wij zijn nu zover dat we voor een 2de kindje gaan maar ik zit met een vraagje. tijdens mn zwangerschap van alyssa heb ik behoorlijke last van bi gehad en na mn bevalling duurde het nog bijna een jaar voordat de klachten niet meer (nauwelijks) terug kwamen en mn bekken niet steeds scheef ging staan. hoe groot is de kans dat ik hier weer last van krijg bij een volgende zwangerschap? en is het dan heftiger, minder heftig of hetzelfde? tis niet zo dat als de kans groot is dat we geen 2de kindje willen, maar ik wil goed voorbereid zijn zodat ik ook op mn werk duidelijk kan zijn als er vragen komen als ik zwanger ben. liefs doris
Hoi, Bij ons in de fam komt bi ook veel voor. Bij een volgende zwangerschap wordt het niet minder! Maar het kan wel beter gaan qua klachten, omdat je nu ervaring hebt. Je kan eerder inschatten hoeveel belasting en rust je nodig hebt om zo min mogelijk pijn te hebben. Plus je gaat meestal eerder naar de fysio, loopt minder lang door met de pijn. Ik ben nu zwanger van de eerste en had van week 16-20 heel veel pijn. Nu ben ik al ruim een maand voor mijn verlof volledig uitgevallen en sinds een week pijnvrij. Gewoon door te oefenen, zo min mogelijk te tillen en te bukken en goed te luisteren naar mijn lijf. Misschien kan je hier iets mee?