren ff weggegaan Na een uurtje waren we terug en je raad het al de gordijnen waren weer open zegt ze Ja ze was wakker Na een tijdje gingen we naar huis dus dat had ik aan haar gemeld Het was toen 17 uur dus wij weer de gordijntjes dicht zodat ze nog ff kon slapen maar ik was iets vergeten dus ik ging weer ff terug (10 minuten later) en waren de gordijnen weer open Ik had echt zoiets van WTF!! Ze is er vanmiddag weer Zouden jullie haar er vanmiddag weer op aan spreken? En wat zouden jullie dan zeggen? Sorry voor het lange verhaal
Jezus wat een eigenwijs mens! Ik zou dit niet pikken hoor. Haar er direct op aanspreken en als ze nog een keer niet luistert zou ik dreigen dat je contact opneemt met haar leidinggevende. Is ze helemaal gek geworden joh!
Ja ik zou er zeker wat van zeggen, het is de bedoeling dat ze de thuissituatie zo goed moegelijk nabootsten. Met onze dochter was het ook verkeerd gegaan, die gaven ze snachts ineens weer een fles als ze huilde en dan sliep ze weer. terwijl ze thuis geen fles meer kreeg, thuis zeker nog een week of 2 last van gehad om haar weer in het rime te krijgen.
Gelijk contact opnemen met een leidinggevende. Het is niet jullie probleem dat zij het druk hebben om 6 uur.
Ik zou haar er ook aanspreken en als ze dan nog niet luisterd dit bespreken met een collega/leidinggevende. Het ligt dus echt aan haar begrijp ik, want de andere verpleegster doen dit niet?
Ik had dit ook met onze jongste in het ziekenhuis. Ze was ook wakker op tijden waarom het hen niet uit kwam. Vond ik sowieso onzin want ik was er de hele dag en heb alles zelf gedaan, alleen de voeding aansluiten niet. Was ook 1 verpleegster die steeds het ritme anders probeerde te krijgen. Ik heb het tegen haar gezegd, en toen dat niet hielp tegen haar collega, en toen was het klaar. Gewoon zeggen hoor, als je kind wil en kan slapen moet dat wel gewoon kunnen, ze liggen ook niet voor niks in het ziekenhuis dus echt achterlijk dat ze zo'n kind dan wakker houden!
Helemaal mee eens. Zo mag ze er echt niet mee omgaan. Als jullie dochtertje dan normaal ook slaapt dan is het toch normaal dat dat aangehouden wordt. Ze krijgt zo de kans niet eens te gaan slapen als dat mens steeds aan haar bed staat en de gordijnen opendoet. Emma lag in het ziekenhuis in Leiden toen ze 4 maanden was. Daar werd heel goed omgegaan met de slaap en eettijden van de kinderen.
Ik zou er zeker iets van zeggen en als zij niet wil luisteren, een collega of leidinggevende er op aanspreken. Een kind ligt niet voor niets in het ziekenhuis en in mijn beleving is het juist goed dat ze veel rusten / slapen toch, of in elk geval dan slapen wanneer ze het thuis ook gewend waren. Zou er ook nog bij moeten komen dat je als patiënt (of ouders van) rekening moet houden met hun drukke periodes, pfff. Lekker eigenwijs mens joh!
Er van zeggen. Netjes en beleeft helpt het niet dan de hoofdverpleging aanspreken in elk geval. Maar zijn jullie niet 24 bij het kindje ? Om en om? Je hoeft je niet te verantwoorden hoor misschien kan het niet anders? Was een vraagje. Heb ook wel eens problemen gehad op de kinderafdeling. Mijn nichtje was geholpen aan haar hazelipje mijn zusje was die middag weg en ik kwam hadden ze haar in het linnen hok gezegd.:x Nog nooit zo boos geweest als toen.
ik zou er idd ook iets van zeggen , niet jullie probleem dat ze het op bepaalde tijden druk hebben !!!
Het is juist het beste voor een kind om het normale ritme zoveel mogelijk aan te houden. Het is niet jullie probleem dat zij het dan druk heeft. Bovendien ligt ze in het zh, dus alle beetjes rust die ze kan krijgen is meegenomen. Zijn ze helemaal gek daar? Gewoon wat van zeggen en doen ze er niets mee, naar de leidinggevende toestappen. Sterkte met je dochter
wat aso zeg. waarom doen ze zo een van jullie is er toch gewoon 24/7 bij neem ik aan wat doen ze dan moeilijk?
Ik zou er echt wat van zeggen. Dat kan ze niet maken hoor! Werk dan niet met kinderen maar in een verpleeghuis. Bij ons is het ook spits tussen 17u en 20u maar dat betekend niet dat ik iedereen dan op mijn eigen manier verzorg. Er moet rekening gehouden worden met de wensen van de familie!! Vooral op zo'n jonge leeftijd.
wisseldiensten gaan draaien met je partner 24/7 en wel wat van zeggen, luisterd ze niet dan gelijk naar leidinggevende. je dochter moet beter worden en dat doet ze door te rusten. en niet door wakker gehouden te worden is ze nu helemaal gek geworden.
he bah wat rot... tis al rot dat ze in het zh ligt en dan ook nog deze stress erbij..... ik zou het er met een collega over hebben. Dat je hier niet van gediend bent , of met de behandelend arts?? Sterkte! En heel veel sterkte voor jullie meisje. Hoop dat ze snel weer opknapt.
Ik zou niets meer tegen haar zeggen maar direct naar haar leidinggevende. Met dit soort mensen valt niet te praten! Je bent gewoon klant hoor!
Jeetje zeg. Wellicht kun je het 1x tegen haar zeggen en als dat geen effect heeft zou ik in gesprek gaan met de behandeld arts/ haar leiding gevende. Het draait toch om je dochter, niet om de verpleegkundige. Denk ik dan iig. Sterkte, het is al verrot genoeg dat je kind in het ziekenhuis ligt.
Alleen het fijt dat ze haar waker houden vind ik het een slechte zaak dat ze de goordijnen open gooien laat die dan dicht zo dat het rustig is en valt ze in slaap dan is dat zo maar ga niet als een idioot de goordijnen opendoen die geven zo veel geluid dat ze er wel van kunnen schrikken zker als ze half slapen (indommelen). Zou er wat van zeggen en goed ken baar maken dat je het niet pikt