Hoi dames, Onze dochter van 10 maanden vindt het super leuk in de tuin . We hebben deels gras en deels tegels. Onze dochter kruipt en kan nog niet lopen. Nu is kruipen op het gras geen probleem voor haar, maar zodra ze op de tegels komt, is het brullen, want dat doet zeer aan haar knieën. Met een maillot of een legging aan heeft ze geen pijn en kan ze wel over de tegels kruipen. Maar ja, met dit weer vind ik het gewoon zielig om haar een maillot of een legging aan te doen. Ze snapt het natuurlijk nog niet als ik zeg dat ze op het gras moet blijven, dus ze kruipt steeds maar weer de tegels op en dan moet ik haar weer "redden" Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en wat doen jullie eraan? Toch gewoon een maillot/legging aandoen met dit weer? Of weten jullie misschien een andere oplossing? Ik hoor het graag!
Je hebt ook kniebeschermers voor baby's: plod ons. Of anders een legging, dat is niet zo warm daar heeft ze geen last van.
Hee, die kende ik helemaal niet, plod ons! Lijkt me een goede oplossing! Zakken ze niet af, dat je weet?
Hier was het legging aan of 'pech'. Zette ze zoveel mogelijk op het gras, maar ze hadden het snel door hoor dat je op die tegels niets moest kruipen.
Ze heeft er hier geen last van, kruipt gewoon over de tegels met blote knieeen Maar heb haar toch een luchtige legging aangetrokken
Wat ik ook als tip zag laatst. Van een paar sokken de tenen afknippen en dan de hak om de knieën schuiven. Heb hetzelfde nooit gedaan aangezien ze niet echt gekropen hebben. Maar vond het wel een goed idee
Hele dure oplossing maar wij hebben "zachte" tegels. Die zijn heel glad en lopen heerlijk met blote voeten en doen geen pijn met kruipen (en geen schaafwonden met vallen).
Hier ook een gevalletje pech 😉 Zoontje is hier wel 1,5 en weigert om te lopen, maar nu buiten krijgt hij wel steeds meer motivatie om zijn knieën niet meer te gebruiken. Hij loopt nu op handen en voeten, wellicht gaat ie snel over naar los.
Zoiets deden en doen wij, Alleen dan lange strakke kniekousen maatje 22/23 de tenen afknippen en dubbel slaan naar binnen.
Ons meisje loopt net, maar kruipt ook nog veel. Zij draagt deze warme dagen een luchtig harembroekje.
Hier kroop ze gewoon op blote knieën over de tegels en het grind. Als ze dat niet had gewild zoals bij jou, elke keer terug zetten en wachten tot t kwartje valt denk ik. Of een legging of wat langer broekje of iets.
Ik werd er gek van vandaag om zoon terug te zetten op het speelkleed en heb hem mooi zn lange broek aan gedaan. Hij blij ik blij. wel slim van die sokken, dat ga ik morgen eens proberen!
Zoonlief was net iets ouder, rond het jaar, maar vond zijn eigen oplossing: kont omhoog en als een spinnetje op handen en voeten 😂
deden we trouwens ook over de leggings en spijkerbroeken met kruipen buiten, zo gingen die sokken kapot ipv hun kleding.die sokken waren een stuk goedkoper
Wat een goede ideeën allemaal, bedankt daarvoor! En Hippo89: dit vind ik ook een hele goede, want broeken/leggings gaan ook zo gauw kapot met dat kuipen over de tegels. Vandaag ga ik de tips meteen uitproberen!!
zoontje kroop hier eerst dapper door... Daarna kwam hij erachter dat het toch wel pijn doet, nu kruipt hij op straat op handen en voeten 😁😃 hij kan ook nog niet los lopen, wel langs meubels etc. Maar misschien is het ook gewoon beetje wennen? Iets andere kruiptechniek aanleren