Zeer slecht drinken (16 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lootje, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Hoi meiden,

Ons dochtertje is een slechte drinker. Ze lust niets, behalve water en melk. Ik geef haar nog 3 flesjes peutermelk, omdat ze dat tenminste nog redelijk dronk. Maar nu hoeft ze ook haar melk niet meer. Ik denk dat ze momenteel nog geen 300 ml drinkt. Dat is toch veel te weinig! Ik maak me daar echt een beetje zorgen om.

Heeft iemand tips? Fruit eet ze ook al niet zo graag...

Ik ben wel bezig met haar te leren uit een bekertje te drinken, dat vindt ze wel interessant, elk slokje is mooi meegenomen ;)

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Vreselijk, die meisjes kunnen zo moeilijk doen :D
    Soep een idee? Of ijs? Of een rietje misschien leuk?

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier alleen water drinkt ze hele dag en nacht. Geen idee hoeveel want als ze wil komt ze met bekertje ik vul die in. Ze drinkt al vanaf 1 jaar uit glas dus geen idee.
    Ik zou daar niet druk maken als ze drinkt maar en als niet veel dan heeft ze geen dorst. In groente/fruit zit ook veel en je kan als ze fruit niet lust, knijpfruit geven bijv.
    Sap kan je ook geven vers of coolbest bijv.
    Oprimel puur ook
    Of probeer eens amandel/rijstenmelk is zoeter dan koe.

Verder ze drinkt hier als we niet thuis zijn vanuit rietjes beker en is echt aanzienlijk minder dan vanuit beker/glas ook minder vaak.
    Ik zou dus alle flesje etc weglaten en alleen het glas/beker geven ze went er zelf aan.

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    en als je sochtends pap/havermout geeft met melk? Zo krijgt onze uk elke ochtend havermoutpap met iets meer dan 200 ml halfvolle melk erdoorheen, das aleen mooie start van de dag! De rest van de dag drinkt hij zoveel hij zelf wil uit een rietjesbeker. De ene dag is dat bijna 2 bekers leeg, de andere dag is dat een stuk minder. Het ene kindje drinkt nou eenmaal meer dan het andere, ik drink zelf ook (te) weinig op een dag, dus herken het wel ;)

Deel Deze Pagina