Wil men een goede voeding bereiken Dan moet men eerst naar het aanleggen kijken Na de geboorte legt je baby zichzelf langzaam aan Heeft hij dat met een goeie grote hap gedaan? En ligt hij lekker buik tegen buik? Heel goed, zó gaat het helemaal puik Borstvoeding geven doet geen pijn of er moeten (aanleg)problemen zijn De eerste weken is een kwestie van veel proberen Je baby en jij moeten het allebei nog leren Denk niet te gauw; de borst is niet goed Het kost gewoon wat tijd, dus houd echt moed De eerste tijd is best intensief Maar dat is het waard, neem het voor lief Voed je baby wanneer hij maar wil drinken dan zal je productie nooit te diep zinken Is er toch een keer sprake van een dip Even wat regeldagen is je baby's tip Vaker aanleggen en je productie stijgt gestaag Het aanbod stemt zich zo steeds af op de vraag Een pasgeborene drinkt normaal zo'n 10 tot 12 keer elk etmaal De kennis over borstvoeding laat bij veel mensen -artsen en familie- heel wat te wensen Volg dus eigenwijs je eigen pad En vraag op borstvoedingsforum.nl naar het hoe & wat Daar vind je moeders met veel ervaring Voor nuttige tips of een goede verklaring Geef niets dan borstvoeding het eerste half jaar Pas daarna zijn je baby's darmpjes klaar Om andere dingen te gaan verteren Je baby kan het eten dan rustig gaan leren Rapley (of stukjes eten) vinden baby'tjes erg fijn Daarvoor hoeven er echt nog geen tandjes te zijn Ook belangrijk om te weten: Borstvoeding is veel meer dan enkel eten Troost, afweerstoffen, geborgenheid, ontspanning en een moment van intimiteit Het advies is om het minimaal 2 jaar te geven zolang jullie er samen plezier aan beleven En wat is het toch mooi om je kind te zien groeien Op niets dan jouw melk op te zien bloeien heerlijk ontspannen en warm tegen je aan zo wil je samen nog lang verdergaan deze komt van bv forum..
leuk, heb ook 1tje: lieve kanjer, een slokje bij het ontwaken een slokje om je slaperig te maken een slokje tegen de pijn een slokje om dicht bij mamma te zijn een slokje in plaats van een broodkorst en natuurlijk een slokje tegen de dorst duizende kleine slokjes heb ik je gegeven wat ben ik trots dat ik dit met jou mocht beleven! liefs mamma *heb ik ooit eens ergens gevonden*