Bijten, knijpen en haren trekken...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 19linda85, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Mijn zoontje van nu 13 maanden bijt, knijpt en trekt constant aan mijn haren... Nu is dit al maanden aan de gang (vooral haren trekken) en het begint steeds vervelender te worden. De laatste tijd is daar bijten en knijpen bijgekomen. Hij begint nu natuurlijk ook steeds sterker te worden dus het doet gewoon heel veel pijn. Het lijkt wel altijd erger te worden als hij moe of boos is.

Wij begonnen toen hij kleiner was altijd van: auw dat doet pijn doe maar niet. Maar nu doet het gewoon zoveel pijn dat ik niet altijd meer zo kan reageren. Hij pakt me bijvoorbeeld aan beide kanten bij mijn haar beet en trekt dan en tegelijk bijt hij dan in mijn gezicht... :( We proberen vanalles, boos worden of soms moet ik ook gewoon echt huilen omdat hij zo hard knijpt. Maar hij snapt het gewoon niet en gaat alleen maar lachen...

Nu is mijn vraag, doen/deden jullie kindjes dit ook en hoe hebben jullie het opgelost/afgeleerd? En hoe gaan jullie hiermee om?

2. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Jeetje wat vervelend meid!

Hier bleef het bij haren trekken en slaan in het gezicht. Nee Zoey niet doen, handen loshalen. Aaai, aai en met het handje aaien over je gezicht. Dat was hier wel genoeg eigenlijk, maar dan deed ze het wel de volgende keer gewoon weer. Dit hebben we gewoon herhaald en nu doet ze dit niet meer.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten wat ik zou doen als het zo erg zou zijn:$! In ieder geval nooit iets terug doen, want zo leert je kindje dat het gedrag mag, want jullie doen het ook.

3. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

21 dec 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    mijn dochtertje heeft nooit aan mijn haren getrokken maar ze probeert me weleens te slaan.

Dan kijk ik haar boos aan en roep dan heel hard nee niet doen (beetje angst aanboezemen) en dan doet ze het niet. als ze toch slaat dan geef ik haar een tik op der handje. Ze mag van mij absoluut niet slaan. Laat staan bijten dan had ik dat ook heel snel afgeleerd. ben niet voor slaan maar af en toe een tikje op het handje vind ik wel kunnen als het helpt.

4. happymama

happymama Niet meer actief

in de ouders van nu staat er een heel stuk over miss kun je dat even lezen ??

5. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

@habatulla dat is verwarrend voor je kindje vind je niet?
    Je mag mama niet slaan maar mama jou wel :(

Mijn zoon slaat knijpt bijt ook maar moet je zeggen dat ik ook uit pure ellende heb gescheeuwd dus ook laten schrikken....
    En de oplossing voor mijn zoon is: Hem lief vragen om dat niet te doen
    Vreemd niet ?
    In de hoek,op de gang "dat doet auw" NEE!!!
    Helpt allemaal niks...

Want het spoort zijn negatieve gedrag alleen aan
    Hij is ook jaloers op de computer bijv of op de telefoon dan trekt knijpt en bijt hij me nog erger

Ga eens bij jezelf na of je kindje dat doet als je even geen aandacht aan hem besteed
    Want de wereld MOET om hem draaien nu
    Dat is tenminste bij mijn zoon zo

6. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Welke ouders van nu is dat? Die van deze maand? Weet je het nummer of de maand. Dan zal ik even kijken...

Zat ook al te denken om naar het inloop van het cb te gaan (heb pas 11 januari weer een afspraak). Maar dat is altijd van 11.45 tot 12.15 uur. Beetje een moeilijke tijd nu omdat mijn zoontje dan slaapt. Of ik moet ff een keer bellen...

7. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Nee dat vind ik idd ook wel. Ik ga er ook wel vanuit dat hij het een keer zal afleren... Maar ja, wil het het liefste zo snel mogelijk.

8. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0

Soms merk ik het idd ook wel dat het niet helpt als je boos word zeg maar. Maar als hij zo aan je haren trekt en bijt, kan ik niet altijd lief vragen of hij het niet meer wil doen. Het is vooral als hij moe begint te worden heb ik een idee. En als hij boos om iets is wat hij niet mag doen, wil hij wel eens bijten. Ik weet dat dit wel een manier kan zijn om zijn frustratie te uitten, maar het zou fijn zijn als hij het op een andere manier zou doen. Wat jij zegt, dat als je boos wordt het zijn negatieve gedrag alleen maar erger maakt, dat lijkt bij ons ook wel eens zo. Stel ik ben boos geworden en ik wil daarna uitleggen waarom ik dat was, dan blijft hij boos en dan kan ik hem maar beter even op de grond/box zetten ofzo en negeren. Dat werkt wel af en toe. En ik probeer ook elke te aaien en te zeggen "zachtjes". Maar hij lijkt het nog niet te leren. Ook vertel ik elke keer waarom het niet mag, maar of hij het snapt. Op het moment lijkt het wel zo, maar hij doet het daarna gewoon weer. Verder is het een superlief en vrolijk mannetje, dat zegt iedereen om ons heen ook altijd. Hij slaapt goed, hij is wel heel snel met alles en heel slim met dingen wat hij allemaal doet. We kunnen ook al zoveel aan hem vragen of hij dingen wilt doen en hij snapt het ook allemaal.

