Fles weigeren

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Baya, Aug 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baya

Baya Lid

Apr 30, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze zoon is inmiddels 3,5 maanden oud en over een week moet ik weer aan het werk. Hij krijgt borstvoeding en dat loopt goed, maar hij zal nu toch echt ook aan de fles moeten.

Dat levert hier al weken strijd. Hij wil het ECHT niet. Alles hebben we al geprobeerd en ik heb het internet meerdere malen geraadpleegd. Niets van alle goede adviezen werkt bij onze kleine man.

Nu wordt het toch tijd voor alternatieven. De oppasoma's moeten toch wat! Heb je misschien een advies voor ons?

Alvast bedankt,

Baya ;)

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Das een probleem!! Je ziet soms dat kindjes wel de fles van anderen willen, maar niet van mama. Hoe gedraagt hij zich als je de fles geeft? Huilt hij dan, of doet hij er niets mee? Krijgt hij wel een speentje? Als hij die krijgt, en hij huilt bij de fles, dan kun je afwisselen. Eerst de speen om hem rustig te maken, dan de fles erin, en als hij dan weer volop huilt, de speen er terug in. En dan iedere keer zo wisselen.

Heb je al verschillende flessen geprobeerd? Eventueel eerst met een lepeltje?

Het is een kwestie van doorzetten, maar ik snap je bezorgdheid! Als het echt niet anders kan, kunnen ze altijd nog met een spuit, fingerfeeden, geven, maar dat is wel bewerkelijk.

Groetjes Adrienne

3. Baya

Baya Lid

Apr 30, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Adriënne,

De fles is al vaak geprobeerd door papa en ook beide oma's, maar de kleine man blijft weigeren. Hij huilt, krijst, schopt en slaat. Soms houdt hij de fles stil in zijn mond of duwt 'm weg met zijn tong.

Speen en fles afwisselen hebben we ook al geprobeerd, maar hij is echt niet te foppen.

We hebben nu de fles van 'BreastFlow', omdat deze het meest 't drinken aan de borst zou nabootsen. Al meerdere flessen geprobeerd...

Vanochtend bij het consultatiebureau gaven ze het advies om, die 3 dagen dat ik werk, een papje van bv en rijstebloem te geven. Ook een fruit- of groentehapje werd aanbevolen. Toch heb ik dan weer het idee dat hij die dagen te weinig melk drinkt. Of je hoort weleens dat de kleine die 'schade' dan 's avonds of 's nachts wel inhaalt, als mama er weer is...?

Net heb ik een 'cupfeeder' bestelt bij Medela. Dat wordt slobberen.

Wat denk je ervan?

Groetjes Baya :)

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    De cupfeeder duurt erg lang hoor. Met een spuit en dan een grote van 50 ml gaat sneller denk ik.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat ze dan een papje van rijstebloem en borstvoeding geven, maar ik hoor daar natuurlijk zo wie zo weinig van. Je zou het ook eens kunnen vragen aan de voedingsdeskundige hier op de site. Vroeger kregen kinderen met 4 maanden allemaal rijstebloem, dus kwaad kan het niet hoor. En ze halen de schade weer wel in. Ik denk niet dat hij dan iets te kort komt of zo.

Er is van medela de calma, die bootst ook de borstvoeding na. Het is uit proberen.

Groetjes Adrienne

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    En als je hem probeert voor de gek te houden, door er een klein spuitje met borstvoeding naast te doen als hij de fles in zijn mond heeft. Als je dan spuit komt er melk, net zoals bij fingerfeeden zeg maar. Maar dan niet de vinger, maar de speen erbij.

6. Baya

Baya Lid

Apr 30, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Adriënne,

De volhouder wint!

Plots is hij 3 dagen geleden toch de fles gaan drinken. Oma had de primeur. Nog steeds niet erg enthousiast en kleine hoeveelheden. (zo'n 70 ml per fles - Breastflow) Gelukkig zonder een hoop gemopper, vechten en huilen. Nu bieden we nog steeds elke dag 1 of 2 flessen aan, al ben ik gewoon thuis. (voor de rest bv)
    De cupfeeder hebben we toch ook nog een hele week gebruikt. Dat ging nog best wel prima. Veel geknoei en geduld hebben, maar hij dronk wel.

Bedankt voor al je tips!
    Hoop dat m'n kleine ventje snel de smaak te pakken krijgt....

Groetjes Baya

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Das fijn, dan ga je in ieder geval gerust naar je werk toe als het zover is!

Groetjes Adrienne

Share This Page