Mijn meisje gaat alleen maar slapen als ze haar doekje heeft (lees: spuugdoekje maakt niet uit welke als ze maar een doekje heeft) dit stopt ze dan een stukje in haar mond en de rest legt ze over haar gezichtje en gaat dan pas slapen. Maar dan kan ik niet slapen vind dat eng....ben bang dat ze door re-breathing stikt..... Ze wilt iets in de mond wil hebben, speen of andere dingen wil ze niet als ze haar doekje heeft is het goed en gaat ze slapen maar zonder wordt brullen. Wat moet ik? Gewoon geven en slapen sommige hebben immers ook een knuffel of zo, of geven net zolang wachten tot ze slaapt en dan wegpakken. Dit laatste doe ik al een week en breekt me behoorlijk op.....want als ik het doekje wegpak al slaapt ze nog zo vast dan wordt ze wakker en gaat huilen om haar doekje.... Heb ook gelezen op internet (googlen is een slechte eigenschap I know ) dat dat ook wiegendood kan veroorzaken omdat ze teveel uitgeademde lucht inademen als het doekje op hun gezichtje ligt. Wat moet ik doen? Wat is veilig. Bedankt
Hoi hoi, Dat is een lastige vraag! Het doekje geeft haar rust. Dat is wel duidelijk. Ik om het wel vaker tegen hoor, kindjes die iets van stof in hun mond willen hebben. Maar ligt ze dan ook heel de nacht zo? Mss weghalen als jullie zelf gaan slapen? Je vind het zelf eng, dus moet je daar wel wat mee. Ik denk dat je vooral je eigen gevoel moet volgen hierin. Groetjes Adrienne