Flesjes gaan niet leeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door iss7, 24 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iss7

iss7 Lid

8 mei 2012
    49
    0
    0
    Winkelmedewerkster parttime
    Hallo..

Mijn dochter van 11 weken drinkt eigenlijk nooit haar flesjes leeg.
    Sinds haar geboorte drinkt ze al niet super, de eerste dagen was ze misselijk omdat ze vruchtwater met meconium binnen had gekregen. Daarna ging het wat beter totdat ze weer begon te spartelen en de krijsen met de voeding. Op advies van de CB toen overgestapt op nutrilon omneo, vanaf de geboorte kreeg ze FV-nutrilon standaard.
    Dat ging ook weer even goed, toen bleek ze last van reflux te hebben, en ze krijgt er nu motilium tegen. Gaat goed nu:) en vorige week hebben we ontdekt dat ze spruw heeft, dus daar ook weer medicijnen voor: Nystatine. Het is nu zo goed als weg.
    Al die tijd gaan de flesjes niet leeg.
    Ze weegt nu rond de 4,5 KG, vrijdag gaan we weer wegen!
    Ik bied haar altijd 5 flessen van 140 cc. Soms krijgt ze 6 voedingen dat ligt eraan of ze in de nacht komt voor een voeding. Maar ze drinkt overdag eigenlijk nooit meer als 100 cc leeg. S avonds wil de fles wel wat vaker leeg gaan. Maar meestal om en nabij de 110/120 cc.
    Het is nu 2,5 week geleden dat ze is gewogen, en tot nu toe groeit ze goed.
    Ze lijkt verder erg tevreden en ze lacht veel.
    We voeden haar op vraag en ze heeft eigenlijk een vast ritme tussen de voedingen van 3,5 tot 4 uur.

Ik wordt er erg onzeker van dat ze haar flesjes niet leeg drinkt, ook al oogt ze tevreden!

Wat vinden jullie??

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het ene kind heeft wat meer voeding nodig dan het andere kind. Als ze goed groeit en tevreden is, zou ik in ieder geval niet opdringen. Zoveel te weinig drinkt ze niet hoor, ze mag 675 per dag, en komt aan de 630 ongeveer.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina