Wie heeft er ervaring mee? Ik heb het sinds vandaag voorgeschreven gekregen. Maar na wat info op het internet te hebben gelezen ben ik eigenlijk toch een beetje huiverig?!! Wie kan me geruststellen?
Ik heb het gebruikt, mijn ervaring is dat het soms helpt, soms niet. 10 mg. Gebruik je 20 mg dan is de misselijkheid echt een paar uur weg maar ik voelde me net alsof ik finaal dronken was, best eng. Je kunt ook nog Zofran proberen. Sterkte meid!
Ik heb het ooit gebruikt tegen misselijkheid bij een infectie aan mijn evenwichtsorgaan. Ben er erg ziek van geworden, alles draaide (was al door de evenwichtsstoornis, maar dan erger) en dan heel langzaam... Ik ben zelfs naar de huisartsenpost geweest. Ik weet niet hoeveel ik heb gehad. Maar ik doe het niet meer...
Ik gebruik het nu nog soms maar heb t wekenlang dagelijks gebruikt. Ik had er geen last van maar het werkte bij mij ook niet echt, haalde alleen de scherpe randjes eraf maar extreem overgeven deed ik alsnog
Ik heb het gebruikt en merkte de eerste week dat het een beetje hielp. Daarna niet meer. Ik had ook last van beetje angst etc. heel raar. Maar zodra ik was gestopt voelde ik me eigenlijk veel beter.
moest het ook slikken voor de extreme misselijkheid. Hier hielp het niet maar was er zo extreem slaperig door dat ik gewoon dag en nacht sliep en dat was niet zo heel erg want ik lag door de HG toch dag en nacht op bed. Je went er op en duur wel aan en dan gaat het wel beter met de slaperigheid en dufheid. Zou er overigens niet mee autorijden, daar vertrouwde ik mezelf toch later niet zo mee.
Het wordt vrij veel gegeven bij zwangerschapsmisselijkheid, er zijn geen aanwijzingen dat het schadelijk is. Bijwerkingen kunnen idd sufheid en depressieve gevoelens zijn. Als je een meewerkende gyn hebt, zou je zofran kunnen vragen. De bijwerkingen zijn daarvan minder, de werking is beter. Maar er is minder over bekend, dus soms is men nog wat huiverig in voorschrijven ervan.