Ik begrijp die spenen niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamary, 22 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    Hellup..

mijn zoontje drinkt enorm gulzig. hij krijgt een fles met 120 cc binnen 5 min leeg. tijdens het drinken HOOR ik zijn maagje BORRELEN. het maakt enorm veel geluid, ik neem aan dat dat lucht is dat hij binnenslikt. zijn boeren zijn ook kei en kei hard, net als een volwassen man... door dat gulzige drinken heeft hij veel last van krampjes.

nu hoor ik zoveel wonderverhalen over speentjes die langzamer melk door laten. over 1 2 3 speentjes etc..
    ik heb ook zo'n difrax s fles gekocht.. maarrr... hoe kan ik hem instellen? ik zie alleen een gaatje? en met die fles drinkt hij even gulzig als normaal. doe ik iets fout? zijn er andere speentjes voor gulzige drinkers?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Volgens mij staat er op die speen een 1 2 en 3. En een van die cijfers moet je onder de neus laten komen. Nou weet ik niet precies bij die of 3 voor langzaam of juist snel staat.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    De 1-2-3 speen gaat over het algemeen veel sneller als de S speen. Welke maat gebruik je nu? Het gaat ook wat langzamer als je de bodem ietsje losser draaid en de speenring juist wat strakker.

4. emmie

emmie Niet meer actief

ja die 123 speen kun je instellen 1 voor langzaam 2 voor ietsje snellen en 3 voor snel!

Ik gebruik het zelf niet want ik hoor vaak dat die 123speen nog iets te snel gaat...ik geloof dat je ook gewoon S en M speen hebt voor difrax flessen...misschien kun je die beter proberen?
    ik heb zelf avent en gebruik de 2 en 3 speen (3 gaat hier soms ook nog iets te snel) ik gebruik meestal de 2 en s'avonds als seff moe is de 3 speen..

suc 6!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk dat n S speentje goed zou zijn voor de leeftijd van jouw kleine. Informeer bij de drogist anders?

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft ook heel lang gulzig gedronken. Ik ben toen teruggegaan op de 1-speen of de S-speen (afhankeljk van welke fles ik gebruikte). Nu drinkt hij uit een fles met een 2-speen (Avent, 2 gaatjes) en een fles met een M-speen (difrax, 's avonds melk met nutrix). Wij zijn druk aan het oefenen met een beker, maar 's ochtends bij de boterham en 's avonds voor het slapengaan is dit (voor mij?) gemakkelijker omdat ik dan zeker weet dat hij voldoende melk binnenkrijgt.

7. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Lars is ook zeer gulzig. Heb echt al tig spenen gekocht, en geen 1 was goed!
    Tot ik op aanraden van de mei-mamas een avent speen nr2 kocht, en nu gaat het eindelijk zoals het hoort.

8. sim

sim Niet meer actief

in het hele begin heb ik voor elijah een kruitvat-s speen op de difrax gezet, ik kolfde wel eens melk en dat was ook nog eens zo dun, hij dronk uit alles zo snel. je kunt ook de thee-speen van bibi eens proberen. ik zou geen driestanden speen aanraden, want op welke stand dan ook voor gulzige drinkers is het vaak altijd te snel..

succes

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Klinkt heel bekend, Robin slurpte alles ook binnen 5 minuten op.
    Ik heb 2 spenen waar ze langer mee doet en dat is Avent 0+ en welke helemaal ideaal is, is de Tommee Tippee 0 tot 3 maanden, daar doet ze gerust 20 minuten over. Heb ik bij babypark gekocht, zie hem verder bijna nergens.
    Die difrax S had ze ook in 5 minuten leeg. Momenteel moet ze alleen haar voeding met johannesbroodpitmeel gemengd drinken, omdat ze ook steeds zoveel spuugde (en krampjes uren en uren), dat maakt het dikker. Werkt heel goed, spugen is bijna weg en de krampjes zijn stukken minder. Daarvoor werkt bij haar die difrax S speen weer heel goed. Succes!

10. sim

sim Niet meer actief

elijah kreeg met die tomme tippee helemaal niks eruit! dat zijn toch die borstflessen? ik snap ook helemaal niks van dat ventiel, dat ding was constant vacuum bij mij

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

hier ook een gulzige drinker. Het maakt niks uit welke speen...alles gaat binnen de 5 min op.
    Op advies van het cb ben ik nutriton gaan gebruiken. Nu doet hij ong 10 min over zijn fles.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier ook en die van de prenatal was de oplossig zelfs de s speen van difrax ging te snel! webt de 123 die gaan nog sneller!
    advies cb ed; koop veel spenen en probeer ze {ik dacht toen, en bedankt!}

13. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    ik snap die spenen ook niet. Ik doe nu gewoon anderhalf schepje johannisbroodpitmeel erdoor en dan speen 1 erop moet ze veel meer moeite doen. En een bijkomstigheid is dat de voeding wat zwaarder wordt en dus langer in de maag blijft succes!

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heb ook Difrax-S-fles en gebruik Small (s) speentjes. Gaat lekker langzaam (Comfort-voeding). Small is het kleinste gaatje. 1-2-3 spenen heb ik nog niet geprobeerd...

15. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    1-2-3 spenen zijn ook alleen voor pap. Als je daar gewone melk in gaat stoppen......dat gaat niet werken hihih.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik gebruik al een maand of 3 de dodie I II III speen, op stand I voor 'normale' fv.. Dit gaat goed hoor!

17. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    dank jullie wel voor al het advies dames

ik ga proberen met johannesbroodpitmeel. hopelijk moet hij dan wat meer moeite doen om te drinken en slurpt hij niet alles naar binnen. ik ben bij etos geweest, en het meisje wist van niks. ik ga vandaag dus naar een andere etos, of kruidvat misschien dat zij me meer kunnen vertellen.

18. Dushi

Dushi Niet meer actief

Nutrilon en Friso hebben beiden een voeding met johannesbroodpitmeel. Vandaag nog bij het kruidvat zien staan (was wel een hele grote winkel met een breed assortiment).

Ik heb zelf Friso 1 Comfort, daar zit het ook in.

Gr. Danielle

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nutrilon omneo is verdikt met zetmelen (geen joh.broodpitmeel) dit werkt tegen licht spugen en krampjes en is ook wat dikker als normale fv.
    Je kindje krijgt er wel groen poep van... dusseh niet schrikken!

Nutrilon h.a. daar zit joh.broodpitmeel standaard doorheen gemengd die is dus ook dikker en dat helpt tegen overmatig spugen (veel spugen dus) maar niet tegen krampjes.

Je kan ook gewone voeding nemen en daar de joh.br.pitmeel door roeren, heb ik nu gedaan en dat gaat goed.
    Maar omdat Isa toch wat krampjes houd ga ik over op de omneo. Let op want een pak nutrilon h.a. is goedkoper als normale nutrilon+een pakje joh.br.pitmeel, laat je dus niet foppen ;) zoals ik.

Deel Deze Pagina