Een wijze dame op dit forum antwoorden me bij een vorige vraag dat ik vertrouwen moet hebben in mijn lichaam. Ik ga dat niet vergeten. Toch heb ik het even moeilijk. Heb al veel vragen gesteld en wou dat ik jullie dames een bloemetje kon geven voor jullie geduld! Nogmaals bedankt voor al jullie moeite. Mijn vraag: Na de laatste echo ben ik echt beginnen genieten. Ik durfde eindelijk te gaan dromen (na 2 miskramen) en zie het kindje al in mijn armen liggen. Stilletjesaan begin ik me heel erg aan het idee te hechten dat er werkelijk een tweede kindje komt en zo mijn droom in vervulling gaat. Met andere woorden ik geniet. Maar vannacht was het moeilijk. Ik werd wakker en volgens mij maar ik ben niet zeker heb ik slecht gedroomd. Had een raar gevoel toen ik wakker werd. Automatisch voel ik dan even aan mijn borsten omdat deze al héél de zwangerschap heel gevoelig zijn en pijn doen. Het misselijk zijn neem sinds een paar dagen af en het overgeven is ook nog maar sporadisch. Maar vannacht voelde ik me gewoon goed. Geen misselijkheid geen, pijnlijke borsten. Sloeg een beetje in panniek. Vanmorgen na toch nog een beetje geslapen te hebben. Kon ik niet tot bij het toilet geraken en moest ik dus overgeven en mijn borsten jawel waren terug gevoelig. Ik vraag me gewoon af. Kan het zijn dat mijn symptomen stilletjes aan het verdwijnen zijn? Ook de gevoelige borsten? En dat ik een tijdje niks ga voelen? Bij mijn vorige zwschap heb ik nooit echt pijnlijke borsten gehad en nu dus al heel de tijd. Ik vraag me gewoon af of dat kan verdwijnen? Wil me een beetje voorbereiden dat ik toch op mijn ééntje vertrouwen zal moeten hebben. Nu zijn mijn borsten echt wel een meter voor mij dat het goed is. Ik heb al een tijdje het idee dat ik het kindje voel maar héél vaag en alleen als ik héél stil lig... Ben nu bijna 16 weken en ik voel het vanonder in mijn buik maar soms ook al iets hoger kan dat? Het voelt zo blubjesachtig en soms lijken het wel heel vage stampjes en bewegingen. Zou het dat kunnen zijn? Alvast bedankt.
hoi, maak je geen zorgen en luister maar naar die wijze dame! het is normaal dat symptomen komen en gaan. In deze periode heb je kans dat je symptomen verdwijnen en dat je dus een poosje helemaal niets voelt. Het kan dat je de baby af en toe voelt bewegen. Maak je geen zorgen als je het een paar dagen niet voelt, dat is heel normaal in deze periode. Je bent de periode van miskramen gelukkig voorbij. Garantie krijg je nooit in het leven maar nu is echt de tijd van genieten aangebroken. Probeer jezelf tot de orde te roepen als je je zorgen maakt en heb vertrouwen in je lijf en in je zwangerschap! Mirjam