Moe!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Emmaatje, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi Ilja,

Weer een vraag van mij, ben je al flauw van me :oops:

Ik ben zo onzeker de laatste dagen, en vooral erg moe van Daan zijn voedingsschema, volgens mij doe ik iets niet helemaal goed. Ik had je van de week een vraag gesteld over overstappen van borst naar fles, omdat Daan naar mijn idee niet meer genoeg had aan de borstvoeding. Hij hefet toen een aantal keren een fles gehad en is daar veel tevredener op!Nu kwam er gister genoeg melk uit mijn borsten, dus ik had weer goede hoop en heb niet meer elke keer bijgevoed met een fles.Gevlolg: weer een hongerig mannetje!
    Ik zal je het schema even uittypen hier...(heel verhaal..)

Donderdag:

02.00 bv + 60 cc fv
    06.00 bv
    09.30 bv 100cc
    12.45 bv 140cc
    16.00 bv 70cc +15 cc fv
    18.00 fv 100cc
    23.30 bv 130cc

Vrijdag:

01.30 fv 100cc
    04.30 bv
    07.00 bv
    09.00 fv 100cc

Zoals je kunt zien, krijgt Daan vaak wel genoeg cc uit de borst, maar meld hij zich na 2 uurtjes weer en dan heeft ie écht honger, de fles gaat er dan in no time in.
    Ik weet even niet meer wat ik moet doen nu, we zijn de hele dag bezig met voeden op deze manier. Ik ben nu echt zover dat ik denk dat ik de bv maar helemaal eraf moet halen, want het is geen doen zo!
    Wat zou jij mij adviseren en als ik stoppen wil, hoe zorg ik dat ik geen ontsteking krijg..
    En wat is voor hem het juiste schema als hij alleen fv zou krijgen, hij wordt zondag 6 weken. Hoeveel flessen mag hij nu per 24 uur?

Pfff...sorry voor het lange verhaal weer, maar zit echt ff met mijn handen in het haar!

Liefs Emma

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Emma,

Ik denk dat Daan de bewuste regeldagen heeft! (dit is meestal weer rond de 6 weken). Kleintjes willen dan vaak en veelvuldig aan de borst. Door hier aan toe te geven past de samenstelling van de moedermelk zich weer aan. Het beste is om hiet een aantal dagen aan toe te geven en je zult merken dat Daan dan weer vanzelf in een ritme komt.
    Als je voldoende melk hebt (wat zo te lezen wel is) zou ik voor bovenstaande kiezen. Zorg daarbij goed voor jezelf door goed te drinken en na elke voeding een tussendoortje te eten (energie) zoals een evergreen/fruit/etc etc.

Kies je hier echter niet voor probeer dan op ongeveer dezelfde dagdelen een flesje na te geven van dezelfde hoeveelheid. Bied hem dan na de Bv zo'n 90cc a 100cc aan.

Besluit je echt te stoppen adviseer ik je even om de zoekfunctie te gebruiken en te zoeken op afbouwen onder dit topic. Daar staan al vele adviezen.

Ilja

3. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Bedankt voor je wederom snelle antwoord! :D
    Was net vergeten te vertellen dat Daan zijn poepluiers erg waterig zijn al een dag of 3.Ik moet hem direct verschonen, anders sijpelt het hem langs de luier. Hij heeft wel weing poepluiers en naar mijn idee ook weinig plasluiers. Heeft dit nog iets te maken met weinig voeding in mijn BV?Misschien dat hij daarom ook zo hongerig is?Of hou je het wel op de regendagen...

Liefs Emma

4. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    RegeLdagen.. :oops:

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoeveel kolf je af bij een voeding?

Ilja

6. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Ik kolf niet meer...geef alleen de borst en af en toe dus een fles friso hypo allergeen..

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Misschien dat je toch een keer kunt kolven of voor en na de voeding wegen om te zien hoeveel bv hij binnen krijgt. Dit ivm met de weinige plasluiers.
    Mocht het te weinig zijn dan kan je namelijk de produktie gaan ophogen.

Ilja

Deel Deze Pagina