Wie heeft er ervaring mee? Ik heb het sinds vandaag voorgeschreven gekregen. Maar na wat info op het internet te hebben gelezen ben ik eigenlijk toch een beetje huiverig?!! Wie kan me geruststellen?
Ik heb het gebruikt, mijn ervaring is dat het soms helpt, soms niet. 10 mg. Gebruik je 20 mg dan is de misselijkheid echt een paar uur weg maar ik voelde me net alsof ik finaal dronken was, best eng. Je kunt ook nog Zofran proberen. Sterkte meid!
Ik heb het ooit gebruikt tegen misselijkheid bij een infectie aan mijn evenwichtsorgaan. Ben er erg ziek van geworden, alles draaide (was al door de evenwichtsstoornis, maar dan erger) en dan heel langzaam... Ik ben zelfs naar de huisartsenpost geweest. Ik weet niet hoeveel ik heb gehad. Maar ik doe het niet meer...
Ik gebruik het nu nog soms maar heb t wekenlang dagelijks gebruikt. Ik had er geen last van maar het werkte bij mij ook niet echt, haalde alleen de scherpe randjes eraf maar extreem overgeven deed ik alsnog
Ik heb het gebruikt en merkte de eerste week dat het een beetje hielp. Daarna niet meer. Ik had ook last van beetje angst etc. heel raar. Maar zodra ik was gestopt voelde ik me eigenlijk veel beter.
moest het ook slikken voor de extreme misselijkheid. Hier hielp het niet maar was er zo extreem slaperig door dat ik gewoon dag en nacht sliep en dat was niet zo heel erg want ik lag door de HG toch dag en nacht op bed. Je went er op en duur wel aan en dan gaat het wel beter met de slaperigheid en dufheid. Zou er overigens niet mee autorijden, daar vertrouwde ik mezelf toch later niet zo mee.
Het wordt vrij veel gegeven bij zwangerschapsmisselijkheid, er zijn geen aanwijzingen dat het schadelijk is. Bijwerkingen kunnen idd sufheid en depressieve gevoelens zijn. Als je een meewerkende gyn hebt, zou je zofran kunnen vragen. De bijwerkingen zijn daarvan minder, de werking is beter. Maar er is minder over bekend, dus soms is men nog wat huiverig in voorschrijven ervan.
Hier gehad 3 jaar terug met mijn voedselvergiftiging wat een top spul! Misschien in de zwangerschap wel anders maar hier geen klachten of iets gemerkt..
Ik heb het bijna mijn hele zwangerschap gebuikt, zonder kwam ik nog niet eens mijn bed uit. Nu kon ik nog iets. Dus ik heb goede ervaringen.
Ik gebruik het NOOIT meer! Slecht na 2 pilletjes gingen al mijn spieren van mijn nek tot wenkbrauwen hun eigen leven lijden. Ik kon nauwelijks nog praten en bijna niet meer slikken! Al mijn spieren verkrampten en toen met spoed naar de dokter geweest en een tegenmiddel gehad. Ik had zelf momenten dat ik even wegviel. Zo had ik in begin van de middag met een vriendin gesproken en dit verteld en paar uur later wist ik dit niet meer. Niks voor mij dus primperan!!
ik gebruik het nu nog steeds... voel me er wel wat sepressiever door. dat is ook bekend. probeer maar een pil per dag te gebruiken. maar zonder kan ik niet want dan kan.ik niet voor mn kind zorgen.
Gebruik het al weken vanwege HG. Mij is verzekerd dat je het in de zwangerschap tot 40 weken kan slikken, het is veilig. In het begin was ik er suf/slaperig van, na een paar weken niet meer. Je mag niet autorijden met primperan, dat is wel lastig. Maar als je het vanwege HG hebt voorgeschreven gekregen, kun je dat denk ik sowieso niet? Ik denk dat je het gewoon moet proberen om te zien of het voor je werkt. Bijwerkingen heeft ieder medicijn, en een kleine groep patienten heeft er last van. Van tevoren is niet te zeggen of jij daar bij hoort. Dus ik zou zeggen, geef het een kans.
Ik kreeg het tijdens de zwangerschap niet van de dokter, vk en gyn. Zij vonden het niet verantwoord..... Mijn zus heeft het 2 weken geleden gehad van de dokter, maar moest er na een week weer mee stoppen. Het zou slecht zijn voor het zenuwstelsel?!
Wat bizar zeg! Het staat nota bene in de standaard die de NHG heeft opgesteld voor behandeling van zwangerschapsmisselijkheid...
Ja, ik vind het ook allemaal erg tegenstrijdig!! Maar het maakt je als zwangere wel onzeker, vond ik.....
Heb je geen Emesafene gekregen? Of werkte dat niet? Het kan volgens mij wel hoor, maar het is een stuk heftiger middel dan Emesafene. maar het lijkt idd veilig te zijn in de zwangerschap.
Ik heb het ook voorgeschreven gekregen, samen met postafene (emesafene). Ik vond 2 medicijnen wel overdreven dus ben ik enkel met postafene begonnen, goede ervaring hiermee. Primperan leek me wat heftiger als ik zo de voorschriften las. Ben wel van mening dat de gyn niks zal voorschrijven wat twijfelachtig is, maar toch heb ik enkel de pilletjes genomen wanneer de misselijkheid niet meer te houden was en ik me te beroerd voelde om normaal te functioneren.
Emesafene en Primperan is wel een gebruikelijke combi. Ik hoor het wel vaker. Overigens is het wel zo dat ze beide een stuk beter werken als je ze heel regelmatig neemt. Je bouwt dan een spiegel op in je bloed.