Kindje minder voelen? (37 weken)

Discussion in 'Zwangerschap' started by rce86, Apr 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hallo Allemaal,

Gister voelde ik de kleine veel minder, hij bewoog alleen een heel klein beetje als ik erom vroeg (drukken,schommelen van me buik). Ik dacht als het morgen nog zo is bel ik de vlk!

Vandaag voel ik hem gelukkig wel iets meer, maar ook vooral als ik aan me buik zit. Ik heb een paar keer overwogen de vlk op te bellen, maar dan voelde ik hem plots weer.
    De momenten dat ik hem niet voel maak ik me toch weer druk...
    Wat zouden jullie doen?Of is het normaal dat je je kindje zo aan het einde minder gaat voelen?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Het is heel normaal dat je je kindje aan het einde minder gaat voelen! Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het is echt normaal. Ook ik had dit aan het einde van mijn zwangerschap. Op zich is het ook logisch, de baby heeft tenslotte steeds minder bewegingsruimte.

Maar als je je zorgen blijft maken en je hebt toch echt het idee dat het misschien niet helemaal goed zit, altijd de VK bellen!!

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoihoi,

Volgens mij is dat wel normaal hoor, dat je je baby op het einde minder voelt. Dan is hij/zij toch aan het indalen en zullen de schopjes je buikwand nit altijd meer halen. En dan ligt je kleine op een gegeven moment vast en kan dan ook niet veel meer bewegen.

Maar vraag het voor de zekerheid even aan je vlk. Ben je ook van die onzekerheid af!

xxx Suzie

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Ik heb dus een paar dagen hetzelfde gehad; voelde de kleine wel maar echt heel zacht en ook echt maar paar seconden op dedag...heb toen uiteindelijk de verloskundige gebelt (zondag) en zei zij dat ik toch maar meteen een CTG moest laten maken in het ziekenhuis voor de zekerheid...
    ik werd er zelf nl ook onwijs onzeker door...
    nou alles was gelukkig goed en maandag nog x controle ctg; maar als het nu weer zo rustig was; moet ik toch echt weer bellen hebben ze me een paar keer gezegd als het weer zo rustig is....dus ik zou het toch doen als ik jou was...
    Daar zijn zedtoch ook voor...?! En het ziekenhuis is een 24 uurs bedrijf dus hun maakt t ook niet uit, en de verloskundige heeft toch dienst dus ..!
    En het is wel zo hoor aan het eind ga je idd de kleine minder voelen door de krapte etc. maar tis toch echt beter als het anders dan normaal voelt om contact met ze op te nemen...

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@Tinkerbell. Vandaag uitgerekend? Spannend!

Voel je al wat borrelen, of alles nog rustig?

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Jup vandaag zou de dag moeten zijn; maarre die kleine ukkepuk heeft t nog prima naar zijn zin hoor in mijn buikje dus de kans dat ie vandaag nog komt....
    ach langer dan 2 weken kan t in ieder geval niet duren en volgende week wordt ik gestript als ie er nog niet is....wie weet dat dat iets doet...hope so

7. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Sluit ik me helemaal bij aan, het kindje heeft niet meer zoveel ruimte waardoor het ook minder kan bewegen ik zou me er idd niet teveel zorgen over maken en anders de vk bellen, ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschap toen voelde ik het een hele dag niet wat ik ook deed.. zachtjes schudden hielp niet en een koude hand ook niet ik heb toen een echo gehad en het zat perfect en hij is nu 3 jaar :D

8. Aukje1976

Aukje1976 Lid

Mar 15, 2008
    32
    0
    0
    Ik denk ook dat het volkomen normaal is. Mijn eerste voelde ik ook op het einde wat minder vaak, ze hebben minder ruimte he.

Maar, bij mijn tweede had ik dit ook, al rond een week of 28. Toen voelde ik haar vooral minder krachtig bewegen, dus nog wel met regelmaat maar veel zachter en minder heftig. Toen hebben we ons er geen zorgen over gemaakt, maar bleek er achteraf wel iets mis te zijn. Ik had een zwvergiftiging en mijn placenta was voor 50% bedekt met infarctjes. Fenna is met 32 weken gehaald met een groeiachterstand. Het is wel goedgekomen, maar ik denk wel dat het goed is om even je Vk te bellen. Je weet nooit.

9. laura14

laura14 Lid

Jul 9, 2007
    71
    0
    0
    Hallo,

Mijn arts heeft mij een goede tip gegeven als je onzeker bent over het niet meer zo veel beweging voelen: drink een zoet drankje (sinasappelsap is zoet & zuur en heeft goed effect) of wat chocola en ga dan een uurtje rustig op je bed liggen - kans is groot dat er dan in dat uur beweging is. Mijn arts zegt altijd, 4 x per uur is goed. Maar inderdaad, op het laatst hebben ze niet meer zo veel ruimte en zijn ze wat rustiger.
    Success!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    dat ze minder bewegen is heel normaal in dit stadium en waarschijnlijk ligt je kindje vast en spaart zijn energie voor de geboorte. dit was bij mijn een teken dat het er aan zat te komen. mijn dochter is ingedaalt met 37 weken en voelde haar heel de dag wel en zeler als ik het uitlokte. 3 a 4 dagen voor de bevalling werd dit minder en minder en met 38 weken is ze ook geboren.

als je het toch eng vind gewoon even bellen en dan weet je zo of ze het verdacht vinden of niet.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg

vandaar dat die kleine in me buik zo hyper de pyper is :eek: og zielig haha. ik drink heel de dag sinaasappelsap, eet chocolade en andere zoetigheid en dat heel de dag door. die kleine in me buik zal wel doodop zijn

12. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Thanx voor de reacties. Vandaag voel ik hem alweer een stuk meer, dus maak me niet meer zo druk. Heb wel veel last van een uitgeput gevoel, maar dat zou wel bij de laatste loodjes horen?!

13. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    Misschien bereid hij/zij zich voor op de bevalling? Dan zit die van mij nog wel goed denk ik, want die voel ik echt heel de dag. Elke minuut. Als ik loop zelfs. Je ziet alles zo naar buiten komen. Maar ik denk dat het ook wel per zwangerschap/vrouw verschilt.

14. Liz01

Liz01 Actief lid

Sep 26, 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    toevallig ga ik zometeen naar de VK voor een extra controle op beweging van de baby. Ik zit namelijk met precies hetzelfde ongeruste gevoel als jij. Ik heb normaliter een ontzettend druk kind in mijn buik, maar de laatste 2 dagen voelde ik amper wat. En dat maakt me gewoon ongerust. Daarom ga ik nog eventjes voor de zekerheid langs de VK, die vinden het echt niet erg hoor om eventjes naar het hartje te luisteren. Ik ben 37 weken ver, en vind dat ik gewoon het zekere voor het onzekere moet nemen. Een kleine check + geruststelling van de VK doet wonderen denk ik.

Cat

Share This Page