we hebben een dochter van 1,5 jaar omdat ikzelf niet goed in me vel zit vermoeid ben en in een sleur hang doe ik niet veel met de kleine en laat haar der gang gaan ze kan opzich goed alleen spelen maar ja ik voel me er schuldig bij ik wil om 08.00 met haar opstaat en haar om 20.00 weer in bed hebben hoe kan ik het beste deze dag indelen en hoe kan ik meer energie krijgen ik ben fulltime mama haar vander werkt van 07.30 tot ... als ze op bed ligt grtz
Je zou het volgende kunnen doen: ontbijten Daarna samen een activiteit zoals kleuren/knutselen of iets dergelijks Daarna tussendoortje samen eten daarna dvd laten kijken voor eventjes Daarna lunchen Na de lunch slapen Na dutje samen spelen of alleen laten spelen tot aan avondeten, Zo was mijn dagindeling met mijn zoon toen hij zo oud was Wat ik ookweleens deed was in de midddag met hem naar buiten,wandelen.. Hopelijk heb je er wat aan Xx
opzich heb ik er wat aan maar het is voor mij al lastig om 08.00 op te staan hoe kan ik die dingen zoals samen opstaan met de kleine, ontbijt, lunche avondeten en op bed gaan leuker maken voor mezelf en voor haar
Hoi Sylvia, Dit is absoluut niet vervelend bedoelt maar als je je zo voelt is het misschien handig om met iemand er over te praten zodat je weer wat meer zin krijgt in je rol als moeder. Als je namelijk wat beter in je vel zit kost het je ook niet zoveel energie om dingen met je kleintje te ondernemen en haal je er zelf ook weer energie uit. Succes!!
Ik vind het ook vaak lastig om zo vroeg al op te staan. Soms laat ik mijn dochter dan even bij mij in bed tv kijken dan sta ik vanzelf op. Als ik eenmaal wakker ben dan ben ik ook goed wakker.
Bouw een knuffelmomentje in 's morgens op bed..of lees een boekje met haar?Eerst even lekker rustig wakker worden saampjes en dan lekker opstaan. Met ontbijten kun je misschien haar 'laten helpen'..of gezichtjes maken op het bord met het eten (brood-korstje,stukje fruit,rozijntje, iets in die richting) Boodschapjes doen en haar een eigen lijstje geven (met plaatjes kan ze je aanwijzen waar het ligt) Voor het naar bed gaan moet je gewoon een ritueeltje maken. Knuffels gedag zeggen, liedje zingen..knuffelen,badderen/masseren/insmeren met lotion..noem maar op. Veel succes ik hoop dat je er snel wat meer plezier in krijgt. Geef ook veel complimentjes aan haar als ze iets goed doet, zorgt dat zij zich goed voelt, maar jijzelf ook!
Is het niet mogelijk dat je man/vriend je 's morgens uit bed trommelt voordat hij weggaat (dus zorgt dat je ook echt al op de bank/aan tafel zit zodat je niet gewoon kunt verder slapen ), zodat je in ieder geval een goede start hebt van je dag? Dat helpt bij mij namelijk altijd wel. Hoe minder ik 'moet' hoe vermoeider ik me voel en hoe minder zin ik overal in heb. Als ik de hele dag thuis ben met mijn kleintje, dan ga ik in ieder geval even naar de winkels (lopend) met hem. Frisse lucht is goed voor hem, maar zeker ook voor mij Ik vind het trouwens wel een goed advies van Mamma van Finn om misschien eens met iemand te gaan praten over hoe je je voelt... Zo'n lusteloos gevoel is echt niet goed. Overigens gewoon even beginnen bij je huisarts, want misschien kom je gewoon een vitamientje tekort ofzo! Sterkte!
dat opstaan met me vriend is misschien wel een goed idee ik zal het vanaf morgen eens proberen met iemand praten zal ook fijn zijn maar geen idee wie ik woon nu 5 jaar hier en ken nog niet veel mensen die in de buurt wonen dus dan maar op een forum wat ik opzich ook fijner vind en echt de ervaringen kan delen
weet niet of je in een huis met voortuin woont? In de tuin werken is namelijk ideaal om je buren te leren kennen Iedereen die voorbij komt zal je om z'n minst aanspreken. Nadeel is natuurlijk dat het nu herfst is...... De weegmomentjes bij het cb vind ik ook altijd erg gezellig om eens met andere mama's te kletsen. Verder is buiten wandelen, al is het maar om 1 pak melk te halen, hier ook een welkome dagvulling.
lastig vinden om op te staan om 8 uur is niet echt normaal... ik bedoel, je zult wel moeten toch? de kleine kan moeilijk haar eigen ontbijt e.d. maken...? Klinkt inderdaad als een 'lichte' depressie? dus met wie je kan praten? je Huisarts... want als het zo moeilijk is om een dag door te komen gaat er iets niet helemaal goed volgens mij... hoop voor je dat je er iets mee gaat doen, want is natuurlijk voor jou en je meid niet leuk als jij niet lekker in je vel zit! tips om te doen: boodschappen... ik werk 3 dagen , en de 2 dagen dat ik thuis ben plan ik altijd dat ik een paar boodschapjes moet halen, als het droog is doen we dat lekker wandelend
Beste Sylvia, Ook ik zit vaak thuis met mijn dochter. Ik ben lid van de mama's club geworden (gratis). Ze zitten op verschillende plaatsen in Ned. Er worden leuke activiteiten georganiseerd voor kinderen en ook alleen voor de moeders. Heel leuk voor je contacten en om ervaringen te delen/ je verhaal kwijt te kunnen. Waarschijnlijk weet je zelf heel goed waarom je niet lekker in je vel zit. Zijn er financiƫle problemen, heb je wat mee gemaakt of is er lichamelijk iets mis? Ga het voor jezelf eens na, er is vast een oplossing! Eet goed en slaap voldoende, dat doet al een hoop. Structuur is goed voor jullie allebei. Plan vooral ook leuke dingen voor jezelf! En verder, vraag niet teveel van jezelf maar neem de tijd om het rustig op te bouwen. Je schuldig voelen begrijp ik wel maar dit kost je ook negatieve energie. Deze energie kun je beter gebruiken om iets leuks te doen! Oh ja en een opgeruimd huis zorgt ook voor een opgeruimd hoofd... Succes, het komt vast goed
Ons 'schema' is als volgt: Opstaan als ze wakker wordt (meestal rond 7.30 uur) Aankleden + beker melk De wereld is mooi of De wereld van K3 kijken op tv Broodje eten Spelen op het kleed Fruit eten Wandelen (het moet echt heel slecht weer zijn als we niet gaan wandelen) Lunchen (brood + drinken) Slapen van 12.30 uur tot 14.30 uur Spelen op het kleed of aan tafel met mamma (bijv. kleien, tekenen)' Tussendoortje eten (rozijntjes / koekje o.i.d) Soms nog even wandelen Avondeten Nog even spelen of TV kijken In bad Naar bed
nee helaas geen voortuin alleen achter en onze buren naast ons gaan verhuizen:S opzich verder wel wat contacten met wat buren maar ja iedereen werkt ik probeer vaak ff te wandelen met haar om een boodschapje te doen maar ja de winkel is niet echt in de buurt
er is laatst autisme bij mij vastgesteld...maar ben gewoon wie ik ben vanaf de geboorte van me dochtertje zijn er allerlei instanties langs geweest een jaar lang en nu hebben we een voogd die af en toe komt dat jaar heeft zoveel stress in huis gebracht dat ik gewoon echt geen rust meer had ik moet nu samen met me vriend en dochtertje weer rust vinden maar ja hoe