Hoi, Ik heb enorm branderige tepels, vooral na het voeden en kolven. De pijn is bijna niet uit te houden, helemaal niet tijdens het voeden. Alleen met kolven gaat het nog een beetje. Ik laat mijn zoontje wel af en toe drinken maar met kromme tenen. Op het eerste gezicht zie ik niks aan de tepels alleen dat ze wat paarsig zijn (kan komen van het kolven misschien). In het mondje van mijn zoontje zie ik niks van witte plekjes. Hij is trouwens wel een moeilijke drinker en daar loop ik voor bij een osteopaat. Hij tuttert meer dan dat hij doordrinkt al ging het net weer even goed met drinken. Ondanks dat er niks is te zien, kan dit toch een schimmelinfectie zijn? Ik heb antibiotica gehad op het laatst van de zwangerschap i.v.m. een blaasontsteking. Ooh en hoe kom je erachter of het een schimmel is? Bij bloed prikken zullen ze altijd wat vinden namelijk want ik heb een schimmelnagel momenteel. Alvast bedankt. Desiree
Klinkt toch als spruw. Morgen even de Ha laten zien zodat je zonodig iets kan krijgen. Moet dan wel behandeld worden. Ilja
Dus het kan dat er niks is te zien en het toch spruw is? Ik hoop dat de huisarts morgen tijd heeft, anders bel ik mijn lactatiekundige wel ofzo.
Hm, ik kan gewoon Daktarin halen bij de apotheker maar dan moet ik stoppen met borstvoeden en de gekolfde melk weggooien. Ik ga niet zomaar 2 dagen (moet de Daktarin 2 dagen gebruiken) stoppen met de borstvoeding hoor. Ik kijk het even aan en bel sowieso morgen mijn eigen huisarts nog even.
Ik zou inderdaad morgen even overleggen. Er zijn middeltjes die je gewoon bij borstvoeding kan gebruiken. En hoogstwaarschijnlijk moet je de kleine ook behandelen anders blijf je elkaar besmetten. Ilja
Ik heb een recept Gentiaan Violet gekregen. Morgen of woensdag is het binnen. Nu maar hopen dat het beter gaat dan. Bedankt voor je hulp.