baby diarre door antibiotica

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ALeV84, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn dochter is bijna twee weken oud en krijgt bv. Het ging super totdat ik vorige week borstontsteking kreeg. Daarvoor gebruik ik antibiotica, een kuur van 10 dagen. Ik ben nu op de derde dag en de koorts en pijn is al helemaal over. Maar mijn dochtertje heeft volgens mij diarree door de antibiotica want ze poept wel om de 10 min. Haar billetjes zijn vuurrood van het verschonen, echt heel zielig.

Nu weet ik niet wat ik moet doen. Stoppen met bv of stoppen met antibiotica, want ik moet nog 7 dagen. Ik wil niet dat mijn kindje nog zolang diarree heeft want dan gaan haar billetjes helemaal kapot, maar stoppen met bv wil ik ook niet. Misschien zou ik nu tijdelijk fv kunnen geven en gaan kolven maar een kolfapparaat aanschaffen voor een weekje zie ik ook niet zitten. Wat raad je mij het beste aan?? Toch maar stoppen met antibiotica he, want volgens mij is de ontsteking wel over.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee, zeker niet stoppen met de antibiotica! Stoppen in een kuur is gevaarlijk, want dan kan de bacterie die je bij je hebt resistent worden! Ik zou wel direct contact opnemen met je huisarts. Je kindje heeft wel erg veel diarree begrijp ik en moet niet uitdrogen. Doorgaan met borstvoeding is echt het beste, juist bij diarree!
    Misschien kun je overgaan op een ander antibioticum of kan je huisarts iets voorschrijven voor je kindje. Overleg het in elk geval. En vraag om een zalfje voor de billen van je dochter. Het kan ook zijn dat er nu een schimmelinfectie op haar billen zit, die kan voorkomen bij antibioticagebruik. In dat geval is een speciale zalf nodig van de huisarts. Let zelf ook op symptomen van spruw.
    Ik hoop niet dat het je overweldigt allemaal. Bij meer vragen, laat het gerust weten!

Mirjam

Deel Deze Pagina