Maar goed, we gaan maar eens wat dingen proberen, heb alweer een aantal tips gekregen...

9. happymama

t is van deze maand . je kan m geloof ik ook op internet bekijken

10. happymama

je kan ze ook bellen voor een huisbezoek

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier ook eentje die petst zegt zo ook even erbij dan "mama petsen" hier merk ik vooral dat ze het doet als ze erg uitgelaten/moe is en ze vindt het vooral heeeeel leuk als mama zo gek reageert dus wanneer ik boos word. En jouw zoontje heeft datzelfde. Ze kennen het boos worden nog niet echt en vinden het gewoon reuze komisch. We proberen het vooral te negeren en het gedrag om te buigen door haar uit haar bui te halen en dat werkt wel. Maar het is hier gelukkig niet doet dat ze het heel de dag door doet ofzo

12. whitesaber

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat dacht je er van als hij dat doet hem pardoes op de grond zetten. En zeggen nee auw dat mag je niet doen. Tuurlijk snapt hij dat niet maar hij gaat wel een link leggen van he, Als ik dit doet dan doet mama dat.

Slaan hoeft van mij ook niet maar je mag ze wel duidelijk laten weten dat dat spelletje wat ze op dat moment met je spelen te stoppen.

Ook al zijn ze pas 13 maanden mijn mening is dat ze meer snappen dan wij moeders denken.

Ze herhalen dingen net zo als lopen zelf eten en het is gewoon dingen uit proberen als hij naar een plant kruipt/loopt zeg je toch ook nee niet doen en haal je hem weg.

Dat is met slaan/bijten enzo ook haal hem uit de situatie. En blijf conseqeunt.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Pffff ooit geleerd om kinderen (hoe jong ze al zijn) manieren aan te leren, het is heel goed om even te leren dat ze mama moeten delen en niet bij de eerste beste kick aandacht krijgen (blijkbaar is hij dat zo gewend en gaat ie dus "rellen" als dat een keer niet zo is.

Geduld is een schone zaak en je moeder leren delen ook, stil zijn als mama aan de telefoon is.

Mijn kids hebben wel een periode gehad van "proberen" meteen kort geweest en gezegd dat dat niet kan, helemaal niets verwarrend aan trouwens dat mama wel een tik mag geven als haar dochter niet luistert en slaat, je laat zo wel merken dat het niet leuk is als je geslagen word, logica is dus dat ze de volgende keer wel nadenken erover omdat het de vorige keer geen leuk gevolg had.
    Dat je steeds moet slaan, nee dat niet, maar een tik om te laten merken wat het inhoud als je slaat (dat snappen kindjes namelijk nog niet) kan heel effectief zijn.

Als mijn kind zou doen wat jij hier opnoemt zou ik me wel schamen hoor, een kindje mag echt niet bijten, slaan e.d. en zeker niet bij mama zeg...

15. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Mijn zoontje doet die dingen dus wel maar voornamelijk als hij moe is. Maar goed, hoe leer je dit af. Het is knap lastig, want hoe ik ook reageer, hij vind het geweldig! Hij krijgt een reactie op wat hij doet. Of ik nou boos reageer of net doe alsof ik moet huilen van de pijn (soms deed het zo'n pijn, vooral als hij en aan mijn haren trok en ging bijten tegelijk, dan moest ik dus wel echt huilen). Nu lijkt het beste te werken om amper te reageren en hem weg te zetten en te negeren. We zijn nu ook bezig met de strafhoek. Dit lijkt allemaal beter te werken.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja je kan hem weghalen uit de situatie (een strafhoek) ik gebruikte bij mijn zoon gewoon de box even ervoor, even geen aandacht (negatief is soms net zo goed aandacht natuurlijk) onze dochter is 1 jaar en 8 maanden maar kan al een aantal maanden echt sorry zeggen , ze moet dan een knuffel geven en een kusje *bv aan haar broer* als ze terugkomt van de trap of hoek.

17. whitesaber

Lees je het hele stukje wel?
    Hij was jaloers,kneep enz
    Ik ga me echt niet schamen hoor
    Waarom zou ik?
    Heb verschillende dingen uitgeprobeert en heb de oplossing gevonden
    Rustig en kalm vragen om op te houden hij doet dat soort dingen nu al een tijdje niet meer
    De lol is er voor hem dan af en heeft er dan niks aan :p
    Ga ik een kwade gezicht trekken en mijn stem verheffen ja dan gaat hij door
    Das normaal heb ik begrepen dus schamen haha nee

18. whitesaber

Zie dat is precies waar ik dus ook achter ben gekomen :p8)

19. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0

Ik ging ook na jouw stukje hierover nadenken en ja hoor, het helpt! Dus gelukkig maar, hopen nu dat hij het snel af zal leren...

20. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0

Dat bedacht ik me idd ook, negatieve aandacht... Hij ging gewoon hard lachen! Hoe ik ook reageerde. Mijn zoontje is nu natuurlijk pas 13,5 maand. Maar hij begint dingen nu op te pakken.

Deel Deze Pagina